بازیگر سینما و تئاتر گفت: فقط باید بگویم به‌جز تعداد انگشت شماری از مسوولان، این عاشقان تئاتر بودند که آن را زنده نگه داشتند.»

به گزارش به گزارش سلام نو، آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، امشب (شنبه ۴ اسفند) با اجرای امیرحسین مدرس در تالار وحدت در حال برگزاری است.

سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مجتبی حسینی (معاون هنری وزیر)، شهرام کرمی (مدیر کل هنرهای نمایشی) و جمع زیادی از هنرمندان تئاتر در این مراسم حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین سخنران این مراسم بود که گفت: «هنر نمایشی در ایران در دهه‌های اخیر رشد و پیوستگی داشته است که این مرهون خلاقیت‌های پیشکسوتان و جوانان این عرصه بوده است. استان‌ها در جشنواره تئاتر فجر امسال سهم خود را بازیافته‌اند و همچنین حضور جوانان در این دوره محسوس‌تر به‌چشم می‌آید.»

سیدعباس صالحی ادامه داد: «احساس می‌کنم و می‌بینم که روند قابل‌توجهی در تدوین متون نمایشی جریان دارد و از جمله حدود ۶۰۰ اثر در عرصه متون نمایشی تدوین شده است. معاونت هنری این زمینه را خواهد داشت که برای تدوین، چاپ و نشر این متون همت بگمارد.»

پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوبت به اهدای جوایز به برترین هنرمندان بخش پوستر، رسید. در این بخش، ضمن تقدیر از امید افرند برای پوستر «مویرگ» و سعید رضوانی برای پوستر «چشم بر هم زدن»، جایزه سوم به محمد افشار برای پوستر «ال کلاسیکو» اهدا شد. همچنین مهدی رایگانی برای پوستر «طعم سگ» حائز رتبه دوم شد و جایزه اول این بخش به مرتضی فرحناک برای پوستر نماشی «گامی در بهشت گامی در دوزخ» رسید.

در بخش عکس، سیدامیر ریاضی برای عکاسی نمایش «تبار» و فرهاد جاویدی برای «شوایک» تقدیر شدند. جایزه سوم این بخش به شیوا خدابخش برای نمایش «ماراساد» تعلق گرفت، کیارش نصیبی برای نمایش «تئاتر» حائز رتبه دوم شد و لیلی صدیق برای «مالی سویینی» برنده جایزه اول شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی، جایزه سوم به طور مشترک به سارا الهیان برای «پریزاد» و زهره شفیعی برای «میرزیاس» اهدا شد. مسعود محمدی‌قنبرلو برای «چند روایت از چند زندگی مرتبط» به عنوان نفر دوم بخش نمایشنامه‌نویسی معرفی شد و جایزه اول به لیلی عاج برای متن «سالی که دو بار پاییز شد» رسید.

پاسداشت شهید امید فرخی‌زنگنه که در حوزه تئاتر هم فعال بوده و در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزیر و حجت‌الاسلام سیدمهدی بهداروند روی صحنه، دیگر بخش این مراسم اختتامیه بود. هنگام پخش فیلمی درباره فرخی‌زنگنه، گریه‌های مادر این شهید، فضایی احساسی و عاطفی را بر تالار وحدت حاکم کرد و حاضران در مراسم، با بلند شدن از جای خود، نسبت به این شهید، مادر او و همسر و فرزندانش ادای احترام کردند.

پاسداشت امید فرخی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی اهواز با حضور خانواده آن شهید در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر

اهدای جوایز بخش دفاع مقدس، ادامه بخش مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر بود که با اهدای لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال به سه نمایش «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان و «دایک» به کارگردانی حامد عالمی صورت گرفت.

تجلیل از هوشنگ توکلی، رضا بابک، رویا تیموریان و محمدامیر یاراحمدی، ادامه‌بخش اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود.

در این بخش، رویا تیموریان که روی صحنه حضور یافته بود، گفت: «اگر بخواهم نقد و صحبت کنم به اندازه چهل سالی که کار کردم، حرف دارم و ترجیح می‌دهم سکوت کنم. فقط باید بگویم به‌جز تعداد انگشت شماری از مسوولان، این عاشقان تئاتر بودند که آن را زنده نگه داشتند.»

این جشنواره به دبیری نادر برهاتی مرند از ۲۲ بهمن تا ۳ اسفند در سه بخش صحنه‌ای، دو بخش خیابانی و بخش دیگر گونه‌ها برگزار شده است./خبرانلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید