مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود بیش از ۷۷ میلیون و ۳۰۵ هزار گردشگر طی ۱۱ ماه ۱۴۰۱ به استان خبر داد.

سفر ۷۷ میلیون گردشگر به گیلان طی ۱۱ ماه گذشته

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولی جهانی صبح جمعه ا افزود: همچنین میزان ماندگاری گردشگران طی مدت یادشده در استان ۸۷ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۹۰ نفر- شب اقامت برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه ورودی به استان طی این بازه زمانی به ترتیب مربوط به مسیرهای آزاد راه قزوین – رشت، رامسر به چابکسر، گیلوان به منجیل و اردبیل به آستارا بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز گذشته در ستاد خدمات سفر که بمناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳برگزار شد از شهرداران ۵۲ شهر گیلان خواست نسبت به پاکسازی و زیباسازی منظر شهرها در آستانه فصل تازه گردشگری اهتمام داشته باشند.
جهانی وضعیت ساماندهی رستوران ها و مجتمع های بین راهی را خوب اما ناکافی دانست و افزود: یک هزار غرفه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در مجتمع های بین راهی ، بناهای تاریخی و راه های استان برپا می شود و ساماندهی تابلوهای معرفی بناهای تاریخی مورد تاکید است.
وی اضافه کرد:۵۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و میراث ناملموس برای ماه مبارک ماه رمضان و نوروز برنامه ریزی شده است که نخستین آن برنامه پیشواز ماه رمضان با عنوان " پیشاشو" است.
گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید