شرایط فروش هایما ۷X و هایما ۸S ایران خودرو در سامانه برای مردم اعلام شد.

فروش ویژه ایران خودرو با تحویل یک هفته ای؛ با پیش پرداخت پنجاه میلیون تومانی و اقساط ۳ میلیون تومانی + جزئیات

به گزارش سلام نو، در روز دوشنبه بیستم آذرماه، سامانه یکپارچه خودرو در دسترس متقاضیان خرید خودرو قرار گرفت. ساعاتی بعد از باز شدن این سامانه، ایران خودرو شرایط فروش هایما ۷X را برای متقاضیان اعلام کرد. این شرایط از نوع فوری است که در جریان آن تمامی قیمت خودرو از متقاضی اخذ می‌شود. قیمت هایما ۷X از سوی ایران خودرو معادل ۱۴،۸۲۲،۲۴۴،۴۸۶ ریال اعلام شده است.

مینی‌ون هایما تنها محصول ایران خودرو است که هم‌اکنون در قالب سامانه یکپارچه عرضه شده است. عرضه این خودرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آغاز شده است و تاکنون شاهد برگزاری چند شرایط فروش متنوع برای این خودرو بوده‌ایم. این خودرو در حال حاضر با قیمت کمتری نسبت به رقبایش عرضه می‌شود و خرید آن برای مصرف‌کنندگان به صرفه خواهد بود. البته باید توجه داشت که کلاس خودروهای مینی‌ون و استیشن چندان در بازار ایران محبوب نیستند.

هایما 8S ایران خودرو

شرایط فروش هایما ۷X و هایما ۸S ایران خودرو

هایما ۷X به پیشرانه مشابهی با هایما ۸S مجهز شده است. این پیشرانه از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است که حداکثر ۱۹۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس شش سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودروها برعهده دارد. هر دو مدل هایما ۷X و هایما ۸S، از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برند.

پیشرانه هایما ۷X و هایما ۸S از استاندارد عدم آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کند و به همین دلیل نیاز به سوخت باکیفیت دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷.۶ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. باک مینی‌ون هایما نیز ۵۵ لیتر حجم دارد. شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم نگهدارنده در سربالایی و سیستم ترمز اضطراری خودکار از جمله تجهیزات ایمنی هایما ۷X هستند. در بخش آپشن‌های رفاهی نیز شاهد نصب سانروف و سقف پانوراما، کلاستر دیجیتال، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه به همراه تریم چرمی روی این خودرو هستیم.

هایما 8S ایران خودرو

بررسی هایما ۸S ایران خودرو

هایما ۸S یک کراس‌اوور نیمه‌لوکس سایز متوسط دیفرانسیل جلو است که با طراحی اسپرت و مشخصات فنی مناسبش قادر است نظر جوانان را به خود جلب نماید و همزمان به لطف کابین نسبتاً جادار و امکانات جانبی پرشمار (البته در صورت عرضه نسخه فول)، در استفاده‌های خانوادگی نیز کارآمد ظاهر شود. گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران‌خودرو نیز از دیگر مزیت‌هایی است که خریداران ۸S از آن بهره‌مند خواهد شد؛ هرچند تجربه ثابت کرده فقط نمایندگی‌های منتخب این مجموعه به خودروهای تولید محدود ایران‌خودرو خدمات‌رسانی میکنند. البته علاقه‌مندان باید در نظر داشته باشند که پیشرانه توربو GDI هایما ۸S در کنار قدرت و گشتاور بسیار خوبی که در اختیارتان قرار میدهد، نسبت به انواع تنفس‌طبیعی (که البته در حال نایاب شدن هستند) و همچنین سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای، حساسیت بالاتری به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری خواهد داشت. ای کاش مدل دودیفرانسیل ۸S نیز قابل سفارش بود تا بتوانیم از این همه قدرت و گشتاور برای آفرودهای سبک استفاده کنیم که متاسفانه این امکان وجود ندارد. هایما ۸S از لحاظ ارگونومی و کیفیت هم شرایط خوبی دارد و حداقل در برابر رقبای هموطن و هم‌قیمت حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

در نهایت باید دید هایما ۸S با چه قیمت و امکاناتی به بازار عرضه خواهد شد، زیرا در این سگمنت رقبای بسیار زیادی حضور دارند که در صورت غفلت ایران‌خودرو اجازه عرض‌اندام را به کراس‌اوور جدید تولیدی خراسان نخواهند داد.

هایما 8S ایران خودرو

داخل هایما ۸S ایران خودرو

با ورود به داخل کابین هایما ۸S با فضایی مدرن و نسبتاً هیجان‌انگیز مواجه میشویم که در آن ترکیبی از قطعات لوکس با اِلمان‌های اسپرت مسابقه‌ای خودنمایی می‌کنند. مثلاً دریچه‌های تهویه ۶ ضلعی و فرمان D شکل خودرو در ترکیب با صندلی‌های بلند یکپارچه و سردنده خوش‌دست، حس هیجان و مسابقه را در دل انسان زنده می‌کنند و همزمان قطعات کرومی بکار رفته و نشانگرهای تمام دیجیتال و انبوهی از امکانات جانبی به یادمان می‌آورند که با خودرویی نیمه‌لوکس طرف هستیم.

در خصوص فضاسازی هم شرایط به نسبت سایز بدنه مناسب ارزیابی شد. در واقع هایما ۸S به راحتی می‌تواند از یک خانواده کامل میزبانی نماید. ارگونومی کلی نیز قابل‌قبول است و کیفیت متریال بکار رفته به نسبت محصولات قبلی پیشرفت خوبی داشته و حالا میشود با حس اطمینان بیشتر به سراغ این برند چینی رفت. نکته مثبت دیگر اینکه برای اکثر امکانات ماشین یک کلید جداگانه در نظر گرفته شده و به همین دلیل مجبور نیستیم در نمایشگر اصلی به دنبال تنظیمات مختلف بگردیم.

هایما 8S ایران خودرو

طراحی هایما ۸S ایران خودرو

شاید ظاهر هایما ۸S به اندازه امثال تیگو ۷ پرو عامه‌پسند نباشد اما باید اعتراف کرد که طراحی اسپرت و جذابی دارد که قطعاً با سلیقه بسیاری از جوانان هماهنگ خواهد بود. برای ساخت این محصول از متدهای روز طراحی خودرو استفاده شده که نمونه آن را در دیلایت‌های باریک، چراغ‌های اصلی قرار گرفته در مجموعه سپر، خطوط شکسته تند و تیز، جلوپنجره بزرگ کهکشانی و چراغ‌های بهم پیوسته عقبی مشاهده میکنید. خوشبختانه به جزئیات هم دقت شده و طراحی معلق ستون C در کنار حجم‌های جسورانه جانبی در بهبود ظاهر خودرو تاثیر بسزایی داشته‌اند؛

طراحی هایما ۸S ایران خودرو

همچنین رینگ‌های بزرگ، دیفیوزرهای جذاب و اگزوزهای دوگانه در ترکیب با بالچه‌ای خوش‌استایل حالتی هیجان‌انگیز به خودرو بخشیده‌اند که یادآور کراس‌اوورهای اسپرت می‌باشد. نکته دیگر اینکه برخلاف برخی از خودروهای قدیمی‌تر چینی، هیچ یک از خطوط طراحی ۸S به حال خود رها نشده‌اند بلکه مجموعه کلی از هماهنگی مناسبی برخوردار میباشد.

هایما 8S ایران خودرو

مشخصات فنی هایما ۸S ایران خودرو

نام خودرو

هایما ۸S

کشور سازنده

پرچم کشور

چین

سال (طراحی)

۲۰۱۹

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۵۹۴ سی سی

تنفس موتور

توربوشارژ

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

۱۹۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۹۳ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۶ سرعته خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۷.۸ ثانیه

حداکثر سرعت

-

هایما 8S ایران خودرو

وزن

۱۵۶۰ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۵۶۵ طول - ۱۸۵۰ عرض - ۱۶۸۲ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۷۰۰ میلیمتر

امکانات و تجهیزات هایما ۸S ایران خودرو

تا زمان تحویل هایما ۸S نمی‌توانیم به صورت قطعی در خصوص آپشن‌های نهایی خودرو اظهار نظر نمائیم اما طبق کاتالوگ ارائه شده و نمونه موجود در نمایشگاه می‌شود امیدوار بود که این محصول با گزینه‌های مناسبی نظیر: "ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS، کنترل کشش TCS، پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HHC و سراشیبی HDC، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد، ترمز اضطراری هوشمند AEB، ترمز کمکی EBA، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری بهمراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، ایموبلایزر، هشدار برخورد از جلو FCW،

هایما 8S ایران خودرو

سیستم هشدار خروج از خط LWD و نگهداری خودرو داخل مسیر LKA، رادار نقاط کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی با قابلیت میرورلینک، دوربین ضبط وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما با سانروف برقی، کروز کنترل تطبیقی ACC، سامانه ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، صندلی راننده ۸ جهته برقی مجهز به گرمکن ،صندلی شاگرد ۴ جهته برقی با گرمکن، فرمان برقی D شکل مجهز به کلیدهای کنترلی، آینه‌های تاشو برقی جانبی، چراغ‌های روشنایی در روز و تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل" به بازارمان عرضه گردد. ضمناً این خودرو از سیستم هوشمند بایدو استفاده می‌کند که از عملکردهای آن می‌توان به فرمان‌های صوتی، ایجاد شبکه ارتباطی در خودرو، سیستم اتصال گوشی هوشمند و غیره اشاره کرد. به علاوه، این خودرو ۸ فرمان صوتی جدید را اضافه کرده‌است،

هایما 8S ایران خودرو

مانند حالت زرهی که با آن می‌توان همه شیشه‌ها و درهای خودرو را بست؛ یا حالت کودک که توسط آن شیشه‌ها بسته شده و تهویه مطبوع در دمای مناسب تنظیم می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۴۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 44
  • حسین IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    15 2
    آخه تیتر چه ربطی به متن داشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید