امروز دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ شاهد بارش برف بیش از یک متری بوده ایم.

بارش برف چند متری در گیلان + شهروندان مراقب باشند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، بارش برف که از ۲ روز گذشته در گیلان آغاز شده امروز شدت گرفته و عبور در همه‌ی محورهای استان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

استاندار گیلان صبح امروز ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی ورودی استان و بخش‌های مختلف این مسیر، با برگزاری جلسه ستاد بحران در محل ستاد مدیریت بحران استان، گفت: در زمان حاضر مشکلی در حوزه آب و گاز وجود ندارد، اما در برخی مناطق با قطعی برق مواجه هستیم که نیروهای شرکت برق در مناطق مختلف دچار قطعی، در حال رفع مشکل هستند.

بارش برف که از ۲ روز گذشته در گیلان آغاز شده امروز شدت گرفته و عبور در همه‌ی محورهای استان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

با توجه به برودت هوا و بارش شدید برف، کلیه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و مدارس سطح شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل بجز دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان امروز دوشنبه ۷ اسفند ماه تعطیل شد.

استاندار گیلان صبح امروز ضمن بازدید میدانی از محورهای مواصلاتی ورودی استان و بخش‌های مختلف این مسیر، با برگزاری جلسه ستاد بحران در محل ستاد مدیریت بحران استان، گفت: در زمان حاضر مشکلی در حوزه آب و گاز وجود ندارد، اما در برخی مناطق با قطعی برق مواجه هستیم که نیروهای شرکت برق در مناطق مختلف دچار قطعی، در حال رفع مشکل هستند.

اسدالله عباسی افزود: در مناطق کوهستانی استان گیلان بیش از یک متر برف باریده است و بازگشایی راه‌ها همچنان ادامه دارد.
وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی انرژی در استان از مردم خواست به توصیه‌های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف توجه کنند.

استاندار گیلان در ادامه بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضرور در مناطق مختلف برف‌گیر گیلان تاکید و اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو ستاد بحران در آماده‌باش هستند و تمامی مسئولان از جمله فرمانداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در محل ماموریت خود حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌های برخی از شهرستان‌های گیلان امروز تعطیل اعلام شده است، افزود: راه‌های اصلی و ورودی و خروجی استان باز بوده و تردد با کندی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بانک‌ها و دستگاه خدمات‌رسان در این شهرستان‌ها فعال خواهند بود.
قطع برق چند منطقه در شهرستان رشت

در پی بارش سنگین برف از شب گذشته تاکنون، برق ۸۰ درصد مشترکان روستای امام زاده هاشم، ۳۵ درصد مشترکان سنگر و ۲ روستای لاکان شهرستان رشت قطع شده است.

به دلیل دشواری تردد خودروها بر اثر انباشت برف در این مناطق، امدادرسانی در این مناطق با مشکل و کندی مواجه شده است.

نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان با خودروها و تجهیزات از شهرستان‌های رضوانشهر، انزلی و صومعه سرا برای امدادرسانی به مردم گرفتار در برف در شهرستان رشت اعزام شده اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید