تعداد گرازها یا خوک‌های وحشی به دلیل از بین رفتن شکارچیان طبیعی رو به افزایش است که این موضوع منجر به حضور آن‌ها در شهرها و مزارع شده است.

ویدیو باورنکردنی از گرازها در صف نان لواش در مریوان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گرازها یا خوک‌های وحشی از خانواده خوک‌ها هستند که بزرگ‌تر و قوی تر از خوک‌ها هستند.

گرازها دارای شاخ‌هایی بیلچه مانند در جلوی پوزه‌های خود هستند که توسط آن‌ها اقدام به شخم زدن زمین می‌کنند، که در این کار تمامی لاروها و حشرات مضر خاک از بین می‌روند و عمل تصفیه خاک انجام می‌شود، اما در مناطق کشاورزی و مزارع این عمل گرازها منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی خواهد شد.

طی سالیان گذشته به دلیل از بین رفتن شکارچیان طبیعی آن‌ها مانند شیرها، ببرها و پلنگ‌ها، تعداد گرازها رو به افزایش رفته و این افزایش جمعیت آن‌ها منجر به حضور آن‌ها در شهرها و یا افزایش شکار آن‌ها شده است.

در فیلم زیر که در حاشیه دریاچه زریبار مریوان است عده‌ای اقدام به غذا دهی به گرازها کرده اند که این امر به دلیل ایجاد اعتماد میان حیوان و انسان بسیار خطرناک است، چون ممکن است با اعتمادی که شکل گرفته باعث نزدیک شدن حیوان به سایر انسان‌ها شود و گونه در معرض خطر توسط سایرین مورد شکار قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید