جاذبه‌های گردشگری کردستان بسیار است از این رو همراه باشید و تفریح در مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر را از دست ندهید.

تفریح در مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: مجموعه تفریحی آبیدر بر بالای کوه آبیدر در غرب شهر سنندج قرار دارد.

این مجموعه تفریحی که به آن پارک کوهستانی آبیدر نیز می‌گویند به علت چشم‌اندازهای زیبا از شهر کردستان و طبییعت بی‌نظیر آن در میان گردشگران محبوبیت بسیاری به دست آورده است.

پارک آبیدر در غرب کشور ایران، در استان کردستان و در میان کوه‌های آبیدر بزرگ و آبیدر کوچک واقع شده است و شهر سنندج از فراز این پارک، چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد.

کوه و پارک جنگلی آبیدر به‌عنوان نماد شهر سنندج از گذشته‌های دور همواره مورد توجه و تفرجگاه عموم بوده که امروزه با توسعه امکانات به یکی از جاهای دیدنی سنندج تبدیل شده است.

آشنایی با مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر

شهری تماشایی که علاوه بر تماشای بناهای تاریخی، طبیعتی سرسبز را در میان خود جای داده است که برای هر فرد طبیعت گردی می‌تواند جالب به نظر برسد.

به هنگام سفر به استان کردستان، برای نظاره گوشه‌ای از هنرنمایی طبیعت این دیار سری به پارک تفریحی آبیدر سنندج بزنید که منظره‌ای زیبا را مقابلتان قرار می‌دهد.

تفریح در مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر را از دست ندهید

پارکی طبیعی که از معروف‌ترین و پرطرفدارترین تفریحگاه سنندج محسوب می‌شود و در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تبدیل شده است.

مجموعه تفریحی پارک آبیدر در غرب شهر در انتهای خیابان آبیدر، بین کوه های آبیدر با ارتفاع ۲۵۰۰ متری قرار گرفته و پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد.

گردشگران تور سنندج با گشتی که در پارک تفریحی آبیدر می‌زنند چندین باغ و چشمه را می‌ببینند که محلی مناسب برای استراحت مسافرین است.

شما می‌توانید حین قدم زدن در جای جای این پارک سرسبز، چشم‌اندازی از شهر سنندج را ببینید که تماشایی به نظر می‌رسد.

همچنین می‌توانید با گرفتن عکس‌های سلفی از طبیعت اطراف پارک تفریحی آبیدر سنندج، لحظاتی لذت‌بخش را تجربه کنید.

از دیگر ویژگی‌های این پارک تفریحی می‌توان به سینمای رو باز پارک مربوطه اشاره کرد که با پخش فیلم‌های سینمایی می‌تواند اوقات خوشی را برای گردشگران رقم بزند.

در کنار بهره‌مند شدن از این سینمای روباز، می‌توانید برای استراحتی کوتاه به رستوران یا کافی شاپ موجود در پارک تفریحی آبیدر بروید و خستگی یک روز کامل را از تن به در کنید.

در ادامه گشتی که در این پارک تماشایی زدید از دیگر مکان‌های دیدنی این پارک همچون کانی سفا، کانی ماماتکه، خضر زنده، امیریه، هفت آسیاب و کچک قرآن بازدید کنید.

اگر قصد آشنایی با هنر معماری مردمان شهر سنندج را دارید، این امکان برایتان وجود دارد از حمام وکیل الملک در سنندج دیدن کنید.

تفریح در مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر را از دست ندهید

حمامی تاریخی در میان سه عمارت قدیمی نظیر عمارت وکیل السلطان، عمارت وکیل الممالک و عمارت وکیل الملک که از معماری بی‌نظیری برخوردار است.

از جمله معماری متفاوتی که در فضای داخلی این حمام خواهید دید، تزیینات دیوارها و فضاهای گرم و سرد حمام وکیل الملک است که اشکالی هندسی، گیاهی و حیوانی همچون نقش طاووس بر روی دیوارهایش دیده می‌شود.

آدرس پارک آبیدر سنندج

پارک جنگلی آبیدر یک مجموعه تفریحی است که با نام پارک کوهستانی آبیدر نیز شهرت دارد.

این پارک که از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی سنندج به شمار می‌رود، در قسمت غرب شهر در انتهای خیابان آبیدر، بین کوه‌های آبیدر قرار گرفته است. پارک آبیدر از تمام نقاط شهر دیده می‌شود.

مجموعه تفریحی آبیدر از مرکز شهر سنندج ۳٫۳ کیلومتر (حدود ۹ دقیقه)، از فرودگاه سنندج ۱۰٫۳ کیلومتر (حدود ۱۷ دقیقه) و از پایانه مسافربری سنندج ۹٫۳ کیلومتر (حدود ۱۸ دقیقه) فاصله دارد.

دسترسی به این پارک به‌وسیله خودروی شخصی و تاکسی از هر نقطه شهر امکان‌پذیر است.

آدرس: استان کردستان، شهر سنندج، کمربندی آبیدر، انتهای خیابان آبیدر، پارک جنگلی آبیدر

پارک جنگلی آبیدر در بیشتر روزهای سال میزبان گردشگرانی از سراسر ایران است.

تفریح در مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر را از دست ندهید

شهر سنندج با وجود جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشان به یکی از جاهای دیدنی ایران تبدیل شده است.

در هر فصلی از سال که به پارک آبیدر بروید گردشگران، به‌ویژه اهالی کرد شهر سنندج را در پارک خواهید دید.

بهترین زمان بازدید از پارک آبیدر فصل بهار و ماه شهریور است که منطقه هوای مطلوبی دارد.

در اوایل پاییز نیز با زرد و نارنجی شدن برگ‌ها، مجموعه آبیدر جلوه شگفت‌انگیز و زیبایی به خود می‌گیرد که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود؛ اما اگر در روزهای بارانی پاییز به این پارک بروید، جایی برای پناه نخواهید داشت و باید به هتل‌های پایین کوه بروید.

فصل زمستان برای بازدید از پارک آبیدر به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ چراکه دمای هوا در ارتفاعات این پارک به‌شدت کاهش می‌یابد و برخی از نقاط دچار یخ‌زدگی می‌شود.

پارک جنگلی آبیدر در دامنه کوه آبیدر واقع شده است.

علاوه بر پارک جنگلی، از جاذبه‌های گردشگری این مجموعه می‌توان از پارک امیریه، پارک امانیه، پارک کودک، چشمه کانی شفا، کانی بانتا، کانی ماماتکه، کوچک قرآن، چشمه خضر زنده (خیرزنه)، هفت آسیاب، پارک بان شلانه و جنگل گویزه کویر نام برد.

پارک مشاهیر نیز در سال‌های اخیر به این مجموعه افزوده شده است.

آلاچیق‌هایی در کنار این چشمه‌ها و در باغ‌ها قرار دارد که گردشگران می‌توانند به‌همراه خانواده ساعت‌ها درآن‌ها بنشینند و از مناظر زیبای پارک لذت ببرند.

تفریح در مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید