امروزه تمام دستگاه‌های شیائومی بر روی آخرین نسخه MIUI کار می‌کنند. در خرید گوشی شیائومی باید با این نکته توجه داشت که شیائومی جدیدترین ویژگی به نام Memory Extension را در آپدیت جدید خود اضافه کرده که حافظه داخلی را به فضای ذخیره سازی تبدیل می‌کند و رم را افزایش می‌دهد.

چند روش عالی و کارآمد برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی

۱۹کالا در این مقاله راهکارهایی را برای افزایش سرعت گوشی شیائومی در اختیار شما قرار می‌دهد. در بازار به سرعت در حال تغییرگوشی‌های هوشمند، شیائومی با ویژگی‌های پیشرفته، جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. اگر به دنبال راه‌هایی برای سرعت بهتر گو‍شی شیائومی خود هستید، این مطلب پاسخ شما خواهد بود.

راحتی و سرعت چیزی است که نباید در هیچ گوشی هوشمندی، اعم از رده پایین و رده بالا، با چالش مواجه شود. توجه داشته باشید که می‌توانید با تنظیمات کوچک، نتایج قابل قبولی برای بهبود عملکرد شیائومی خود ایجاد کنید. در MIUI تنظیمات متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث بالا بردن سرعت گوشی شیائومی شود.

اگرچه ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما در حقیقت نتایج آنها معمولاً قابل‌توجه است. به همین دلیل، در زیر چند ترفند را برای شما آورده‌ایم که با استفاده از آنها می‌توانید به روشی ساده سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

معرفی ۶ روش افزایش سرعت گوشی شیائومی

۱.کش را به صورت خودکار پاک کنید

یکی از تنظیمات اولیه MIUI برای بهبود عملکرد و افزایش سرعت گوشی شیائومی پاک کردن خودکار حافظه پنهان است. با فعال کردن این گزینه، MIUI هرچند وقت یکبار حافظه پنهان دستگاه را حتی در حالت قفل نیز پاک می‌کند.

مراحل زیر را برای فعال کردن پاک کننده کش خودکار دنبال کنید:

  • به تنظیمات قسمت باتری و عملکرد بروید. سپس، Option را فشار دهید تا به تنظیمات صفحه قفل دسترسی پیدا کنید.
  • در این منو گزینه "Clear cache when the device is locked" را فعال کنید و بقیه گزینه‌ها را به Never تغییر دهید.

چند روش عالی و کارآمد برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی

۲. راه اندازی خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنید.

اپلیکیشن‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، تأثیر زیادی بر سرعت گوشی شیائومی دارند. به طور کلی توصیه می‌شود که برنامه‌ها را حداقل یک بار در هفته راه اندازی مجدد کنید تا سرعت بهتری را ارائه دهند. با این حال، هنگام روشن شدن گوشی، احتمالاً چندین برنامه به طور خودکار شروع بکار می‌کنند که بر عملکرد گوشی تأثیر می‌گذارند.

اگر گوشی شما از مدل‌های قدیمی است که مدت زمان زیادی از آن استفاده کرده‌اید، شاید بهتر باشد به خرید یک گوشی جدید فکر کنید، به این منظور می‌توانید بسته به قیمت گوشی شیائومی مدلی را انتخاب کنید. به دلایل بالا محدود کردن راه‌اندازی خودکار برنامه‌ها هنگام روشن کردن گوشی بسیار حائز اهمیت است. برای یکی دیگر از راه‌های افزایش سرعت گوشی های شیائومی کافی‌است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات و سپس قسمت مجوزها و بعد از آن "شروع خودکار" بروید.
  • پس از ورود به منو، اطمینان حاصل کنید که همه برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید به طور خودکار در دستگاه شیائومی راه‌اندازی شوند، غیرفعال کرده باشید.

۳. کاهش زمان اجرای انیمیشن‌ها

در تنظیمات MIUI نیز می‌توان راهی برای کاهش زمان اجرای انیمیشن‌ها پیدا کرد. این تنظیمات به ما امکان می‌دهد تا سرعت انیمیشن‌های سیستم را برای بهبود عملکرد تنظیم کنیم. اولین کاری که باید انجام دهید این است که گزینه‌های توسعه دهنده را فعال کنید.

برای انجام این کار، به تنظیمات قسمت درباره گوشی بروید. سپس نسخه MIUI را سه بار فشار دهید. پس از فعال کردن گزینه‌های توسعه دهنده، اکنون قادر خواهید بود سرعت انیمیشن‌ها را تغییر دهید یا در صورت تمایل آنها را غیرفعال کنید. برای کاهش زمان اجرای انیمیشن و بالابردن سرعت گوشی شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در قسمت تنظیمات، روی گزینه Developer کلیک کنید.
  • سپس به قسمت Animation Level بروید تا سرعت را تغییر دهید.

چند روش عالی و کارآمد برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی

۴. Extension حافظه را فعال کنید.

امروزه تمام دستگاه‌های شیائومی بر روی آخرین نسخه MIUI کار می‌کنند. در خرید گوشی شیائومی باید با این نکته توجه داشت که شیائومی جدیدترین ویژگی به نام Memory Extension را در آپدیت جدید خود اضافه کرده که حافظه داخلی را به فضای ذخیره سازی تبدیل می‌کند و رم را افزایش می‌دهد. مراحل زیر را برای فعالسازی این قابلیت دنبال کنید:

  • برنامه تنظیمات را در دستگاه باز کنید
  • به پایین اسکرول کنید و روی تنظیمات اضافی ضربه بزنید
  • بر روی Memory Extension کلیک کنید
  • اکنون کلید "Memory Extension" را روشن کنید

۵. مسدود کردن تبلیغات شخص ثالث

شیائومی تبلیغات زیادی را روی MIUI روی گوشی‌های خود نمایش می‌دهد این تبلیغات ممکن است باعث تاخیر در بارگذاری رابط کاربری و مصرف انرژی بیشتر سیستم شوند و همچنین سرعت گوشی شیائومی را کاهش دهند. به همین دلیل، برای بهبود تجربه کاربری، توصیه می‌شود تبلیغات را از MIUI و برنامه‌های شخص ثالث حذف کنید.

شما می‌توانید تمام تبلیغات را تنها با یک کلیک مسدود کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه تنظیمات را در گوشی شیائومی خود باز کنید
  • بر روی گزینه “Connections & Sharing” کلیک کنید
  • روی Private DNS ضربه بزنید و "Private DNS provider hostname" را انتخاب کنید
  • DNS زیر را در کادر Hostname وارد کنید: dns.adguard.com

چند روش عالی و کارآمد برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی

۶. برنامه‌های کم کاربرد را ببندید.

احتمالاً فکر می‌کنید که بستن تمام برنامه‌هایی که در حال استفاده هستند بهترین راه برای بهبود عملکرد دستگاه است. توصیه می‌شود فقط برنامه‌هایی را ببندید که به طور منظم از آنها استفاده نمی‌کنید یا برنامه‌هایی که مصرف رم بیش از حد دارند.

برای این روش، فقط باید کلید برنامه‌ها را فشار دهید و برنامه مورد نظر را به سمت چپ یا راست بکشید. به همین ترتیب می‌توانید با نگه‌داشتن دست روی آیکون برنامه، به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. سپس به پایین صفحه بروید وForce stop را فشار دهید.

۱۹کالا امیدوار است این مقاله برای شما مفید بوده باشد و با کمک آن بتوانید برنامه افزایش سرعت گوشی شیائومی را اجرا کنید و از قابلیت‌ها و سرعت گوشی خود لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید