سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۵۸ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال کالای قاچاق در اجرای طرح پنج روزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان خبر داد.

کشف بیش از ۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گیلان

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز شنبه اظهار کرد: فعالیت های اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت پنج روز توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان اجرا شد، افزود: در این راستا با انجام تحقیقات و اقدامات فنی، ۵۹۷ هزار و ۹۷۱ عدد مواد محترقه و ۸۶ هزار و ۴۶۶ قلم لوازم یدکی کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۷هزار و ۴۱۶ عدد دارو، ۲ هزار و ۹۲۸ قوطی نوشیدنی انرژی زا، ۲ هزار و ۱۱۳عدد لوازم دخانی، ۱۹هزار و ۳۲۵ قلم لوازم تحریر، ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی، پنج تن شن و ماسه، هزار و ۶۳۰ لیتر فرآورده‌های نفت و گاز، ۲۰۰کیلو گرم گوشت سفید، ۲۸ عدد کفش، ۱۸ حلقه لاستیک، هفت دستگاه فلزیاب، هفت دستگاه لوازم خانگی و سه دستگاه لوازم صوتی تصویری قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به این که کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۵۸ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال برآورد کردند از توقیف ۳۱ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان کرد: در این رابطه ۱۶۶ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف ۱۷ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، جانشین فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان وسایل نقلیه و کنترل پارکینگ‌ها در گیلان خبر داد و گفت: در مدت اجرای این طرح ۱۷ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی کشف شد.

سردار حسین حسن پور اظهار کرد: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می شود.

وی در ادامه گفت: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی چهار روزه مبارزه با سارقان وسایل نقلیه و کنترل پارکینگ‌ها در گیلان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی گیلان و شهرستان‌های استان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح، کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و عملیاتی ۱۷سارق را شناسایی و دستگیر کردند، بیان کرد: ۱۱ دستگاه خودروی پراید و ۶ دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز در این رابطه کشف شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید