سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: به کی روش خرده نمی گیرم .تاج ، کفاشیان . عادل فردوسی پور به فوتبال کشورمان خیانت کردند.

به گزارش سلام نو، امیر قلعه‌نویی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره شکست تیم ملی ایران در نیمه نهایی جام ملت‌ها اظهار کرد: این موضوع به نظرم باید آسیب شناسی و مطالعه شود. سوال فایده ندارد و باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم. چرا فوتبال ما و مملکت ما به این روز می‌افتد؟

او که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ایران برابر ژاپن برنامه تاکتیکی داشت یا خیر، گفت: باید جور دیگری ببینیم. برزیل در جام جهانی از آلمان هفت گل خورد. قشنگی فوتبال به همین است. به نظرم من دیروز، روز خوب تیمی ما نبود. این موضوع برای هر تیمی اتفاق می‌افتد. حتی بارسلونا هم نمی‌تواند ۳۰ بازی در لیگ را یک مدل انجام دهد. ژاپن در بازی‌های قبلی‌اش معمولی بود اما برابر ما روز خوبش بود. ما می‌خواهیم آسیب‌شناسی کنیم. این بازی ژاپن را ملاک قرار ندهیم. رئال مادرید هم در زمین خودش سه گل می‌خورد. این جزئی از فوتبال است. اگر توپ سردار آزمون گل می‌شد و بازی را یک بر صفر می‌بردیم، آیا سوال‌ها مدل دیگری طرح نمی‌شد؟

او در پاسخ به این پرسش دستاورد کی‌روش در این هشت سال برای فوتبال ایران چه بوده است؟ بیان کرد: در اینجا دو بحث داریم. بحث اول این است که آقایان به فوتبال ایران خیانت کردند. از آقای تاج و کفاشیان بگیرید تا امثال عادل فردوسی‌پور و تیمش که ما یک کی‌روش دیگر درست کردیم. می‌توانستیم از توانایی‌های فنی کی‌روش به مراتب بهتر استفاده کنیم. او هم ما ایرانی‌ها را شناخت و به سمت فضایی رفت که می‌خواست. مرگ فوتبال ما زمانی بود که اسدی را عوض کردیم. مرگ فوتبال ما جایی بود که امثال علی کریمی و مجید صالح را کنار گذاشتیم. من در این مورد به کی‌روش خرده نمی‌گیرم، منظورم کسانی مثل فردوسی‌پور است که کی‌روش را این گونه جا انداختند.

او ادامه داد: به روح مادرم و به جان دو بچه‌ام اگر این حرف‌ها را می‌زنم اصلاً مساله خودم نیست. فردوسی‌پور به فوتبال ایران خدمت نکرد و فوتبال ایران را نابود کرد. من می‌خواهم اینجا بحث فنی کنم. با توجه به بودجه‌ای که هزینه کردیم اگر از توانایی‌های فنی کی‌روش استفاده می‌کردیم، خیلی خیلی خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتیم. هیچ کس نمی‌تواند در مورد مسائل فنی از کی‌روش ایراد بگیرد. بالاخره رزومه او مشخص است. او یک عقبه داشت اما اینجا که آمد هر کاری از نظر رفتاری دلش خواست، کرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید