محمد زمان یعقوبی، رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهر بابل هم به تسنیم گفت: با اهتمام و تلاش جمعی عزیزان شاهد اتفاقاتی در حوزه فضای سبز و زیبا سازی شهرداری بابل هستیم.

نمایشگاه گل و گیاه در بابل برگزار شد

نهمین نمایشگاه گل و گیاه به همت شهرداری بابل همزمان با نزدیک شدن عید نوروز در محل نمایشگاه دائمی شهرستان در مصلی بابل افتتاح شد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مهدی کیانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: این نمایشگاه در مصلی بایل گشایش یافت و شهرداری بابل هدفش از بر پایی این نمایشگاه ایجاد فضایی شاد و مفرح برای شهروندان و همچنین تهیه گل و گیاه برای سال نو و همچنین حمایت از تولیدکنندگان محلی و استانی و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و قطع شدن دست واسطه ها و ارائه محصولات از تولید به مصرف است.

وی با بیان این مطلب که هدف اصلی شهرداری حفظ و توسعه فضای سبز است، بیان کرد: شهرداری در حوزه شهری توسعه و استعداد فضای شهری برای بهره‌برداری شهروندان را در دستور کار و جزو وظایف خود قرار داده است. 

شهردار بابل خاطرنشان کرد: شهرداری در بخش حفظ و نگهداری داده‌های شهری در سطح کشور اقدام کرده که در آینده نزدیک شهر بابل به عنوان اولین شهر تالابی در شمال کشور معرفی می‌شود و امیدواریم از این فضا در حفظ محیط زیست شهری و استفاده آیندگان از این فضا موفق باشیم.

محمد زمان یعقوبی، رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهر بابل هم به تسنیم گفت: با اهتمام و تلاش جمعی عزیزان شاهد اتفاقاتی در حوزه فضای سبز و زیبا سازی شهرداری بابل هستیم.

عضو شورای شهر بابل ادامه داد: ما نهال‌کاری و توسعه کاشت درخت را در شهرداری و شورا بسیار جدی پیگیر هستیم و تقریبا هر جایی که فضای سبز مناسب وجود داشت برای نهال کاری اقدام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: سرسبزی و درخت باعث افزایش سرانه فضای سبز و بهبود کیفیت زندگی شهری است و تا امروز بیش از 3 هزار اصله نهال از انواع مختلف افرا، تبریزی و غیره در سراسر شهر بابل و به شکل درخت نارنج در سطح شهر کاشته شده و یا در حال کاشتن است  و این روند اضافه کردن سرانه فضای سبز با همکاری در سازمان سیما منظر ادامه دارد.

رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهر بابل، افزود: موضوع شناسنامه‌دار کردن درختان به میمنت عید غدیر از میدان غدیر تا میدان شهر آغاز و تا میدان شهید سلیمانی ثبت دیجیتال شده و در میادین دیگر هم در حال انجام است.

سید مرتضی حسینی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بابل در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از سراسر کشور از شهرهای محلات و اصفهان  و غیره اقدام به برپایی غرفه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: رویکرد ما در نمایشگاه امسال توجه ویژه به تولیدکنندگان شهر خودمان بود و هماهنگی جلساتی با جهاد کشاورزی داشتیم و این تولیدکنندگان به ما معرفی شدند و استقبال خوبی از این تولیدکنندگان داشتیم که با توجه به اتفاقات خوبی که افتاد استقبال خوبی از نمایشگاه شد و به همین دلیل در این دوره از نمایشگاه  غرفه‌های خوبی برقرار شد.

حسن گرایلی‌نژاد، یکی از غرفه‌داران در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: ما در کار تولید و تکثیر درختچه و درخت‌های تزئینی هستیم و به صورت پیمانکاری به این کار مشغول هستیم.

وی با بیان اینکه از مسئولین انتظار همکاری و مساعدت بیشتر داریم افزود: متاسفانه ما از سوی مسئولین مربوطه حمایت نمی‌شویم و انتظار داریم حرف‌ها و درد دل‌های ما را بشنوند و به ما کمک کنند.

این تولید کننده، افزود: ما کارمان را از سال 1394 شروع کردیم و بعد از گذشت مدت کوتاهی کارمان را افزایش دادیم و زمینی به مساحت دو هکتار تهیه کردیم و در آن تولید درخت و درختچه‌های فضای باز و تولید گل‌های فصلی را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما به کشورهای حاشیه دریای خزر صادرات داشتیم.

یکی دیگر از غرفه داران نیز گفت: ما از شهر محلات به این نمایشگاه آمدیم و انواع گل‌های فصلی را تولید و عرضه می‌کنیم و نمایشگاه بابل یکی از بهترین و پرفروش‌ترین نمایشگاه‌هایی است که ما هر ساله در آن شرکت می‌کنیم.

این بانوی تولید کننده تاکید کرد: به‌خاطر نظم و مدیریت خوبی که این نمایشگاه دارد و پر طرفدار هم هست، شرکت کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، نهمین نمایشگاه ملی گل و گیاه بابل از 5 تا 11 اسفند برپا است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید