صحبت های جواد ظریف درباره فلسطین در قالب کلیپی به شکلی گسترده در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش های زیادی رو به رو شد. در بین واکنش های مثبت و منفی متعدد پست اینستاگرامی علی کریمی سر وصدای زیادی کرد. به جز علی کریمی، وریا غفوری هم در استوری اینستاگرام خود انتقادات تندی نسبت به صحبت های وزیر خارجه مطرح کرد.

سلام نو - سرویس سیاسی: «ما افتخار می‌کنیم به خاطر فلسطین تحت‌فشاریم». همه ماجرا از این جمله وزیر امورخارجه شروع شد. محمدجواد ظریف گفته بود ما به مقاومت مردم عراق، سوریه و لبنان افتخار می کنیم، ما به مقاومت فلسطین افتخار می کنیم. گفته ای که با واکنش های زیادی همراه بود.

به گزارش سلام نو، این حرف جواد ظریف در قالب کلیپی به شکلی گسترده در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش های زیادی رو به رو شد. در بین واکنش های مثبت و منفی متعدد پست اینستاگرامی علی کریمی سر وصدای زیادی کرد. به جز علی کریمی، وریا غفوری هم در استوری اینستاگرام خود انتقادات تندی نسبت به صحبت های وزیر خارجه مطرح کرد.

علی کریمی هم در اینستاگرام شخصی خود با انتقاد از وزیر امور خارجه عکسی از جواد ظریف منتشر کرد و نوشت: آقای دکتر کدام (ما) تحت‌فشارند! (ما) ما یا (ما) شما دقیقاً! این ستاره سال های نه چندان دور فوتبال ایران ساعتی بعد هم با انتشار عکس شهدا نوشت: وقتی می گویند شهدا رستگار شدن به خاطر ( عند ربهم یرزقون) نیست! رستگار شدن چون سوءاستفاده از خون و نامشان را ندیدند. پست اخیر علی کریمی که بیش از 400 هزار بار در اینستاگرام لایک شده به خاطر بسته شدن کامنتهای پست جدلی بین کاربران ایجاد نکرد.

حمله تند علی کریمی به سمت ظریف واکنش وزیر امور خارجه را به همراه داشت. ظریف با دلسوز خواندن علی کریمی اظهار کرد: 'ما مردم ایران' همه در یک کشتی نشسته ایم و تفاوتی میان 'ما' نیست.

محمد جواد ظریف با بیان اینکه اگر رنجی و شادی هست، اگر افتخاری هست مال همه 'ما' است، تصریح کرد: اینکه آقای کریمی نگران فشار بر مردم است، ستودنی است اما بنده نیز همه فشارهای داخلی و خارجی را برای تلاش جهت کاستن این فشارها با کمال افتخار و به عنوان کوچکترین انجام وظیفه دربرابر ایثارهای ملت بزرگ ایران پذیرفته و انشاالله در آینده نیز همین تلاش را بی پروا ادامه خواهم داد.

او افزود: برای آقای کریمی احترام قائلم و تفاوتی بین خودمان نمی بینم. همه ایرانی هستیم و در یک فضا تنفس و در یک کشور زندگی می کنیم.

نکته جالب دیگر اظهارات ظریف آنجایی بود که برای کسانی که از حرفهایش دلگیر شده عذرخواهی کرد. ظریف یادآور شد: اگر ایشان و دیگرانی از عرایض بنده و یا در واقع از نقل قول های ناقصی از عرایضم دلگیر شده اند، بسیار متاسفم. اما تقاضای من از کریمی عزیز و دلسوز، دیگر دوستان و هموطنان این است که قبل از داوری بر اساس فضاسازی های یک جانبه، یک بار عرایض بنده در آن سخنرانی را به طور کامل گوش دهند.

رضا نصری، حقوقدان در انتقاد نسبت به زمان نشناسی علی کریمی مطلبی نوشت. او اظهار کرد: شاید این دوستان متوجه نیستند که دولت عربستان سعودی و هم‌فکران آن تخریب وجهه دکتر ظریف و اعتماد‌زدایی افکار عمومی از دستگاه دیپلماسی را رسماً در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ و آن‌ها نیز با تکرار مواضع مغرضانه شبکه تلویزیونی «ایران‌اینترنشنال» و همسویی ناخواسته با آن عملاً به «اتاق پژواک» کارگزاران جنگ روانی در داخل کشور تبدیل می‌شوند.

شاید در روزهایی که کنفرانس ورشو با هدف دشمنی با ایران در تیتر یک بسیاری از رسانه های غربی است این گفته علی کریمی محل انتقاد بسیاری واقع شده است. هرچند تعداد لایک های او نشان از موافقت بسیاری هم با او دارد. با این حال به تعبیر رضا نصری اینکه برخی فوتبالیست‌های محترم کشور - مانند آقای علی کریمی - این جمله خارج از بستر این دیپلمات حرفه‌ای و با سابقه کشور را - که عمری برای رفع تحریم‌ و برطرف کردن محدودیت‌های ظالمانه علیه مردم ایران صرف کرده - این‌گونه با رنگ و لعابی از شعار و احساسات و سطحی‌نگری برای میلیون‌ها مخاطب خود «تفسیر» می‌کنند، جای بسی تاسف دارد.

کد خبرنگار: ۱
۱۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    جناب ظریف ایشون همون علی کریمی ای هستش که موقع انتخابات براتون رای جمع می کرد و میگفت تا 1400 با روحانی چرا اینقدر از دست این سلبریتی زحمت کشیده برای جریان بنفش ناراحت شدید؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    یعنی چون شاید انتقاد و اعتراض شاید در شبکه های خبری خارج از کشور پخش میشود همه فقط به به و چه چه بگویند تا مسئولین ما هر کاری دلشون میخواد بکنن. دوستان شما که کلا عین خیالتون هم نیست از چی میترسین !!
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    2
    جناب کریمی بینش سیاسی مردم ایران خیلی بالاتر ازاین حرفهاست.متاسفم برای اون۴۰۰هزارلایک واسه پست شما
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    1
    میگن تفرقه بنداز حکومت کن متاسفانه چند دستگی به طرز وحشتناکی داره به کشور ضربه میزنه
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1
    تموم شد.....
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1
    هدف اساسی تشکیل اسراییل ساختن سیستم خودکار برای جلوگیری از احیای دوباره قدرت اسلامی مثل امپراطوری عثمانی و صفویه بوده است اسراییل باید با فتنه انگیزی و جنگ روانی و از بین بردن وحدت ملل اسلامی و ترور و وحشت و سرمایهگذاری و اغفال این من ملت ها را ضعیف و درمانده نماید و فلسطین است جبهه مقدم دفاع از همه ما مردم خاور میانه است و همانطور که شیاطین چشم بسته و کورکورانه و به هر قیمت از صهیونیسم دفاع و حمایت میکنند ما هم همگی وظیفه داریم از جبهه مقامت حمایت منیم این وظیفه اخلاقی و وجدانی ماست حمایت از فلسطین دفاع از خودمان است پرچم اسراییل دوتا رودخانه است نیل و فرات آنها اگر جبهه مقاومت نباشد به آن هم قناعت نمیکنند ما همه مردم خاورمیانه باهر مذهب و قومیتی مدیون جبهه مقامت بلاخص فلسطین هستیم اسراییل ریشه تمام گرفتاری ها و فتنه ها منطقه در 80 سال گذشته است
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1
    هدف اساسی تشکیل اسراییل ساختن سیستم خودکار برای جلوگیری از احیای دوباره قدرت اسلامی مثل امپراطوری عثمانی و صفویه بوده است اسراییل باید با فتنه انگیزی و جنگ روانی و از بین بردن وحدت ملل اسلامی و ترور و وحشت و سرمایهگذاری و اغفال این من ملت ها را ضعیف و درمانده نماید و فلسطین است جبهه مقدم دفاع از همه ما مردم خاور میانه است و همانطور که شیاطین چشم بسته و کورکورانه و به هر قیمت از صهیونیسم دفاع و حمایت میکنند ما هم همگی وظیفه داریم از جبهه مقامت حمایت منیم این وظیفه اخلاقی و وجدانی ماست حمایت از فلسطین دفاع از خودمان است پرچم اسراییل دوتا رودخانه است نیل و فرات آنها اگر جبهه مقاومت نباشد به آن هم قناعت نمیکنند ما همه مردم خاورمیانه باهر مذهب و قومیتی مدیون جبهه مقامت بلاخص فلسطین هستیم اسراییل ریشه تمام گرفتاری ها و فتنه ها منطقه در 80 سال گذشته است
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1
    کس کشا چون عربستان یه چیزی میگه شما مادر جنده ها باید هر گهی که خواستید بخورید عمه جنده ها. برید گورتونو از این مملکت‌گم کنید اجنبی های وطن فروش.... خودتون و خانواده‌تون و آتیش میزنن مردم. منتظر باشین.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    اقای ظریف می فرمایند اگر رنج و دردی باشد برای همه ما هست.انگار در این مملکت زندگی نمی کنند یا خودش را به ***زده.تو و امثال تو از درد و نداری چه می فهمی؟تو از محتاج نان شب بودن چه می فهمی؟تو از عقب افتادن اجاره چه می فهمی ؟تو و امثال تو از درماندگی برای تهیه شیر خشک کودک چه می فهمید؟اگر شما و دولت مردان که در راس هستیداز رنج مردم اطلاع داشتید ویا شما هم مثل مردم ندار بودید هر گز مملت به نابودی کشیده نمی شد.اگر شماها هم مانند اکثر مردم به نان شبتان مختاج بودید برای اداره درست مملکت تمام تلاشتان را می کردید.مشکل شما این است که هر چه می خواهید دارید و به رنج و بد بختی نمی افتید برای همین مملکت درست نمی شود.پس شما اقازاده ها خودتان را با مردم مقایسه نکنید .برای مردم ایران درد را از هر طرف بخوانید باز درد است.ولی برای شما درد معنا ندارد
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    به نظر من حق با آقای کریمی هستش . وقتی آقای ظریف میگه ما همه باهم هستیم یه حرف بی موردی هست . در ایران ما با ما خیلی فرق میکنه . چون مسئولی که ماهانه چند ده میلیون بصورت حقوق میگیره ( جدا از اینکه از کانال های دیگه هم داره در میاره ) چطوره میشه با یک شهروند مفلوک که از صبح تا شب دنبال نون میدوه . در حالی که همین شهروند میشه گفت که داره چوب بی کفایتی و مال اندوزی سیری ناپذیر همون مسئول ها رو میخوره . چطور میتوان از اقتصاد مقاومتی صحبت کرد چطور میشود گفت ما و ما یکسان هستند بخدا قسم خدای این ما وخدای آن ما هم فرق می کند . مسئولی که سفره اش پر است و شهروندی که سالانه تو سفره اش گوشت ندارد . زمانی می شود گفت برابرند که مسئول هم بیاد با یک کارگر دریافتی برابر داشته باشه و وقتی بخواد برای بچه اش دارو بخره صبح تا شب نخوابه نه اینکه بچه هاش در خارج دارن برای خودشون حال میکنن انگار که این مملکت ارث باباشون بوده . پس آقایون ظریف باید گفت در ایران همه با هم برابرند ولی برخی بیشتر برابرند . در حالی که به گفته خود آقایان که دم از اسلام میزنن و میگن باید حق گفته شود الان در اینجا این حق گفتن شده بلای جان مردم و رفتن تو صف دشمنان .یک مارک سیاسی و تمام پس بهتر است بمیریم و دم نزنیم خدایا به داد این مردم برسد . هیچ عدالتی وجود ندارد .
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    حرف آقای کریمی درست و به جاست چرا خیلی ها این حرف را نادرست می دونن؟ ما و آقای ظریف وبسیاری از دوستانشان در یک کشتی نیستیم چرا که تحریمهای اینترنتی هم دامنگیر ماست و ایشان راحت در آمریکا می گردند من برای اونهایی که نوشتن برای آقای کریمی متاسفند متاسفم چرا که دین و دنیاشون را دارند برای دیگران نابود می کنند بینش مردم ایران اگر درست بود دین و دنیایشون را برای ***نابود نمی کردند
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    همه تو یک کشتی هستیم اما انشاله مثل کشتی تایتانیک درجه یک و دو و ... نداشته باشه
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    صحبت های علی کریمی را فقط رنج کشیده ها میفهمن.بقیه به نظرشون این صحبتها تفرقه انگیزه.از کسانی نظرسنجی کنید که میترسند ازینکه بچه شون مریض بشه،نه بخاطر درد و رنج بیماری،بلکه بخاطر اینکه پول ندارن ببرنش دکتر.یا کسی که وقتی شبکه های تلویزیونی فیلم و تصاویر گوشت و کباب و غذاهای گران قیمت نشون میده سریع کانالو عوض میکنه،نه بخاطر اینکه بدش بیاد.بخاطر اینکه زن و بچه ش میبیند و مجبوره عذاب شرمندگی بکشه.حرفای رنگین و کشتی بازی ممکنه برای قشر سطح بالا و به قول دوستمون "اونایی که در جایگاه درجه ۱ کشتی مینشینند" نشان از وطن دوستی و اتحاد باشه.ولی برای عام جامعه اینطور نیست.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    آخه علی کریمی و وریا غفوری نه که شبا گرسنگی میکشند این جوری تند انتقاد میکنند حرف درسته ولی نه از دهن این مرفهان بی درد، اینا فقط برای لایکه بیشتره
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    البته علی اقاتفسیردرست ازماوماهاگفته که فرقش اززمین تااسمانه ولی انگارعلی اقاسودائی درسربرای جذب صندلی ازریاست دربخشی ازمملکت راداردواینگونه دنبال نمیدونم لایک فالو....هست چقدرخوبه که نقدهادرجهت سازندگی باشه نه رای جمع کردن ودورخودراشلوغ کردن
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    **با سلام و احترام آقای علی کریمی عزیز چرا امریکا و غرب کورکورانه و بی شرمانه از جنایات و تجاوز ات بی پایان و گستاخانه اسراییل دفاع و حمایت میکنند چرا بودجه های هنگفت در اختیارش میگذارند چرا اسراییل آزاد است دانشمند ما را در کشور ما ترور میکند چرا دانشمندان عراق را ترور میکند و رسما در ایران و کشورهای منطقه دخالت کند و فشار اقتصادی و رسانه برای انهدام منطقه ایجاد کند اسراییل ریشه داعش و النصره است اگر مقاومت فلسطین نباشد امروز در تهران با لشگر سوم اسراییل یعنی داعش رو برو بودیم اسراییل لز هیج جنایتی فروگذازی نکرده این رژیم متجاوز جانی درنده خو 400 تا بمب اتمی دارد و شب و روز در پی فتنه و نفوذ و آتش افروزی است آقای کریمی عزیز بپرس چرا کورکورانه و بیشرمانه از اسراییل حمایت میکنند از جنابعالی میپرسم آیا نظر شمااین است آیا آزاده ای که از شر صهیونیسم در منطقه درامان باشد؟ آیا اینهمه آدم کشی و ایجاد بحران توسط اسراییل شما را ناراحت نمکند؟ آیا شما نمی دانید در طی این 40 سال اسراییل بانی چه جنایت علیه ملت مانبوده؟ همه ساکت بشنیم و اجازه دهیم هر جنایت که خواست بکند و داعشی بسازد ببا آن کند که با سوذیه کرد؟ آنوقت فکر میکنی مشکلات شما حل میشود؟ آیا نمی دانید اسراییل چه نقشی در این حال و روز امروز ملت دارد؟ اگر دلتان از روزگار سخت مردم مکدر شده به ریشه اینهمه ستم هم فکر کن دلال مطلمه نباش !!1 کشوری که زرادخانه بمبهای اتمی و شیمیایی و میکروبی است و روحیه و سابقه جنایت دارد آیا باید آزاد باشد و اگر فردا به ما زورش رسید و مارا مثل سوریه و عراق و لبنان و غزه کذد نباید در دنیا آزاده ای باشد و کمکمان کند و اعتراضی بشود؟ نظر شما در مورد فوتبال خوب است لطفا عزت فوتبالیست ها را از بین نبرید ما ورزشکاران مان را دوست داریم برادر عزیز
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    خب علی کریمی هم ی جورایی هم حق داره طفلک میرسه نباشه این تزدیکان و اقوامشان با این وضعیت ازش کمک بخوان ، پیش دستی میکنه و خوذشه جلو میندازه هم به جای کمک اینجوری بگه من همدردی مو کردم، هم نظر عربا را جمع کنه وهم لایک جمع کنه آخه ی جورایی نون ونمک عربها را خورد و بازم لابد از آنها چشم داشت داره شایدم بهش یاد دادن و خودش این چیزا به زهنش هم خطور نمی کنه !! ،شایدم ممکنه از عشق و حالش کم شده باشه ی جورایی عاصی شده دیگه والا مگه نونش کم بود یا آبش ؟ خیلی چاکریتیم علی اینا چیزایی بود که با خوندن پست اینستاگرامی علی آقا به ذهن ما خطور کرد و ا... اعلم
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    به نظر من حق با اقای کریمی است مسئولین درک درست و منطقی آز احساسات و فشارهای که بر زندگی مردم وارد می شود را ندارند چرا که خود مرفه بوده و هستند همه چیز آز شعار بر نمی آید تا عمل اول باید زیر ساخت های کشور خود را ساخت .مثلا مهار تورم .بیکاری فقر گرسنگی حاکم بر جامعه ایران بعد ....... ولی باز هم در این موقعیت حساس و دیپلماسی جناب آقای ظریف در انظار بین المللی نه تنها موضع گرفتن یا جناب آقای ظریف به نفعمان نیست بلکه به دست خودمان آب را به آسیاب دشمن ایران اسرائیل جنایتکار و حامیان نحس ان آمریکا را ریخته ایم پس در لابه له لای این همه مشکلات و .. عرف ملی گرایانه در مورد ایران داشته باشیم به امید خدا این مشکلات را هم مانند جنگ تحمیلی پشت سر می گزاریم به امید فردایی بهتر برآب ایران و ملت عزیزمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید