حوادث رکنا: سارقین خشن با حمله به خانه خانم و آقای دکتر دست به سرقت میلیاردی زدند و دست و پاهایشان را بستند.

 سرقت میلیاردی از خانه خانم و آقای دکتر در شمال تهران / سارقان دست و پاهای آنها را بستند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، اوایل آبان ماه امسال بود که خبر یک سرقت وحشت آور از سوی ساکنین خانه ای در شمال تهران به کلانتری قلهک اعلام شد که بلافاصله مامورین به همراه کاراگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

در بررسی های ابتدایی مشخص شد ۲ سارق پس از اقدام به بستن دست و پای سرایدار وارد خانه خانم و آقای دکتر میانسالی شدند که با تهدید به مرگ با چاقو اقدام به سرقت اموال آنان کرده و سپس از محل متواری شده اند.

در گام های بعدی و پس از ورود تیم پلیسی به این پرونده با بررسی دوربین های مداربسته اطراف خانه موفق به شناسایی سارقینی شدند که مشخص شد همان سرایدار جوانی که چندین سال در خانه خانم دکتر کار میکرد با نقشه قبلی سناریوی این سرقت را کشیده و دست و پا بستنش در هنگام سرقت تنها برای منحرف کردن ذهن پلیس و صاحب خانه بوده است.

پس از آن در یک اقدام منسجمانه فنی و پلیسی ابتدا این سارق باهوش ۲۲ ساله شناسایی و سپس اعضای دیگر این باند سرقت خشن به همراه مالخران در یکی از شهرهای جنوبی کشور شناسایی و بازداشت شدند.

گفتگو با خانم و آقای دکتر

شغل شما چیست؟

من و همسرم هر دو متخصص زیبایی و عمومی هستیم

سارق را از کجا می شناختید؟

محمد ۶ سال در خانه ما سرایدار بود

در طول این چند سال رفتار غیر متعارفی از او ندیده بودید؟

نه اصلا ، حتی ما همیشه سعی کرده بودیم از لحاظ مالی به او کمک کنیم و فکرش را هم نمی کردیم یک روز دست به سرقت از خانه خودمان بزند

چه اموالی از شما سرقت کرده اند؟

طلا، ساعت،۲۰ میلیون پول نقد،دلار و ۴ دستگاه لیزر

دستگاه لیزر در خانه شما چکار می کرد؟

طبقه بالای منزل ما مطب زیبایی خودم است دستگاههای لیزر را از آنجا برده اند

تهدید هم شده بودید؟

بله آنها مدام به همسرم میگفتند اگر مقاومت کنی یا صدایت را بلند کنی تو را می کشیم و او را باچاقو تهدید می کردند.

اصلا فکر نکردید که سرایدار شما دراین سرقت نقش داشته باشد؟

لحظه اولی که وارد اتاق ما شدند ما در حال تماشای تلویزیون بودیم که متوجه شدیم از راهی که فقط محمد می شناخت وارد شدند و همین موضوع باعث شد به او شک کنیم اما آنها برای رد گم کردن جیب او را هم خالی کردند .

بعد چه شد؟

وقتی وارد خانه شدند، من و همسرم را به اتاق خوابمان بردند، پرده ها را کشیدند، دست و پای ما را با چسب پهن بسته و شروع به جستجو در خانه کردند، حتی وقتی خواستند که گاوصندوق را برایشان بازکنیم خودم به آنهاپیشنهاد دادم تا کل گاوصندوق را با خودشان ببرید اینقدر من و همسرم ترسیده بودیم که راضی بودیم همه چیز را ببرند فقط به ما آسیبی نرسانند.

بعد از آنکه سرقت تمام شد سرایدارتان چه شد؟

بعد از رفتن آنها دست و پایش را بازکرد،بلند شد و یک لیوان آب خورد و به راحتی از خانه خارج شد، من هم با سختی دستانم را باز کردم و به پلیس و اقوامم زنگ زدم.

در طول مدت روز که سرایدار در خانه شما بود به چیزی شک نکردید؟

چرا از ساعت ۴ بعدظهر مدام تلفنش زنگ می خورد و هربار از ما اجازه میگرفت تا به داخل پارکینک برود وقتی به از او پرسیدم مشکلی برایت پیش آمده گفت مادرم مریض است و باید کارهای او را انجام دهد.

جزئیات سرقت

سرهنگ گودرز داوری فرمانده پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در خصوص سرقت مسلحانه از منزل خانم و آقای دکتر در شمال تهران به خبرنگار رکنا گفت: با اعلام یک فقره سرقت به عنف منزل به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران سریعا تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت به محل اعزام و مشخص شد ۲ مرد مسلح با سلاح سرد وارد منزل یک خانم و آقای دکتر شده و پس از اقدام به بستن دست و پای سرایدار منزل و ۲ نفر اهالی منزل اقدام به آزار و اذیت،تهدید و سپس سرقت طلا، پول نقد می کنند.

فرمانده پایگاه سوم پلیس آگاهی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در طبقه بالای منزل مطب این خانم و آقای دکتر قرار داشت سارقین اقدام به سرقت ۴ دستگاه لیزر به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد تومان کرده بودند ، بر همین اساس تحقیقات میدانی انجام و با بررسی دوربین های مداربسته متهمین شناسایی شدند و مشخص شد که سرایداری که سارقین دست و پای او را بسته بودند نیز در این سرقت نقش کلیدی داشته و تمام سناریوی سرقت را او چیده است.

سرهنگ داوری در ادامه گفت: با دستور قضایی متهم اصلی که سرایدار منزل بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش بازداشت شد که در همان لحظات ابتدایی تحقیقات صراحتابه همدستی با ۲ نفر سارق اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات پلیسی و کارآگاهی دو نفر همدست او در شهرتان دزفول شناسایی و بازداشت شدند که متعاقبا ۲ نفر مالخری که دستگاه لیزر را خریداری کرده بودند نیز در تهران و هرمزگان به دام پلیس افتاده و تمامی اموال کشف و ضبط گردید.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید