برند دوچرخه ویوا یک برند دوچرخه سازی است که از سال ۱۹۹۲ در چین ریشه دوانده و با تمرکز بر پیشرفت محصولاتش، فعالیت خود را به تدریج گسترش داده تا اینکه  محصولاتش حالا به ۴۵ کشور در تمام قاره ها صادر می شوند.

محبوب ترین دوچرخه ایرانی که رکورد فروش دوچرخه را شکست!

این برند همچنین یک شعبه در سریلانکا و یکی هم در ماکوئو تاسیس کرده تا پل های ارتباطی بیشتری با مشتریان داشته باشد. دوچرخه ویوا از مورد توجه ترین و محبوب ترین دوچرخه ها در ایران بحساب می آید زیرا هم مطابق ذائقه های مختلف در طرح ها و رنگهای گوناگون ساخته می شوند، هم از لحاظ کیفی و فنی مورد اعتماد هستند. مسئولین برند ویوا برای همگام بودن با تکنولوژی های روز دنیا لحظه ای از تلاش باز نمی ایستند زیرا می دانند این صنعت امروزه تبدیل به عرصه برای رقابت جهت کسب رضایت مشتریان شده است. ویوا را از یک وجه می توان جزو برترین برندها قرار داد و آن هم ارائه کیفیت بالا در ازای قیمتی مناسب است.

مشخصات دوچرخه ویوا

همانطور که اشاره شد دوچرخه ویوا برای تعدیل قیمت از قطعات و سیستم های ساده تری نسبت به دوچرخه های هم کلاس خود بهره می برند، درحالیکه توجه به کیفیت هم در طول پروسه ساخت لحظه ای از نظر نیفتاده است. بنابراین لطفا با استناد بر این عدم پیچیدگی، تصور اشتباهی از محصولات این برند در ذهن خود نسازید.

فریم دوچرخه ویوا

ویوا در انتخاب مواد اولیه در تولید بدنه دوچرخه های خود محدودیتی در نظر نگرفته و از آلومینیوم ۶۰۶۱  ، کربن و استیل در ساخت فریم دوچرخه های خود استفاده کرده است. چه فلزات آلومینیوم و استیل و چه الیاف کربن، هر یک مزایای بخصوصی را به دوچرخه اضافه می کنند. استیل یک فلز سخت، مستحکم و سنگین است که در نسل های آغازین دوچرخه یکه تاز این صنعت بوده است. بعد از ظهور آلومینیوم و کربن که بسیار سبک تر هستند، استیل کم کم درحال ناپدید شدن از دنیای دوچرخه است. با این وجود این فلز هنوز به دلیل استحکام بالا طرفداران خود را در سر تا سر دنیا دارد و در انواع دوچرخه های ویوا مثل کوهستان و شهری استفاده می شود.

آلومینیوم ۶۰۶۱  یک فلز سبک و محکم است و بعلاوه به زنگ زدگی و ضربه تا جای ممکن مقاوم است. این فلز یکی از محبوبترین مواد اولیه در آماده کردن فریم انواع دوچرخه هاست. خاصیت منحصر بفرد دیگری نیز این فلز را متمایز می سازد آن هم شکل گیری نرم و راحت آن در نقاط اتصال هنگام لوله گذاری است، یعنی هنگام تهیه و مونتاژ یک فریم آلومینیومی بدلیل ضربه نمی شکند و به زیبایی آن آسیب نمی رسد. ویوا طیف گسترده ای از دوچرخه های آلومینیومی را تولید می کند که شامل چندین دوچرخه در تمام گروهبندی ها می شود.

کربن الیافی است که در بعضی مدلهای برند ویوا دیده شده است. فریم ساخته شده از این الیاف در سبکی هیچ رقیبی ندارد و از این جهت شماره یک و پیشناز صنعت دوچرخه است. یک دوچرخه کربنی به علت سبکی تراکم کمتری دارد و در نتیجه آن خاصیت جذب ارتعاشات وارده از سمت زمین را داراست. این فریم دوچرخه ای سریع ارائه می دهد که در هدایت، صعود و فرود هم بهتر عمل می کند. برای نمونه دوچرخه کورسی ویوا مدل FRC ۸A با بدنه ای از جنس کربن تولید شده است.

محبوب ترین دوچرخه ایرانی که رکورد فروش دوچرخه را شکست!

قطعات دوچرخه ویوا

برند ویوا همواره سعی کرده در مباحث فنی مثل انتخاب اجزاء یک دوچرخه از مهندسین با تجربه در این زمینه کمک گیرد تا برآیند مورد قبول همکاری میان آنها موجب ترغیب خریدار به خرید و افزایش فروش تولید کننده شود و در نتیجه برای هر دو طرف معامله رضایت بخش باشد. ویوا ارادت ویژه ای نسبت به برند شیمانو دارد بقدری که حالا عضوی جدایی ناپذیر از تولیدات این برند است. شانژمان، شیفتر، طبق انداز و گاها ترمز شیمانو در اکثر دوچرخه های برند ویوا قرار گرفته اند که هم اعتباری بر نام ویوا باشند و هم اطمینانی بر خاطر خریدار. ترمزهای دیسکی از دیگر مشخصات دوچرخه های ویوا هستند که غیر از دوچرخه های بچگانه بر عموم محصولات ویوا نصب شده اند، ترمزهایی که در بازار امروز نماد قدرت یک دوچرخه بحساب می آیند.

انواع دوچرخه ویوا

دوچرخه های ویوا اصالتا در ۸ گروه دسته بندی بندی می شوند که یعنی با یک برند فعال و پر تلاش طرفیم، برندی ماجراجو که قصد دارد با دوچرخه سواران روی هر مسیری و به هر جایی سفر کند. با این وجود در اینجا فقط به مواردی می پردازیم که در حال حاضر در جامعه امروز مطرح، محبوب و رایج ترهستند.

دوچرخه شهری ویوا

عبور از مسیرهای شلوغ و پر ترافیک برای رسیدن به محل کارتان حتما باید خیلی خسته کننده باشد. خب چرا یک فرصت به دوچرخه های شهری ویوا نمی دهید؟ شرط می بندم از نتیجه متعجب خواهید شد. با دوچرخه های شهری ویوا مسیر حوصله سر برِ خانه به سمت محل کار و بالعکس را با لبخند پشت سر بگذارید و به تناسب اندام و آمادگی جسمانی خود توجه کنید. لوله بالایی فریم دوچرخه های ویوا فرو رفته طراحی شده اند تا شخص براحتی از آن پیاده یا بر آن سوار شود. ترکبندهای محکم و زیبا از مشخصات دوچرخه های ویوا هستند. مشخصه ای که بدلیل حمل وسایلی مثل کیف یا پوشه کاری در یک محیط شهری بسیار کاربردی است. درتمام دوچرخه های شهری ویوا یک گِلگیر تعبیه می شود تا اگر احیایاً به باران برخوردید بدون توقف پدال بزنید.

دوچرخه کوهستان ویوا

مثل اکثر برندها  ویوا دو نوع دوچرخه کوهستان HARDTAIL و FULL SUSPENSION را طراحی، مونتاژ و عرضه می کند. hardtail ها یک کمک فنر در قسمت جلوی خود دارند که مجموع آنها اصطلاحا دوشاخ کمک فنر دار خوانده می شوند. اما دوچرخه های full suspension دو کمک فنر در قسمت جلو و وسط بدنه دارند. استیل و آلومینیوم ۶۰۶۱  فلزات مورد استفاده در بدنه دوچرخه های hardtail و full suspension هستند که توسط ویوا در سایزهای ۲۶، ۵/۲۷ و ۲۹ تولید می شوند.

 hardtail ها سبک ترند و هدر رفت انرژی کمتری دارند که یعنی سریع تر حرکت می کنند و برای سربالایی ها مناسب ترند. درحالیکه دوچرخه های full suspension بسبب دفعِ بیشترِ اثرات منفی موانعِ روی زمین سفری نرم تر را به دوچرخه سوار ارائه می دهند و تعادل بیشتری ایجاد می کنند. حال اینکه کدام یک با نیازهای شما مطابقت بیشتری دارد کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

محبوب ترین دوچرخه ایرانی که رکورد فروش دوچرخه را شکست!

دوچرخه دو منظوره ویوا

دوچرخه دومنظوره همانطور که از نامش بر می آید یک دوچرخه با دو استفاده است. خیلی ها به سمت این دوچرخه می روند زیرا قیمت نهایی برای آنها بصرفه تمام می شود، بالاخره خرید یک دوچرخه دو کاره از خرید دو دوچرخه مجزا بسیار کم هزینه تر است. دوچرخه های دو منظوره را معمولا می توان در مسیرهای سخت خارج از جاده ای و مسیرهای مسطح داخل شهری استفاده کرد. دوچرخه های دومنظوره ویوا از طرفی مشخصاتی دارد که بتواند مسیرهای خاکی و سنگی را بپیمایند و از طرف دیگر به اندازه کافی برای عبور و مرور روزانه در شهر راحت هستند. تصورش را بکنید با یک معامله صاحب یک دوچرخه با دو کارکرد مجزا شوید، آن هم با قیمتی خارق العاده!

دوچرخه کودکانه ویوا

پیامدهای عدم تحرک روزانه بدلیل بازی با کنسولها، رایانه ها، تبلت ها و موبایلها کودکان را بشدت تهدید می کنند و باید برای رفع آن اقدام کنیم. دوچرخه سواری از مفرح ترین ورزش ها و سرگرمی هاییست که می توانید امکان آنرا برای فرزندتان فراهم کنید. دوچرخه های کودکانه ویوا در سایزهای ۱۶، ۲۰، ۲۴ تولید می شوند که با بالا رفتن سایز پیچیده تر و پیشرفته تر می شوند، به اندازه ای که دوچرخه spark ۲۴ به دوشاخ کمک فنردار مجهز است. فریم دوچرخه های کودکانه ویوا هم مانند باقی انواع آن از استیل و آلومینیوم است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید