۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 55507538

در دل زاگرس سرسبز و در استان لرستان، نگینی به نام آبشار وارک نهفته است. این آبشار با ساختار دو طبقه و زیبایی منحصر به فرد خود، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

سفری هیجان‌انگیز به آبشار وارک

در دل کوهستان‌های لرستان، نگینی به نام آبشار وارک می‌درخشد. این آبشار با ساختار دو طبقه و زیبایی منحصر به فرد خود، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

آبشار وارک در کجا واقع شده است؟

این آبشار در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد و در نزدیکی روستای وارک قرار دارد. ارتفاع ۱۵ متری طبقه اول و ارتفاع ۵۷ متری آن در زمان پرآبی، آبشار وارک را از سایر آبشارهای لرستان متفاوت کرده است.

مسیر رسیدن به آبشار وارک

  • مسیر اول: از خرم‌آباد به سمت روستای وارک حرکت کنید و پس از پارک خودرو، ۱ ساعت پیاده‌روی در میان جنگل‌ها را برای رسیدن به آبشار در پیش بگیرید.
  • مسیر دوم: در جاده خرم‌آباد بروجرد به سمت جنوب حرکت کنید و پس از طی مسافتی، تابلو آبشار نوژیان را دنبال کنید. ۵ کیلومتر پیاده‌روی در میان جنگل، شما را به آبشار وارک خواهد رساند.

آبشار وارک در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد و در نزدیکی روستای وارک واقع شده است. ارتفاع ۱۵ متری طبقه اول و ارتفاع ۵۷ متری در زمان پرآبی، این آبشار را از سایر آبشارهای لرستان متمایز می‌کند.

آب زلال و شفاف آبشار از دل صخره‌های سنگی می‌جوشد و پس از عبور از دو طبقه، به حوضچه‌ای در پایین می‌ریزد. درختان بلوط، گلابی، زالزالک و گون، حاشیه آبشار را احاطه کرده‌اند و زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

برای رسیدن به آبشار وارک، باید از روستاهای وارک یا سنگ‌تراشان حدود ۱ ساعت پیاده‌روی کنید. مسیر پیاده‌روی در میان جنگل‌های بلوط، تجربه‌ای لذت‌بخش است.

سفری هیجان‌انگیز به آبشار وارک

بهترین زمان سفر به آبشار وارک

بهترین زمان برای بازدید از این آبشار، فصل‌های بهار و تابستان است. در این فصول، آب و هوای خنک و معتدل، طبیعت سرسبز و آبشار پرآب، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین زمان برای سفر به آبشار وارک، ماه‌های اردیبهشت تا مهر است. در این فصل‌ها، آب و هوا معتدل و آبشار در پرآب‌ترین حالت خود قرار دارد. پاییز نیز با رنگ‌های بی‌نظیر خود، جلوه‌ای خاص به آبشار می‌بخشد.

در اطراف آبشار وارک، جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند آبشار نوژیان و گردشگاه جنگلی نوژیان وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

برای سفر به آبشار وارک، به‌همراه داشتن کفش و لباس مناسب، آب آشامیدنی، غذا و لوازم ضروری لازم است.

آبشار وارک، مکانی مناسب برای طبیعت‌گردی، عکاسی و گذراندن یک روز به یاد ماندنی در کنار خانواده و دوستان است.

نکاتی برای سفر به آبشار وارک:

  • از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید.
  • به حریم خصوصی سایر گردشگران احترام بگذارید.
  • از آتش روشن کردن در جنگل خودداری کنید.
  • در صورت نیاز به کمک، از افراد محلی کمک بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار وارک

  • گردشگاه جنگلی و آبشار نوژیان: مرتفع‌ترین آبشار لرستان با ارتفاع ۹۵ متر و مناظر چشم‌نواز
  • روستای وارک: فرهنگ و آداب و رسوم خاص این روستا، تجربه‌ای منحصر به فرد را به شما هدیه می‌دهد.

سفری هیجان‌انگیز به آبشار وارک

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید