۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 8499009

مصرف منظم و کافی آب می تواند باعث کاهش وزن شود، چرا که مصرف آب به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. <br/>گفتنی است نوشیدن آب می تواند باعث سم زدایی از بدن شود، همچنین می تواند عاملی برای کاهش اشتها در فرد نیز شود.

همان گونه که می دانیم نوشیدن آب و کاهش وزن رابطه معنا داری با هم دارد چرا که مصرف کافی آب می تواند منجر سوزندان چربی های شکم و پهلو شود.

به طور کلی باید در نظر داشت بهترین زمان برای نوشیدن آب، قبل از صرف غذا می باشد چرا که می تواند اشتها را تا حد زیادی کاهش دهد.

استفاده از آب و لیموی تازه نیز می تواند در کاهش وزن موثر باشد همچنین آب با این مزه می تواند عاملی برای کاهش خستگی و یا کاهش علایم یائسگی باشد.

نوشیدن آب یخ نیز نقش تاثیر گذاری در کاهش وزن دارد چرا که آب سرد سوخت و ساز را در بدن افزایش می دهد، چرا که بدن برای گرم کردن آب فعالیت بیشتری خواهد داشت به گونه ای که کالری بیشتری را نیز مصرف خواهد کرد که این خود می تواند منجر به کاهش وزن شود.

مصرف کافی آب می تواند در کاهش وزن موثر باشد از این رو توصیه می شود روزانه هشت لیوان آب نوشید، هر چند این احتمال وجود دارد که در برخی از موارد بدن بر اثر گرما و یا فعالیت های ورزشی و یا فیزیکی به آب بیشتری نیاز دارد.

بررسی چگونگی میزان دریافت آب کافی

شایان ذکر است برای متوجه شدن به این موضوع که آیا میزان آب مصرفی برای فرد کافی است باید رنگ ادرار چک شود، اگر ادرار فرد روشن و یا بسیار زرد رنگ است، او به اندازه کافی در طول روز آب استفاده کرده است اما در صورتی که ادرار تیره تر باشد فرد باید آب بیشتری مصرف کند.

در خاتمه باید یادآور شد که مصرف آب قبل و یا هنگام صرف وعده های غذایی می تواند موجب افزایش احساس سیری در فرد شود که این خود عاملی برای کاهش وزن خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید