جاذبه های گردشگری و طبیعی شمال ایران پر شمار است از این رو با ما همراه باشید و درباره جنگل لفور؛ جنگلی خاص و دیدنی در مازندران بدانید.

جنگل لفور؛ جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: لفور، یکی از جنگل های ۴۰ میلیون ساله ی استان مازندران است!

از جمله دلایلی که باعث شده لفور بین افراد مختلف بسیار معروف شود این است که رودها و آبشارهایی که از بین پیچ و خم های این جنگل می گذرد، باعث زندگی دوباره و ممتد این جنگل شده اند و به واقع جلوه ای خاص به آن ببخشیده اند.

ما امروز می خواهیم برای شما کاملا مشخص کنیم که جنگل لفور و دهستان آن کجاست، ویژگی های طبیعی و جغرافیایی این منطقه، مسیر دسترسی به جنگل، امکانات تفریحی و خیلی از دیگر نکات را برای شما بازگو نماییم.

خیلی ها هستند که مخصوصا در این روزهای گرم تابستان به دنبال مقصدی اند که هم بکر و سر سبز باشد و هم خوش آب و هوا و از این رو ما امروز جنگل لفور در سوادکوه مازندران را به صورت کامل برای شما به عنوان مقصدی با چنین خصوصیاتی معرفی خواهیم کرد.

جنگل لفور بابلسر

این جنگل بکر و دست نخورده با داشتن طبیعتی سرسبز، آبشارهای خروشان و شفاف و پوشش‌های گیاهی زیبا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

همانطور که گفتیم جنگل لفور سوادکوه در استان مازندران قرار دارد.

جنگل لفور؛ جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

از مزیت‌های مهم این جنگل، داشتن چمشه‌ و آبشارهای متعددی است که در هر گوشه و کنار جنگل دیده می‌شوند.

این طبیعت خوش نقش و نگار حدود ۸ هکتار بوده و روستاهای زیادی از جمله امیرکلا، درازکلا، سیدکلا، کالیکلا و … در این جنگل قرار دارند.

حتما برای شما هم جالب است بدانید که در روستا و دهستان‌های جنگل لفور، آثار تاریخی و قدیمی مانند قالب‌های سنگی، خمره‌های غذایی و … دیده می‌شوند که زیبایی این جنگل را لذت بخش‌تر کرده‌اند.

هیچ چیز لذت بخش‌تر از آن نیست که در دل طبیعت زیبای هیرکانی قدم بزنید و آرامشی وصف نشدنی را تجربه کنید. همانطور که گفتیم در دل جنگل لفور مازندران، دیدنی‌های منحصر به فردی وجود دارد که شما را مسحور خودشان می‌کنند.

جنگل لفور مازندران جزئی از جنگل‌های هیرکانی است و پوشش گیاهی متنوع از جمله گیاهان پهن برگ، درختان راش، ازگیل، مرمز، لیکی، انجیلی و انواع درختچه‌های سیب، پسته وحشی، گلابی، انار و … دارد. طبیعت بکر و دست نخورده و درختان سر به فلک کشیده، آنقدر خوش نقش و نگار هستند که دوست دارید ساعت‌ها در آن قدم بزنید و از آرامش و سکوت جنگل نهایت لذت را ببرید.

در این جنگل انواع گونه‌های جانوری مانند خرس قهوه‌ای، گراز، روباه و گونه‌های پرندگان مانند عقاب، اردک و … وجود دارند و به هنگام شب ممکن است بتوانید آن‌ها را از نزدیک ببینید.

  • تمام وسایل کمپ از جمله چادر، لباس گرم، حوله، ضدآفتاب، دوربین عکاسی، زیرانداز، پتو، کلاه، ظروف پخت و پز، آب و مواد غذایی، جعبه کمک‌های اولیه، کوله پشتی، کفش مناسب جنگل، چراغ قوه، کبریت، چاقو، کیسه زباله و .. را به همراه خود داشته باشید، تا مشکلی برایتان در هنگام کمپ پیش نیاید.
  • به هیچ عنوان آسیبی به حیوانات و پوشش‌های گیاهی جنگل نزنید، چرا که قدمت این جنگل‌ها بسیار بالا بوده و با هر گونه آسیب، ممکن است آن‌ها را نابود کنیم.

جنگل لفور؛ جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

جنگل لفور بابل کجاست

مطمئنا تا به الان برایتان این سوال پیش آمده که چرا عمر این جنگل ها را ۴۰ میلیون سال می گوییم اما بگذارید اول از همه به این سوال پاسخ دهیم که جنگل لفور کجاست و بعد از آن به سراغ راز سن و سال این جنگل ها می رویم!

مجموعه ی جنگلی لفور یکی از مناطق سر سبز و غنی در سوادکوه مازندران و در قسمت شمالی این شهرستان است.

پر رنگ ترین ویژگی این جنگل، رودها و چشمه هایی است که از آن جاری شده و باعث سر سبزی و ادامه ی زندگی این جنگل ها پس از گذشت میلیون ها سال پیش تا به الان شده است.

برخی از این چشمه ها از درون زمین بر روی آن راه پیدا کرده و جاری شده اند و این خود یکی از ویژگی های این جنگل سرسبز و زیباست.

دهستان لفور از مجموعه مناطق سواد کوه است در اطراف جنگلی به همین نام به وجود آمده و دارای ۲۹ روستا و آبادی مختلف است.

مساحت این دهستان به علاوه ی جنگل های اطرافش برابر با ۸ هزار هکتار است. بر اساس سرشماری که در سال ۱۳۸۵ از این منطقه به عمل آمد، جمعیت این دهستان برابر با ۴۸۲۶ نفر بوده است.

این دهستان دارای آثار تاریخی کشف شده ی باستانی و بسیار قدیمی با قدمتی به اندازه ی عصر آهن است.

وسایلی که کشف شده اند شامل: خمره ی مواد غذایی، زیرسازی های خانه های سنگی، قالب های سنگی و برخی از دیگر می باشند.

البته ۲ منطقه که بعد از کاووش های مختلف مشخص شد کاربری آن ها قبرستان بوده نیز در این منطقه کشف شده که در آرامگاه های آن به همراه باقی مانده های اجساد، گورهای آجری و یا بست های فلزی نیز کشف شده است.

جنگل لفور؛ جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

هر وقت که اراده کنید، همان موقع بهترین زمان برای رفتن به مجموعه جنگلی لفور و مناطق اطراف آن است.

این منطقه در هر ۴ فصل زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد که حیف است دیدن آن ها را از دست بدهید.

بهار و تابستان این جنگل که نقاشی جاندار خداوند است و فصل پاییز آن هم هر چیزی جلوه ی نارنجی رنگ منحصر به فرد به خودش را می گیرد.

البته فصل زمستان را در اولویت آخر خود بگذارید زیرا به هر حال هوا سرد است و احتمال بارش باران و برف، این گردش را برای شما قطعا سخت تر خواهد کرد اما در این فصل هم لفور دیدنی ها خودش را دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید