از آن جایی که دانش آموزان در مدارس تیزهوشان دارای استعداد بالایی هستند علاوه بر کتاب های درسی از کتاب ها و منابع کمک درسی و مکمل نیز استفاده می شود تا دانش آموزان در کنار دروس، به توسعه یادگیری ها و تحلیل های خود بپردازند.

چگونه در آزمون مدارس تیزهوشان قبول شویم؟

طبق قانون اساسی کشور تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی رایگان است و تمامی دانش آموزان چه آنانی که از استعدادهای خاص و ویژه برخوردارند و چه دانش آموزان معمولی در یک کلاس قرار می گیرند. این گونه مدارس از کیفیت آموزشی عادی برخوردار است و دانش آموزی که گیرایی بالاتری دارد، باید با سایر دانش آموزان و با یک سرعت مشخص به فراگیری بپردازد و امکان فعالیت علمی و آموزشی ویژه برای وی در مدارس عادی وجود ندارد. از این رو مدارس سمپاد که مخفف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است زیر نظر این سازمان شروع به فعالیت نمود تا دانش آموزان با استعدادهای ویژه و درخشان بتوانند در یک فضای رقابتی و با یک سطح کیفی بالا به تحصیل بپردازند. به منظور تحصیل در مدارس سمپاد، دانش آموزان پایه ششم و دانش آموزان پایه نهم می توانند برای ورود به این مدارس در آزمون ورودی که سالی یک بار برگزار می شود شرکت نموده و با قبولی در این مدارس آینده تحصیلی، علمی و شغلی خود را دچار تحول کنند.

برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم باید چه کار کنیم؟

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم دارند باید به خوبی برای این آزمون کسب آمادگی نمایند. برگزاری دوره های آموزشی برای این آزمون ها شاید در دسترس تمامی دانش آموزان در شهرهای مختلف کشور نباشد ولی کلاس های مجازی و تدریس آنلاین این محدودیت ها را از پیش پای دانش آموزان برداشته است. پلتفرم ماراد امکان برگزاری دوره ها و تدریس آنلاین برای مدرسان و معلمان با تجربه و دانشمند را با استفاده از اسکای روم رایگان  فراهم کرده و دوره های بسیار جامع و کاربردی برای آزمون تیزهوشان ششم در این پلتفرم برگزار شده و برای دانش پذیران قابل استفاده است. همچنین ماراد با درک نیاز دانش پذیران به مشاوره و کمک فکری و آموزشی، مشاوره تیزهوشان ششم را در دستور کار قرار داده است. دانش آموزانی که علاقه مند هستند تا آمادگی لازم برای آزمون تیزهوشان ششم را کسب نمایند می توانند در دوره های علمی و کاربردی ماراد شرکت نموده و آمادگی لازم برای این آزمون مهم را کسب نمایند.

مدارس تیزهوشان چه ویژگی هایی دارند؟

مدارس تیزهوشان نوعی از مدارس خاص هستند که با امکانات آموزشی بالا و با هدف پرورش استعدادهای درخشان جامعه تاسیس شده اند. از آن جایی که ضریب هوشی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان بالا است، بین این دانش آموزان رقابت علمی بالایی برقرار بوده و همین امر موجب پیشرفت و موفقیت آنان می شود. در ادامه برخی ویژگی های مدارس تیزهوشان را برمی شماریم:

سطح علمی مدارس تیزهوشان بالاست

به دلیل ضریب هوشی بالای دانش آموزان در مدارس تیزهوشان از اساتید و معلمان خبره و با سابقه تدریس درخشان استفاده می شود تا به پرورش این دانش آموزان کمک شود.

از کتاب های کمک درسی استفاده می شود

از آن جایی که دانش آموزان در مدارس تیزهوشان دارای استعداد بالایی هستند علاوه بر کتاب های درسی از کتاب ها و منابع کمک درسی و مکمل نیز استفاده می شود تا دانش آموزان در کنار دروس، به توسعه یادگیری ها و تحلیل های خود بپردازند.

مدارس تیزهوشان دارای شهریه هستند

دانش آموزان با استعداد که در مدارس تیزهوشان پذیرفته می شوند باید در این مدارس شهریه بپردازند. امکانات آموزشی و برنامه های جانبی علمی و آموزشی در این مدارس برگزار می شود که بخشی از این هزینه ها در قالب شهریه توسط دانش آموزان تامین می گردد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید