با رشد و توسعه تکنولوژی شیوه‌های خرید بلیط هواپیمای خارجی برای مسافران تغییر کرده است. این روند از مراجعه حضوری به آژانس­های شروع شد و تبدیل به مراجعه به تک‌تک وب‌سایت­های ایرلاین‌های مختلف شد و در حال حاضر نیز تنها کافی است به یک وب‌سایت که بر اساس موتور جستجوی هوشمند بلیط چند ده وب‌سایت مختلف را در یک صفحه به شما نمایش می‌دهد، مراجعه کنید.

مسافران سفرهای خارجی از کجا بلیط هواپیما می خرند؟

سفر به کشورهای دیگر ما را با طبیعت، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و آداب‌ورسوم مردم دیگرِ جهان آشنا می‌کند. در این سفر شما می‌توانید از چند روز یا حتی هفته در یک آب‌وهوای دیگر در میان مردمی با زبان دیگر زندگی کنید و غذاهای متفاوتی را امتحان کنید. این تجربه برای افرادی مناسب است که کنجکاوی و ماجراجویی لازم را دارند.

مسافران  کشورهای خارجی باید اقلامی نظیر بلیت هواپیما، هتل یا تور گردشگری رزرو کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که شیوه‌های خرید این اقلام سفر به چه صورت است.

اگر شما  نیز قصد دارید تعطیلات بعدی خود را در یک کشور دیگر سپری کنید، بعد از  مطالعه این مقاله می­توانید با صرف کمترین زمان ممکن اقدام به خرید محصولِ سفر مورد نیازتان کنید.

انواع روش خرید بلیط هواپیما خارجی

یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌ها برای خرید بلیط هواپیما برای سفر به خارج از کشور مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری بود. در این شیوه شما در ابتدا باید آدرس آژانس مربوطه را پیدا می‌کردید و خودتان را به محل قرارگیری آن می‌رساندید و سپس باید کمی در آژانس می­نشستید تا نوبت شما فرا برسد. بعد از چند دقیقه کانتر فروش بلیط هواپیمای خارجی شما را فرامی‌خواند و از شما اطلاعات اولیه را دریافت می‌کرد. طبق این اطلاعات  کمی جست‌وجو می‌کرد. در نهایت بلیط موردنظرتان را همان جا با پرداخت پول خریداری می‌کردید.

با رشد و گسترش اینترنت و وسایل الکترونیکی مثل لپ‌تاپ، کامپیوتر و تلفن همراه هوشمند شما دیگر نیازی به صرف وقت برای مراجعه به آژانس هواپیمایی و گردشگری نداشتید و تنها با اتصال به اینترنت از طریق وسایلی نظیر لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند  می‌توانستید به وب‌سایت همان آژانس هواپیمایی و گردشگری که به محل آن مراجعه می‌کردید، وارد شوید و با چند کلید بلیط هواپیمای مورد نظرتان را خریداری کنید.

رشد و پیشرفت تکنولوژی بازهم کمک کرد تا خرید بلیط هواپیما آسان‌تر از گذشته شود. مسافران خارجی به‌جای آنکه به تک‌تک وب‌سایت‌های ایرلاین‌های مختلف و آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری که بلیت این ایرلاین‌ها را به فروش می‌رسانند، بروند، می‌توانند تنها به یک وب‌سایت یا اپلیکیشن مراجعه کنند. در این وب‌سایت می‌توانید لیستی از بلیط هواپیمای چند ده وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید. نام این وب‌سایت سفرمارکت است. سفر مارکت یک بازار آنلاین برای خرید اقلام سفر نظیر بلیت هواپیما، قطار، هتل و تور گردشگری است.

سریع ترین راه برای خرید بلیط هواپیما

همان‌طور که در بخش پیشین مقاله گفتیم، قدیمی‌ترین روش وقت زیادی از شما می‌گیرد و باید زمانی را برای مراجعه به آژانس و معطل شدن در آن سپری کنید.

در شیوه دوم نیز شما باید به چندین وب‌سایت مختلف مراجعه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین بلیط هواپیما را در تاریخ و مقصد مورد نظرتان پیدا کنید.

اما با استفاده از روش سوم، یعنی مراجعه به بازار آنلاین خدمات سفر که بر پایه یک موتور جستجوی هوشمند اطلاعات شما را می‌گیرد و با استفاده از آن، از میان چند ده وب‌سایت مختلف بلیط هواپیمای مورد نظرتان را در یک صفحه به شما نمایش می‌دهد، وقت شما صرفه جویی می­شود. حتی اگر در مترو و اتوبوس یا مهمانی باشید، با نصب اپلیکیشن آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن مناسب‌ترین بلیط هواپیما را برای سفر خارجی خود پیدا کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای خارجی

اگر به دنبال بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی هستید، در ابتدا بهتر است که هدفتان را از بهترین زمان روشن کنید. به طور مثال شما می‌خواهید زمانی به  مقصد خارجی نظیر شهر استانبول بروید که آب‌وهوای معتدلی در این شهر حکم‌فرما باشد یا دلتان می‌خواهد در جشنواره‌های مراکز خرید این شهر شرکت کنید یا به دنبال شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌های خاص هستید یا شاید هم می‌خواهید زمانی به این شهر سفر کنید که اقلام سفری نظیر هتل و بلیط هواپیما قیمت کمتری پیدا کرده‌اند.

مسافران سفرهای خارجی از کجا بلیط هواپیما می خرند؟

پاسخ به این سؤال‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین زمان سفر به یک مقصد خاص را پیدا کنید. بعد از آنکه مقصد سفرتان را مشخص کردید با کمی جستجو می‌توانید بهترین زمان سفر از منظر آب‌وهوا، ارزانی اقلام سفر، جشنواره‌ها و مراسمات مختلف را پیدا کنید.

نکات لازم برای کم کردن هزینه‌ی بلیت هواپیمای خارجی

درصورتی‌که قصد کم کردن هزینه‌های سفرتان را دارید باید با عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی بلیت هواپیما آشنا شوید. در ادامه این عوامل را مشاهده می‌کنید:

۱. شرکت هواپیمایی: برای سفر به یک مقصد خارجی می‌توانید از میان ایرلاین­های داخلی و خارجی یک کدام را انتخاب کنید. در هر کدام از این دو دسته نیز انواعی از ایرلاین های مختلف وجود دارند. به‌طورکلی بلیت هواپیمای ایرلاین‌های داخلی در مقایسه با خارجی ارزان‌تر است. در میان ایرلاین‌های خارجی مختلف نیز می‌توانید بلیط هواپیما ارزان‌تری را پیدا کنید.

 ۲. زمان خرید بلیت: برای‌آن‌که بتوانید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید، در زمان‌هایی اقدام به خرید بلیط کنید که میزان تقاضا برای سفر به مقصد مورد نظرتان کاهش پیدا می‌کند. به‌طور مثال فصل زمستان برای استانبول یا فصل تابستان برای شهر دبی جزء فصول کم رونق سفر به حساب می‌آید. اقلام سفر نظیر بلیت هواپیما و هتل در این زمان ارزان‌تر از زمان‌های دیگر می‌شود.

۳. کلاس پروازی: کلاس پروازی بلیط هواپیما شامل اکونومی (اقتصادی) ، بیزینس (تجاری) و فِرست می‌شود. قیمت بلیط کلاس اکونومی از بیزینس و بیزینس از فِرست کم‌تر است.

مسافران سفرهای خارجی از کجا بلیط هواپیما می خرند؟

۴. نوع بلیط: شامل بلیط سیستمی و چارتری می‌شود. احتمال کم شدن قیمت بلیط چارتری در لحظات آخر پرواز ( از یک۱ روز مانده تا چند ساعت) نسبت‌به بلیط سیستمی بیشتر می‌شود. درصورتی‌که بتوانید بلیط­های لحظه آخری این‌چنینی را پیدا کنید، پول کمتری را بابت  خرید آن می‌پردازید.

بهترین ایرلاین ها برای سفر به خارج از کشور

درصورتی‌که قصد دارید سفری ایمن در پیش داشته باشید، بهتر است که به سراغ امن‌ترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی بروید. از جمله امن­ترین ایرلاین‌های داخلی می‌توان به شرکت هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر اشاره کرد. در ناوگان هوایی این دو شرکت، هواپیماهای امن دنیا که متعلق به شرکت بوئینگ و ایرباس است، وجود دارد.

 از جمله ایرلاین‌های امن دنیا می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • قطر ایر ویز
  • هواپیمایی امارات
  • سنگاپور ایرلاین
  • هواپیمایی اسکاندیناوی
  • ایوا ایر (یک شرکت هواپیمایی تایوانی)
  • آلاسکا ایرلاین
  • ویرجین استرالیا
  • سنگاپور ایرلاین

اما اگر می‌خواهید سفری لوکس درپیش داشته باشید و امکانات و خدمات فوق‌العاده‌ای نصیب شما شود، بهتر است به سراغ ایرلاین‌های بروید که در مسیر پروازی شان کلاس بیزینس و فِرست نیز ارائه می‌شود. از جمله ایرلاین هایی که خدمات و امکانات قابل‌توجهی به مسافران ارائه می‌کند می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • قطر ایر ویز
  • هواپیمایی سنگاپور
  • امارات ایرلاین
  • آنا آل نیپون ایرویز
  • کانتاس ایرویز
  • خطوط هواپیمایی ژاپن
  • ترکیش ایرلاین
  • ایرفرانس
  • کُریَن ایر
  • خطوط هواپیمایی سوئیس

 جمع‌بندی

با رشد و توسعه تکنولوژی شیوه‌های خرید بلیط هواپیمای خارجی برای مسافران تغییر کرده است. این روند از مراجعه حضوری به آژانس­های شروع شد  و تبدیل به مراجعه به تک‌تک وب‌سایت­های ایرلاین‌های مختلف شد و در حال حاضر نیز تنها کافی است به یک وب‌سایت که بر اساس موتور جستجوی هوشمند بلیط چند ده وب‌سایت مختلف را در یک صفحه به شما نمایش می‌دهد، مراجعه کنید. با استفاده از این شیوه در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید. علاوه بر این توجه به بهترین زمان برای خرید بلیط و عوامل مؤثر بر قیمت نهایی بلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید از خرید خود نهایت لذت و رضایت را کسب کنید. همچنین آشنایی با امن‌ترین و بهترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید