ییلاقات تالش جذاب است همراه باشید و بازدید از ییلاق شکردشت را از دست ندهید.

بازدید از ییلاق شکردشت را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: ییلاق شکردشت یکی از مناطق بکر و روح نواز استان گیلان است که در منطقه زیبای تالش واقع شده است.

آب و هوای ییلاق شکردست بسیار منحصر به فرد است. چرا که هم ویژگی های آب و هوایی مناطق خزری را دارد و هم بازتاب دهنده اتمسفر اقلیم کوهستانی است.

یکی از ییلاقات مشهور تالش، ییلاق هشتپر است که ییلاق شکردشت نیز در آن واقع شده و با مناظری چشم نواز و دلربا از درختان راش و افرا هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به سوی خود می کشاند.

از آن جایی که ییلاق شکردشت در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد زمانی که در محیط آن مشغول قدم زدن هستید، این احساس به شما دست می دهد که در لا به لا ابرها حرکت می کنید.

آشنایی با ییلاق شکردشت

ییلاق شکردشت، در گذشته های دور، زیر دریا بوده و به مرور زمان تبدیل به خشکی و یک منطقه حاصلخیز شده است.

بکر بودن این منطقه تا به حدی است که حتی جاده مناسبی برای رانندگی ندارد و برای رفتن به آن جا باید برای یک پیاده روی مفصل، برنامه ریزی کرد.

حاصلخیزی این منطقه، زمینه مناسبی برای دامپروری و کشاورزی بومیان منطقه و تولید محصولات درجه یک کشاورزی، فراهم آورده است.

بازدید از ییلاق شکردشت را از دست ندهید

ییلاق شکردشت متشکل از سکونتگاه های خاص در دل زندگی روستایی است که در کنار دشت های پرگل و پوشش گیاهی بسیار خاص و درختان راش و افرا، مناظر بدیعی را خلق نموده است.

از آن جایی که این منطقه در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده، به همین خاطر فضای مناسبی برای شکار دارد و همین امر موجب شده بود تا پادشاهان گذشته به این منطقه به شدت توجه کنند و آن را به تفرجگاهی برای خود تبدیل نمایند.

دو عامل باعث می شود که فضای ییلاق شکردشت، بسیار خاص و منحصر به فرد به نظر بیاید یکی آن که در فصل بهار، پوشیده از شقایق های قرمز رنگ می شود و دیگر ی آن که در برخی از مواقع سال، یک مه غلیظ، روستا را غرق می کند و فضایی خیال انگیز ایجاد می نماید.

جاده زیبایی که به ییلاق شکردشت منتهی می شود در دو فصل بهار و تابستان، پوشیده از مه می شود و درختان راش و افرای موجود در این جاده در هوای مه آلود، حال و هوایی رویایی پیدا می کند.

در اکثر ایام سال، حتی بهار و تابستان، آب و هوای شکردشت به شدت خنک است و در زمستان دمای بسیار پایینی دارد.

بهتر است هر زمان که به این منطقه سفر کردید، لباس گرم کافی و مناسب با خود به همراه داشته باشید.

عسل و لبنیات ییلاق شکردشت از بهترین کیفیت برخوردارند، به نحوی که هیچ گردشگری خرید این محصولات را از این منطقه از دست نمی دهد.

بازدید از ییلاق شکردشت را از دست ندهید

بازدید از ییلاق شکردشت

برای رسیدن به شکردشت باید به‌سمت رشت-انزلی و تالش حرکت کنید؛ اما اگر به‌دنبال مسیر کوتاه‌تری هستید، بعد از رشت از جاده ضیابر به‌طرف تالش بروید تا با طی مسافتی کوتاه به ابتدای ییلاق شکردشت برسید که از اینجا، جاده آسفالت به پایان می‌رسد.

۲۷ کیلومتر آن‌طرف‌تر به این ییلاق جذاب خواهید رسید.

  • آدرس: ایران، استان گیلان، تالش، ۲۹ کیلومتری شهر تالش

از آنجا که جاده‌های شکردشت آسفالت نیست، تردد با خودروی سواری دشوار است؛ به همین دلیل روستاییان این منطقه برای رفت‌وآمد از تراکتور یا وانت نیسان استفاده می‌کنند؛ پس شما نیز برای رفتن به شکردشت، باید از چندصد متر قبل از روستا، قید خودروی خود را بزنید و بقیه مسیر را با پای پیاده طی کنید یا کنار جاده منتظر شوید تا یکی از ساکنان محلی، شما را ببیند و سوار بر نیسانش به شکردشت برساند.

با همه این اوصاف، سکوت و پاکیزگی جاده‌ها به حدی جذاب و دلچسب است که صعب‌العبور بودن آن اصلا به چشم نمی‌آید.

به‌دلیل بکربودن این ییلاق، توصیه می‌شود که آب و غذای کافی همراه خود داشته باشید.

از خود شهر تالش حدود دوساعت رانندگی تا شکردشت، فاصله است که با عبور از روستای توریستی جنگلی «کیشون بن» و سپس گذر از جاده زیبای گردنه کوهستانی، در نهایت به ییلاق شکردشت خواهید رسید.

بازدید از ییلاق شکردشت را از دست ندهید

منطقه شکردشت در هر فصل از سال، چشم‌اندازی فوق‌العاده پیدا می‌کند که در نوع خود کم‌نظیر است و به همین دلیل به آن لقب «عروس تالش» را داده‌اند.

با فرارسیدن بهار، دامنه‌های شکردشت مملو از انواع گل‌های وحشی مثل شقایق‌های قرمزرنگ شده و به پرطرفدارترین نقاط گردشگری تالش تبدیل می‌شود.

بافت روستایی و بکر خود روستای شکردشت هم زیبایی آن را چندین برابر کرده است و می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

در برخی از مواقع سال روستا غرق در مه غلیظی می‌شود و با ایجاد تصویری رویایی، حیرت گردشگران را به‌همراه دارد.

همراه بردن چادر مسافرتی و کیسه خواب در هنگام سفر به ییلاق شکردشت از جمله ابزاری است که به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. در هر فصلی از سال که به این منطقه سفر کردید سعی کنید که حتما لباس گرم با خود ببرید و بیشتر از یک دست لباس گرم همراه تان باشد.

زیرا در تمامی فصول سال، آب و هوای ییلاق شکردشت خنک است و به دلیل وجود رطوبت بالا در این منطقه، لباس ها به سرعت خیس می شوند و خشک شدن آن ها فرآیندی است که به زمان زیادی نیاز دارد

در این منطقه ییلاقی، سرویس بهداشتی عمومی وجود ندارد ولی مردمان مهمان نواز آن معمولا اجازه استفاده از سرویس منازل شان را به شما می دهند.

می توانید بسیاری از اقلام خوراکی مورد نیاز خود را از مردم محلی آن جا خریداری نمایید.

همان طور که اشاره شد این منطقه همچنان بکر بودن خود را حفظ کرده و جان سالمی از آلودگی های زیست محیطی معاصر به در برده است.

در هنگام سفر به ییلاق شکردشت حتما با خود چند کیسه زباله به همراه داشته باشید و از آلوده کردن محیط پاک و دلنشین آن به طور جدی خودداری نمایید تا همان طور که این طبیعت به شما، یک حال خوب ارزانی می دارد شما نیز از خراشیدن چهره آن با زباله خودداری کرده باشید.

بازدید از ییلاق شکردشت را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مانی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    خدا اولین عکس خونه ماست که

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید