سال ۲۰۲۳ در حال گذر است و چیزی نمانده که وارد سال ۲۰۲۴ میلادی شویم. مانند هر صنف دیگری، خانواده دوچرخه سواری ایران هم نیازمند یک گزارش از پرفروش‌ترین دوچرخه‌های سال ۲۰۲۳ در ایران است.

پرفروش ترین دوچرخه های سال ۲۰۲۳ در ایران را بشناسید!

سوالی که همیشه از ما پرسیده می‌شود این است که "پرفروش‌ترین دوچرخه‌های سال ۲۰۲۳ چیست؟" یا "چه دوچرخه‌هایی در سال ۲۰۲۳ محبوب و پرطرفدار بودند؟" دانستن اینگونه سوالات می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی برای خرید دوچرخه مدل‌های جدیدتر و یا حتی مدل‌های سال ۲۰۲۳ کند، به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مطلب پرفروش‌ترین دوچرخه‌های سال ۲۰۲۳ را به شما دوچرخه سواران و دوچرخه دوستان معرفی کنیم.

برای اینکه راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید، دوچرخه‌ها را به سه دسته‌بندی اقتصادی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای تقسیم کردیم تا بتوانید دوچرخه‌ها را بهتر با یکدیگر مقایسه کنید.

پرفروش ترین دوچرخه های اقتصادی سال ۲۰۲۳

در دسته‌بندی دوچرخه‌های اقتصادی تصمیم گرفتیم دوچرخه‌های بین سایز ۲۴ الی ۲۹ را بررسی کنیم. البته این دسته خود به دو زیر شاخه‌ی شیمانو و غیر شیمانو تقسیم می‌شود.

در بین دوچرخه‌هایی که از ست دنده شیمانو استفاده کرده‌اند می‌توان برند ویوا (Viva) و الکس (Alex)  را جزو پرفروش‌ترین دوچرخه‌های بازار به حساب آورد. برند ویوا به خاطر برندینگ طولانی مدتی که در ایران دارد و برند الکس به خاطر کیفیت و قیمت بسیار مناسبی که دارد، توانستند در صدر دوچرخه‌های پرفروش اقتصادی بازار قرار بگیرند.

پرفروش ترین دوچرخه های سال ۲۰۲۳ در ایران را بشناسید!

در بین این دو برند مدل‌های ویوا و ماکان از برند الکس به دلیل طراحی بسیار مدرن (هایدروفرمنیگ)، لوازم دنده شیمانو آلتوس و آسرا، ترمزهای دیسک مکانیک و دوشاخ قفل شو تنظیمی توانستند پرفروش‌ترین مدل‌های برند الکس لقب بگیرند. مدل ورتکس در برند ویوا هم توانست به دلیل استفاده از شانژمان شیمانو آسرا، ترمز لقمه‌ای ویبریک و برندینگ قوی جزو پرفروش‌ترین مدل از برند ویوا معرفی شود.

در بین دوچرخه‌های اقتصادی که از برندهای غیر شیمانو مانند سایگوان استفاده می‌کنند و در بازار ایران حضور دارند می‌توان برندهای لوک و المپیا را جزو پرفروش‌ترین‌ها دانست. این برندها با اینکه از ست دنده شیمانو استفاده نکرده‌اند اما کیفیت ساخت قابل قبولی دارند و در رده پرفروش‌ترین دوچرخه‌های اقتصادی غیر شیمانو قرار می‌گیرند.

پرفروش ترین دوچرخه های نیمه حرفه ای سال ۲۰۲۳

این دسته را می‌توان پر رقابت‌ترین دسته‌ی حال حاضر بازار ایران دانست که برندهای بسیار زیادی حداقل یک نماینده در این رده دارند اما ۳ برند در این رده در حال رقابت با یکدیگر هستند که بیشتر از باقی برندها به چشم می آیند. سه برند اسکات (Scott)، کمپ (Camp) و جاینت (Giant) از پرفروش‌ترین دوچرخه‌های این دسته هستند.

سری تالون (Talon) برند جاینت پرفروش‌ترین دسته از این برند در رده نیمه حرفه‌ای است. دوچرخه‌های تالون ۲، تالون ۳ و تالون ۴ را می‌توان موفق‌ترین سری از دوچرخه‌های برند جاینت به شمار آورد. در این بین دوچرخه جاینت مدل تالون ۳ پرفروش‌ترین مدل از برند جاینت است. تالون ۳ از بدنه آلومینیوم آلوکس (Aluxx)، ترمز دیسک هیدرولیک تکترو (Tektro)، شیفتر میکروشیفت  (Micro shift)و شانژمان شیمانو آلتوس (Shimano Altus) بهره می‌برد. شاید لوازم و قطعاتی که در این مدل استفاده شده نسبت به سایر رقبایش پایین‌تر قرار بگیرد اما جاینت برندی ثابت شده است ک با سواری خاص خود باعث شده تا افراد زیادی این مدل را به عنوان دوچرخه محبوب خود انتخاب کنند.

پرفروش ترین دوچرخه های سال ۲۰۲۳ در ایران را بشناسید!

 مدل هایدز (Hydes) و کروز ۷.۱ (Cruze ۷.۱) از برند کمپ را می‌توان موفق‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های سال ۲۰۲۳ به شمار آورد که به طرز شگفت انگیزی با استقبال بسیار زیادی روبرو شدند. موفقیت این دو مدل از برند کمپ را می توان مدیون طراحی، ست لوازم دنده، دوشاخ و ترمزهای آن دانست.

 اما وجود یک مدل حرفه‌ای از برند کمپ در این رنج قیمتی باعث شد تا بسیاری از حرفه‌ای سواران مدل هایدز را انتخاب کنند. این مدل تمام مشخصات دوچرخه‌های حرفه‌ای را دارد اما جالب اینجاست که در رنج قیمتی دوچرخه‌های نیمه حرفه‌ای قرار می‌گیرد. دلیل آن هم این است که کمپ از لحاظ برندینگ از سایر رقبایش پایین‌تر قرار دارد و سعی کرده تا با قیمت مناسب و کیفیت بالا از باقی رقبایش پیشی بگیرد. مدل هایدز از جنس آلومینیوم ۶۰۶۱ ساخته شده است و ست دنده آن به صورت ۱ به ۱۲ و از برند شیمانو مدل دئور (Shimano Deore M۶۱۰۰) است که مناسب دوچرخه‌سواران حرفه‌ای کوهستان است. نقطه قوت این دوچرخه دوشاخ بادی آن است که برتری بزرگی را به این مدل از برند کمپ داده است.

پرفروش ترین دوچرخه های حرفه ای سال ۲۰۲۳

در این سری از دوچرخه‌های پرفروش ۲۰۲۳ یعنی دوچرخه‌های حرفه‌ای تصمیم گرفتیم تا دوچرخه‌های سبک کوهستان و هاردتیل (Hard Tail) را بررسی کنیم. به دلیل استقبال بیشتر از سبک کوهستان و دوچرخه‌های تک‌تعلیق یا همان هاردتیل، سبک‌های دیگر دوچرخه‌سواری با فروش کمتری مواجه هستند.

برندهایی که در رده پرفروش حرفه‌ای سبک هاردتیل قرار می‌گیرند برندهای کمپ (Camp)، جاینت (Giant)، اسکات (Scott) و ترک (Trek) هستند. به دلیل گستردگی مدل‌های موجود در رده‌های حرفه‌ای تصمیم گرفتیم تا دوچرخه‌های تا رنج قیمتی ۹۰ میلیون تومان در زمان انتشار این مقاله را بررسی کنیم.

برند اسکات یکی از معروفترین پرچمداران دوچرخه‌های حرفه‌ای در جهان است. اگر بخواهیم یک نماینده پرفروش از دوچرخه‌های حرفه‌ای اسکات را معرفی کنیم می‌توانیم مدل Scale ۹۶۵ را تا رنج قیمتی ۹۰ میلیون تومان معرفی کنیم. بدنه مدل اسکیل ۹۶۵ از آلیاژ آلومینیوم ۶۰۶۱ ساخته شده است و ست دنده به کار رفته در این مدل از برند شیمانو است. دسته دنده از برند شیمانو مدل دئور (Shimano Deore M۶۱۰۰) و شانژمان آن هم از برند شیمانو مدل SLX M۷۱۰۰  و ۱۲ سرعته است که تعویض دنده چشمگیری را به نمایش می‌گذارد. نقطه قوت این دوچرخه علاوه بر ست دنده آن در بخش دوشاخ به چشم می‌خورد. دوشاخ اسکیل ۹۶۵ از برند راک‌شاکس و مدل RockShox Judy Silver TK Solo Air  به صورت بادی تعبیه شده است که سیستم تعلیق بسیار راحت و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد.

پرفروش ترین دوچرخه های سال ۲۰۲۳ در ایران را بشناسید!

برند کمپ هم پایاپای برند اسکات در این رنج کاربری در حال حرکت است و حتی مشخصات و قطعات بهتری را ارائه می‌دهد. نماینده‌ی برند کمپ در این رنج کاربری و قیمتی مدل تیم (Team ۹.۲) است که امکانات خیره کننده‌ای را در اختیار دوچرخه‌سوار خود قرار می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این دوچرخه که باعث افزایش محبوبیت آن شده است استفاده از بدنه کربن با فناوری NEW OPEN MOULD است که علاوه بر سبکی و آیرودینامیک بودن، استقامت و مقاومت بسیار بالایی دارد.

در ست دنده (دسته دنده، شانژمان، طبق عوض، طبق و قامه) تیم ۹.۲ از برند شیمانو مدل ایکس تی دئور (Deore XT M۸۱۰۰) جدیدترین سری ایکس تی دئور استفاده شده است. همچنین خورشیدی هم از برند شیمانو مدل دئور (Deore M۶۱۰۰)، فناوری HYPERGLIDE+ و تعداد دندانه ۱۰ – ۵۱t تعبیه شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی و مقایسه پرفروش‌ترین دوچرخه‌های سال ۲۰۲۳ پرداختیم تا پرونده این سال هم با یک گزارش جامع به پایان رسانده باشیم.

تمام اطلاعات فروش و قیمت‌های گفته شده بر اساس فروشگاه‌های معتبر سطح تهران است و سعی کرده‌ایم تا بدون هیچ جانبداری تمام مدل‌ها را به طور کامل بررسی کنیم. این مقادیر و رتبه‌بندی‌های گفته شده اکثرا بر اساس داده‌های فروشگاه‌های سطح تهران است و به همین علت ممکن است اختلاف جزئی فروش با برخی از فروشگاه‌های شهرستان‌های دیگر هم وجود داشته باشد. امیدواریم که توانسته باشیم قدمی در راستای حفظ و پیشبرد اهداف جامعه دوچرخه‌سواری ایران برداشته باشیم.

منبع: آیبایک

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید