صالح العاروری که امروز در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت به شهادت رسید، که بود؟

«صالح العاروری» که به شهادت رسید  کیست؟

به گزارش سلا نو به نقل از ایسنا، رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش در یک حمله پهپادی دفتر جنبش حماس در جنوب بیروت را هدف قرار داد و صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان این حمله به شهادت رسید.

صالح محمد سلیمان العاروری در ۱۹ آگوست سال ۱۹۶۶ در روستای «عاروره» واقع در رام‌الله متولد شد. وی در مدارس فلسطین تحصیل کرد و فارغ التحصیل کارشناسی معارف اسلامی از دانشگاه الخلیل است.

او یکی از فرماندهان‌ سیاسی و نظامی برجسته فلسطینی بود.

العاروری یکی از موسسان گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس و مغز مدبر در زمینه تسلیحات این گردان به شمار می‌رود.

شهید العاروری تقریبا ۱۸سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرد سپس از سرزمین‌های اشغالی فلسطین تبعید شد.

این فرمانده ارشد حماس آخرین بار در سال ۲۰۱۰ از زندان آزاد و به سوریه تبعید شد و سه سال در این کشور ماند.در پی بحرانی شدن اوضاع سوریه نیز از این کشور به ترکیه منتقل شد.

چندین سال در ترکیه اقامت کرد و بعد از آن به کشورهای مختلفی مانند قطر ومالزی رفت و در نهایت در ضاحیه جنوبی بیروت مستقر شد.

العاروری در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس انتخاب شد و در نهم اکتبر ۲۰۱۷ جنبش حماس اعلام کرد که وی به عنوان معاون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب شده است.

وی همچنین یکی از اعضای تیم مذاکره کننده حماس در توافق «وفای به آزادگان» یا همان توافق شالیط بود.

در سال ۲۰۱۴ سه شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری ربوده شدند و رژیم صهیونیستی پس از متهم کردن العاروری به دست داشتن در این عملیات خانه ویی در رام‌الله را تخریب کرد.

در یکم نوامبر ۲۰۲۳ و در جریان نبرد طوفان‌الاقصی نیز رژیم صهیونیستی بار دیگر منزل خالی از سکنه وی در رام‌الله را تخریب کرد.

صالح العاروری سرانجام پس از یک عمر مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز سه شنبه ۲ژانویه ۲۰۲۴ در حمله پهپادی این رژیم در جنوب بیروت به شهادت رسید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید