۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 55509298

قوانین مربوط به پرواز، گاه می‌توانند عجیب و غافلگیرکننده باشند. در این مطلب، به برخی از این قوانین عجیب که شاید تا به حال نشنیده‌اید، می‌پردازیم.

عجیب‌ترین قوانین سفر هوایی

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است سفر با هواپیما، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و پرماجراست. اما در ورای این هیجان، قوانین و مقررات عجیب و غریبی هم وجود دارند که شاید تا به حال به گوشتان نرسیده باشند. در این مقاله، سفری به دنیای این قوانین عجیب خواهیم داشت و با برخی از آنها آشنا می‌شویم.

قوانین عجیب و غریب در آسمان

چاق نباشید! بله، درست شنیدید! اگر چاقی شما به حدی باشد که نتوانید کمربند ایمنی را ببندید، ممکن است از پرواز با برخی شرکت‌های هواپیمایی منع شوید.

بوی بد ندهید! بوی نامطبوع می‌تواند آزاردهنده باشد و حتی منجر به اخراج شما از هواپیما شود. خوشبو باشید، به خصوص در سفرهای هوایی!

لوزه خود را عمل نکنید! عمل لوزه می‌تواند تورم و ناراحتی ایجاد کند. به همین دلیل، برخی شرکت‌های هواپیمایی به مسافرانی که به تازگی لوزه‌هایشان را عمل کرده‌اند، اجازه پرواز نمی‌دهند.

در هواپیما نمیرید! مرگ در هواپیما اتفاقی نادر است، اما قوانین عجیبی در این خصوص وجود دارد. مثلاً، مهمانداران موظفند تا رسیدن به زمین، خبر فوت مسافر را پنهان نگه دارند.

بقایای اجساد را با خود به هواپیما بیاورید! در برخی فرهنگ‌ها، سوزاندن مردگان رایج است. در این صورت، می‌توانید خاکستر عزیزان خود را با خود به هواپیما ببرید.

عجیب‌ترین قوانین سفر هوایی

مهمانداران مرد آرایش ممنوع! در حالی که آرایش برای مهمانداران زن الزامی است، مهمانداران مرد حق آرایش کردن ندارند.

کفش و لباستان را درنیاورید! به جز موارد خاص، درآوردن کفش و لباس در هواپیما ممنوع است.

ورود نوزاد تازه به دنیا آمده ممنوع! به دلیل حساسیت جسمی نوزادان، برخی ایرلاین‌ها اجازه ورود نوزادان تازه‌متولدشده به هواپیما را نمی‌دهند.

لباس و آرایش و رنگ و مدل موی نامتعارف ممنوع! شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از ورود مسافرانی که لباس‌های غیرمتعارف یا مدل موی عجیب دارند، جلوگیری کنند.

لاستیکتان را پنچر کنید! بله، درست خواندید! اگر تا ۴ ساعت دیر به پروازتان رسیدید، می‌توانید با بهانه پنچر شدن لاستیک، بلیط پرواز دیگری دریافت کنید. (البته این قانون در همه ایرلاین‌ها وجود ندارد)

کمپوت و کنسرو از چشممان دور نمی‌ماند! قوانین عجیبی برای حمل کمپوت و کنسرو در هواپیما وجود دارد. مثلاً، فقط می‌توانید کمپوت آناناس را با خود به هواپیما ببرید و وزن کارتن کمپوت نباید بیشتر از ۱۰ کیلو باشد.

غذاهای متنوع بخورید! برخی شرکت‌های هواپیمایی در صورت تأخیر پرواز، غذای رایگان به مسافران ارائه می‌دهند.

وسایل الکترونیکی بزرگ ممنوع! حمل برخی لوازم الکتریکی بزرگ مانند تبلت و لپ‌تاپ از برخی کشورها به انگلستان ممنوع است.

نکات پایانی:

قوانین هواپیمایی دائماً در حال تغییر هستند. به همین دلیل، قبل از هر سفر هوایی، قوانین مربوط به شرکت هواپیمایی و فرودگاه مقصد را به دقت مطالعه کنید.

با آگاهی از این قوانین عجیب و غریب، می‌توانید سفری امن و آرام را در آسمان تجربه کنید.

عجیب‌ترین قوانین سفر هوایی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید