یک معدن طلای سفید حاوی ۵۴۰ میلیارد دلار گنج در کف دریاچه‌ای غول پیکر کشف شد.

کشف گنج ۵۴۰ میلیارد دلاری در جای عجیب

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، پژوهشی با هدف یافتن میزان لیتیوم که به دلیل ظاهر شن مانند سفیدش به طلای سفید نیز معروف است، در کف حجم عظیم آب وجود دارد، انجام شد. به طرز شگفت انگیزی حجم شگفت انگیزی از آن وجود داشت، که تصور می‌شود چیزی حدود ۱۸ میلیون تن باشد. این کشف درست پس از آن بود که دانشمندان قبلاً تأیید کرده بودند که چهار میلیون تن لیتیوم در این دریاچه وجود دارد و این میزان نیز از طریق فرآیند حفاری کشف شده بود.

این گنج ۵۴۰ میلیارد دلاری، از یک جای عجیب سر درآورد!

مقدار زیاد لیتیوم کشف شده در دریاچه به اندازه‌ای است که می‌توان باتری‌هایی برای ۳۸۲ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی تولید کرد. به گفته مایکل مک کیبن، استاد ژئوشیمی و نویسنده این مطالعه، این یکی از بزرگترین ذخایر آب نمک لیتیوم در جهان است، می‌تواند ایالات متحده را کاملاً خودکفا کند به حدی که لیتیوم و واردات آن از طریق چین متوقف شود.

این گنج ۵۴۰ میلیارد دلاری، از یک جای عجیب سر درآورد!

این کشف جدید به این معنی است که دریاچه بزرگترین منبع لیتیوم در جهان است. با این حال، استخراج لیتیوم از دریاچه خالی از خطر نخواهد بود. طبق گفته SFGATE، رسیدن به لیتیوم آسان نخواهد بود و به چاه‌های تولید زمین گرمایی نیاز دارد تا آب نمک غنی از لیتیوم را از هزاران فوت زیر سطح زمین استخراج کنند. چراکه هنگامی که لیتیوم و آب نمک محلول شدند، مایع به زیر زمین پمپاژ می‌شود.

علاوه بر این، ۱۸۰۰۰۰ ساکن در اطراف دریاچه ممکن است تحت تأثیر حفاری قرار گیرند، منبع آبی که از رودخانه کلرادو می‌آید نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد زیرا برای تکمیل این فرآیند به مقدار زیادی آب نیاز است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید