جاذبه‌های گردشگری ایران تماشایی است همراه باشید تا بدانیم منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو کجاست.

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو Zarineh Obato hunting prohibited region که در زبان کردی به آن "زرینه هوه تو" می ‌گویند، در بخش کرفتو شهرستان دیواندره کردستان و در ۱۲۵ کیلومتری جاده سنندج به سقز قرار دارد و از لحاظ زیست محیطی از مناطق ارزشمند و خوش آب و هوای دیواندره به شمار می ‌رود که در آن گونه ‌های جانوری مختلفی زندگی می‌ کنند و محل رویش گونه‌ های گیاهی نادر است.

جالب است بدانید که این منطقه با ارتفاع ۲۲۰۰ متر از سطح دریا جزء نقاط مرتفع و سرد ایران به حساب می ‌آید. مساحت منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو حدود ۲۴۰۰۰ هکتار است و بیشتر مساحت آن زیر کشت گندم است.

زرینه اوباتو با داشتن چشم ‌اندازهایی بی ‌نظیر از مراتع سرسبز و کوهستان ‌های مرتفع، مکانی عالی برای استراحت و تجدید قوا به خصوص در تعطیلات و آخر هفته‌ ها محسوب می ‌شود.

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو کجاست؟

آشنایی با منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو که در زبان کردی به آن "زرینه هوه تو" می‌گویند، در بخش کرفتو شهرستان دیواندره کردستان و در ۱۲۵ کیلومتری جاده سنندج به سقز قرار دارد و از لحاظ زیست محیطی یکی از مناطق ارزشمند و خوش آب و هوای دیواندره به شمار می‌رود که در آن گونه‌های جانوری مختلفی زندگی می‌کنند و محل رویش گونه‌های گیاهی نادر است.

جالب است بدانید که این منطقه با ارتفاع ۲۲۰۰ متر از سطح دریا جزء نقاط مرتفع و سرد ایران به حساب می‌آید.

مساحت منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو حدود ۲۴۰۰۰ هکتار است و بیشتر مساحت آن زیر کشت گندم است.

زرینه اوباتو با داشتن چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از مراتع سرسبز و کوهستان‌های مرتفع، مکانی عالی برای استراحت و تجدید قوا به خصوص در تعطیلات و آخر هفته‌ها محسوب می‌شود.

یکی از گونه‌های نادر جانوری که منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو زندگی می‌کند، میش مرغ با نام علمی Otis tarda نام دارد که یکی از بزرگ‌ترین پرندگان ایران به شمار می‌رود و در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت در طبقه آسیب‌پذیرها (VU) قرار گرفته است، همچنین این پرنده در ایران از سوی سازمان حفاظت محیط زیست جزء حیوانات "حمایت شده" اعلام گردید.

این پرنده زیبا و ارزشمند در فصول بهار، تابستان و پاییز در این منطقه دیده می‌شود و گاهی نیز جوجه آوری نیز در بین آن‌ها صورت می‌گیرد.

مزارع نخود از مهم‌ترین جاهایی است که مرغ میش‌ها در آن تخم‌گذاری می‌کنند و متأسفانه برخی کشاورزان بدون آگاهی با جمع‌آوری تخم‌ها و جوجه‌ها و یا جا به جا کردن آن‌ها خسارت زیادی به جمعیت گونه مرغ میش‌ها می‌زنند.

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو کجاست؟

ضمناً علاوه بر مرغ میش، پرندگانی نظیر درنا، کوکر شکم سیاه، کبوتر چاهی، دلیجه و غیره نیز در این منطقه زندگی می‌کنند و فرصت مناسبی فراهم خواهد بود تا در قالب تورهای پرنده نگری و طبیعت‌گردی از این پرندگان زیبا و طبیعت بکر منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو دیدن کنیم؛ اما دیدنی های دیواندره تنها به منطقه شکارممنوع زرینه اوباتو ختم نمی‌شود، طبیعت خدادادی این منطقه در گوشه گوشه دیواندره چیزی برای شگفت‌زده کردنمان دارد.

اگر اهل گشت و گذار در طبیعت باشید، در سفر به دیواندره بازدید از غار کرفتو که تنها ۱۵ کیلومتر با زرینه فاصله دارد، یا کوه چهل چشمه به همراه یک طبیعت‌گردی پر نشاط حسابی حالتان را خوب می‌کند.

محل قرارگیری منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو

اغلب دیدنی های دیواندره جزء جاذبه های طبیعی و زیبایی بوده که در میان این شهرستان و اطراف آن جای گرفته اند و به دلیل بهره مندی از موقعیت جغرافیایی عالی و آب و هوای دلپذیر، توجه بسیاری از طبیعت دوستان را به خود جلب نموده اند.

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهر، منطقه شکار ممنوع زرینه اباتو می باشد که از طبیعتی زیبا و دلفریبی برخوردار بوده و از بهترین جاذبه های گردشگری دیواندره برای گردش های خانوادگی و دوستانه به شمار می رود تا یک روز گردشگری را در میان دامان طبیعتی سرسبز و زیبا سپری نمایند.

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو کجاست؟

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو دارای مساحتی حدود ۲.۴۰۰ هکتار بوده که در فاصله ۱۶ کیلومتری از شمال دیواندره قرار گرفته است.

اگر این طبیعت را برای یک روز گردشگری و تفریحی خود انتخاب کنید و به سراغ آن بروید، علاوه بر لذت بردن از طبیعت و کنار هم بودن با عزیزانتان، خاطراتی فراموش نشدنی و به یاد ماندنی را خواهید ساخت که تا مدت ها می تواند شما را سر حال نگهدارند.

این منطقه همانند دشتی وسیع و سرسبز می باشد که زیر آسمان آبی و به دور از آلودگی پهن شده و بهترین منطقه از میان تمام جاهای دیدنی دیواندره برای عکاسی به شمار می رود.

همچنین لازم به ذکر است که منطقه شکار ممنوع زرینه اباتو به عنوان زیستگاه مناسبی برای نوعی پرنده که در حال انقراض است و حمایت شده به نام میش مرغ به شمار می آید.

آدرس منطقه شکار ممنوع زرینه اباتو: استان کردستان، ۱۶ کیلومتری شمال دیواندره

اگر شما هم قصد دارید با استفاده از خودروی شخصی خود برای بازدید از انواع جاهای دیدنی دیواندره به سراغ این شهر در غرب کشور اقدام نمایید، می توانید از تهران وارد مسیر قزوین – زنجان شده و پس از پشت سر گذاشتن این شهر، وارد جاده زنجان – بیجار شده و در این مسیر به حرکت خود ادامه دهید، پس از گذر از کمربندی بیجار وارد جاده بیجار – سنندج شده و به مسیر خود ادامه دهید.

سپس برای ادامه مسیر خود وارد جاده سنندج – دیواندره شده تا این مسیر شما را به راحتی به شهر زیبای دیواندره برساند و در آن به گردش و تفریح خود بپردازید.

منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید