در این مطلب طرز تهیه یک آش خوشمزه همدانی ترش را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

نحوه درست کردن آش ترش همدان برای ماه رمضان

به گزارش سلام نو،  آش ها تنوع بسیار زیادی در کشور ما دارد به طوری که می توان گفت هر شهر آش مخصوص به خودش را دارد. آش ترش همدان همان طور که از اسم این آش مشخص است با حبوبات و آلو و میوه های ترش و شیرین تهیه می شود و در انتها مزه و طعم را با ذائقه خود بالانس کنید. آش ها برای زمستان و پاییز گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید به دلخواه این آش را تهیه کنید.

مواد لازم

پیاز ۱ عدد
نخود ۱ لیوان
لوبیا چیتی ۱ لیوان
عدس ۱/۲ لیوان
زردآلو خشک ۷ عدد
برگ قیسی ۵ عدد
رشته پلویی خرد شده ۱ کاسه متوسط
شیره انگور ۱/۲ لیوان
سرکه ۱/۲ لیوان
نمک، زردچوبه، آویشن به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید حبوبات را از شب قبل خیس کنید تا علاوه بر این که بهتر پخته شود نفخ آن نیز گرفته شود، عدس نیازی به خیس کردن ندارد. در ادامه باید نخود و لوبیا را داخل قابلمه ریخته و به همراه آب بگذارید تا پخته شود می توانید از زودپز نیز استفاده کنید و بعد از پخت حبوبات را آبکش کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

پیاز پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد کمی روغن اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ طلایی شود و بعد نمک و زردچوبه و کمی آویشن اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و بعد عدس و نخود و لوبیا پخته شده را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا مواد پخته شود.

مرحله سوم: تهیه آش ترش همدان

در ادامه باید برگه قیسی و زردآلو خیس خورده را اضافه کنید و هم بزنید و دوباره زمان دهید تا برگه و زردآلو طعم خود را به آش بدهد و در ادامه نوبت اضافه کردن رشته پلویی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا رشته ی آشی نرم شود و در انتها نوبت اضافه کردن چاشنی اصلی این غذا می باشد سرکه و شیره انگور را باهم ترکیب کنید و به آش اضافه کنید و مجدد زمان دهید تا آش جا افتاده شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید