در اعتباربخشی بیمارستان‌ها همه موارد لحاظ می‌شود، ۵۰۰ آیتم برای سنجش بیمارستان‌ها داریم و هدف نهایی همه این بیمارستان‌ها این است که کیفیت خدمات‌رسانی به مردم را بالا ببرند.

رتبه بندی بیمارستان‌ها در راستای جذب توریست سلامت

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌هایی که درجه یک، عالی یا برتر دارند، می‌توانند بیماران خارجی و گردشگر سلامت را پذیرش و جذب کنند.

به گزارش سلام نو و به نقل از وبدا، سیدهاشم دریاباری پیرامون موضوع اهمیت رتبه‌بندی بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران خارجی اظهار کرد: کشور ما به دلایل مختلف پتانسیل بالایی برای جذب گردشگری سلامت دارد.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی مجرب، زیر ساخت‌های خوب و بیمارستان‌ها و تجهیزات کاربردی بیماران خارجی را به کشور ما سوق می‌دهد، افزود: بیمارستان‌های ما به صورت کلی اعتباربخشی و به درجات یک تا چهار تقسیم می‌شوند.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: سه محور عمده مراقبت و درمان، حقوق‌بگیران خدمت و مدیریت و رهبری بیمارستان در رتبه‌بندی بیمارستان‌ها نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های درجه یک باز به درجه عالی و برتر تقسیم می‌شوند، ادامه داد: بیماران گردشگری سلامت لازم نیست به تمام بیمارستان‌های کشور مراجعه کنند، بیمارستان‌هایی که درجه رتبه‌بندی یک و عالی یا برتر را دارند می‌توانند بیماران خارجی و گردشگر سلامت را پذیرش و جذب کنند.

دریاباری با بیان اینکه نیازی نیست تمام بیمارستان‌ها گردشگر سلامت را جذب کنند، اضافه کرد: در اعتباربخشی بیمارستان‌ها همه موارد لحاظ می‌شود، ۵۰۰ آیتم برای سنجش بیمارستان‌ها داریم و هدف نهایی همه این بیمارستان‌ها این است که کیفیت خدمات‌رسانی به مردم را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه از بیماران خارجی انتظار داریم از آژانس‌ها و شرکت‌های رسمی وارد کشور شوند و به بیمارستان‌های مجوزدار مراجعه کنند، گفت: بیماران از طریق مجاری رسمی و اداری وارد کشور شوند، زیرساخت‌ها در کشور ما به نحو خوبی وجود دارد و اگر بیمارستانی به صورت غیرقانونی بیماری را پذیرش کند، ما از طریق قانونی عمل می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید