دیدنی‌های خراسان پر شمار است همراه باشید و بازدید از روستای دشت خراسان شمالی را از دست ندهید.

بازدید از روستای دشت خراسان شمالی را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: پس از عبور از جنگل گلستان به روستایی تحت عنوان دشت می رسید. این روستا یکی از روستا ای خوش آب و هوا و ییلاقی شهرستان جاجرم که در ۱۵۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده است می باشد.

این روستا به دلیل این که در مسیر عبور زوار از قسمت شمالی کشور به مشهد می باشد یکی از روستا های پر گردشگر می باشد و در این روستا انواع خدمات رفاهی از طرف مرمان این شهرستان ارایخ می شود.

روستا به دلیل دارا بودن آب و هوای خوش و دشت های سرسبز یکی از زیباترین روستاهای منطقه می باشد که تعداد فراوانی گردشگر را به خود جذب می کند که هم از دشت عالی و کوه نوردی در این منطقه لذت می برند.

این منطقه به دلیل ییلاقی بودن آن استعداد کاشت تخمه آفتابگردان را دارد که از محصولات کلیلدی این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا به شمار می رود.

آشنایی با روستای دشت خراسان شمالی

این روستا در ۸۰ کیلومتری شمال غرب گرمه، در مسیر جاده بجنورد- گرگان واقع شده است. آب و هوای این منطقه از نوع معتدل کوهستانی است و به دلیل نفوذ هوای مرطوب دریای مازندران مراتع سرسبز و در بخشهایی پوشش تنک جنگلی دارد.

بازدید از روستای دشت خراسان شمالی را از دست ندهید

محیط مناسب دشت در دوره باستان نیز جمعیتهای بومی را به خود جذب کرده و امروزه آثار آن به شکل قلعه، سردابه، تپه و محوطه های باستانی نمود یافته است.

روستای دشت یکی از روستای هدف گردشگری خراسان شمالی قلمداد میشود.

سفر کردن یکی از جذاب ترین فعالیت ها و سرگرمی هایی به شمار می رود که بیشتر مردم در زمان اوقات فراغت خود انجام می دهند. افراد با توجه به علاقه مندی هایشان مقصدی را برای سفر بر می گزینند.

افرادی هستند که گشت و گذار در شهرها را می پسندند، عده ای دیگر وجود دارند که ترجیح می دهند به مکان های تاریخی سفر کنند و بسیاری از افراد هم دوست دارند به دل طبیعت بروند.

امروزه طبیعت گردی یکی از پر طرفدار ترین انواع سفر محسوب می شود و افراد زیادی این نوع سفر را انتخاب می کنند و به سمت طبیعت روانه می شوند.

یکی از مقاصد طبیعت دوستان، روستاها به شمار می آیند. افراد برای گذران اوقات فراغت خود و استراحت، راهی مناطق خوش آب و هوا و روستاها می شوند.

ایران از جمله کشورهایی به حساب می آید که روستاهای زیادی در گوشه و کنار خود دارد که از آب و هوایی پاک و مطبوع به همراه طبیعتی بی نظیر برخوردارند.

روستای دشت یکی از روستاهای ایران است که به خاطر آب و هوا و طبیعتی که دارد مقصد بسیاری از مسافران شده است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد روستای دشت

جاجرم یکی از شهرستان های استان خراسان شمالی به شمار می رود که دارای اهمیت ویژه ای است.

این شهرستان که در جنوب غربی استان قرار دارد از از شمال به شهرستان مانه و سملقان، از غرب به شهرستان گرمه، از جنوب به استان سمنان، از جنوب شرق به استان خراسان رضوی، از شرق به شهرستان اسفراین و از شمال شرق به شهرستان بجنورد می رسد.

بازدید از روستای دشت خراسان شمالی را از دست ندهید

آب و هوایی نیمه استپی، گرم و خشک بر این منطقه حاکم است و رودخانه هایی مثل رودخانهٔ کال شور و رودخانهٔ فصلی دربند در این شهرستان جریان دارد.

یکی از روستاهایی که در این شهرستان وجود دارد و به عنوان منطقه ای خوش آب و هوا و ییلاقی شناخته می شود، روستای دشت جاجرم نام دارد.

این روستا در ۹۰ کیلومتری شهرستان جاجرم در حاشیه جاده اصلی مشهد – بجنورد – استان گلستان واقع شده است و به خاطر وجود جاذبه ‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و همچنین برخورداری از جاذبه‌های سنتی و صنایع دستی با ارزش و کهنی مانند شالبافی و قالیبافی، که همچنان در این روستا وجود دارد، به عنوان مقصدی برای سفر شناخته می شود.

این روستا به خاطر داشتن طبیعی خاص و زیبا در بین مسافران و گردشگران از شهرت خوبی برخوردار است.

این روستا دارای جاذبه های طبیعی و همینطور تاریخی گوناگونی است که باعث شده اند افراد زیادی آن را به عنوان مقصد خود برای سفر انتخاب کنند. در ادامه به توضیح در مورد برخی از آنها می پردازیم.

جاذبه های تاریخی

در این روستا می توانید شاهد جاذبه های تاریخی گوناگونی باشید که از ادوار مختلف در این شهرستان برجای مانده اند. از این جاذبه ها می توان به قزل قلعه و سردابه‌های این روستا اشاره کرد. که دیدن آنها مسلما خالی از لطف نیست.

جاذبه های طبیعی

در این روستا به هر طرف که نگاه کنی می توانی جاذبه های طبیعی متنوعی را ببینی که هر یک از دیگری زیبا تر و دلنشین تر هستند.

درختان جنگلی که لطافت خاصی به محیط داده اند در کنار کوه های بلند و چشمه سارهای متعدد منظره ای را به وجود آورده اند که در تابلوهای نقاشی دیده می شود.

بازدید از روستای دشت خراسان شمالی را از دست ندهید

اگر از دوستدارن کوهنوردی هستید این منطقه شما را به سمت کوه ها هدایت می کند. اگر دوست دارید در رودخانه ها آبتنی کنید، این تفریح را هم می توانید در این روستا امتحان کنید.

طبیعت بی نظیر روستا شما را از هیاهو و شلوغی های شهر دور می کند و لحظاتی سرشار از آرامش و سکوت را به شما هدیه می دهد.

برای اینکه در این روستا به گشت و گذار بچردازید نیازی نیست هزینه ای را پرداخت کنید.

در این روستا وسایل رفاهی متنوعی وجود دارد و همچنین برای اقامت می توانید از اقامتگاه های معتبری که در این روستا وجود دارند استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 1
    این روستا جزو شهرستان گرمه هست نه جاجرم اصلاح بفرمایید
  • روح ا.‌‌.. IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    روستای دشت جزو شهرستان گرمه است
  • علی نجاری IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    روستای دشت از روستاهای شهرستان گرمه است و نه شهرستان جاجرم ۱۴ سال پیش شهرستان گرمه جاجرم از هم جدا شدند و رو ستای دشت در قسمت شهرستان گرمه واقع شد خواهشمند است خبر اصلاح شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید