در این مطلب به شما طرز تهیه نان لواش خانگی را آموزش میدهیم.

طرز تهیه نان لواش در خانه

به گزارش سلام نو، :نان لواش یکی از انواع نان های ایرانی است. نان لواش یک نان پرطرفدار است .شما میتوانید به راحتی در خانه نان لواش درست کنید. دستور پخت نان لواش خیلی سخت نیست. برای طرز تهیه نان لواش همراه ما باشید. 

مواد لازم:

آرد سفید ۲ لیوان

آب ولرم ۱/۲ فنجان

روغن ۵ ق غ خ

مخمر ۱ ق غ خ

نمک ۱/۲ ق غ خ

طرز تهیه:

توی یه کاسه مخمر، آب ولرم، روغن و نمک رو میریزیم و با ویسک هم میزنیم تا یکدست بشه، حالا آرد رو طی چند مرحله بهش اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم(امکانش هست آرد کم یا زیاد باشه پس به آرامی بهش اضافه میکنیم تا خمیر نرمی به دست بیاد و در عین حال به دست هم نچسپه) ۱۰ دقیقه ای ورز میدیم تا خمیرمون آماده بشه. حالا کف ظرف رو روغن میمالیم و خمیر رو میذاریم توش و روشو میپوشونیم و یه جای گرم و تاریک میذاریم به مدت ۱ ساعت استراحت کنه و خمیر به عمل بیاد.

حالا خمیر رو پفشو میگیریم و به چونه های کوچیک تقسیم میکنیم و سطح کار رو آرد پاشی میکنیم و خمیرمونو به کمک وردنه باز میکنیم. یه تابه رو روی شعله اجاق میذاریم داغ بشه سپس حرارت رو ملایم میکنیم و خمیری که باز کردیم رو روش میذاریم و تا زمانی که سطح نون حباب بزنه یه طرفشو میذاریم بپزه و برمیگردونیم طرف دیگه بپزه و (تقریبا ۵ دقیقه کافیه بازم باید خودتون کنترل منین ببینی پخته یا نه) بعد از تو تابه برمیداریم و لای یه پارچه میذاریم و روشو میپوشونیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید