اعتقاد بر این است که ناپلئون این کلاه خاص را در اواسط سلطنت خود بر سر می‌گذاشت. او در سال ۱۸۱۵، در بازگشت به فرانسه از تبعید خود در آلبا، نشان کوکاد را روی کلاه خود نصب کرد. 

کلاه ناپلئون بناپارت با قیمت نجومی در یک حراج به فروش رسید!

همزمان با اکران فیلم ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس در نقش ناپلئون، کلاه معروف این پادشاه فرانسوی قرن نوزدهم دومیلیون دلار فروخته شد. گفته می‌شود ناپلئون بناپارت صد و بیست کلاه یک شکل داشته که هر کدام از آنها سه سال عمر داشته‌اند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، کلاه معروف ناپلئون بناپارت فرمانده نظامی و رهبر سیاسی فرانسه به‌جا مانده از قرن نوزدهم در یک حراج دو میلیون دلار فروخته شد. 

شی مربوطه کلاه سیاه پهنی است که ناپلئون در زمان حکومت فرانسه در قرن نوزدهم و جنگ در اروپا بر سر می‌گذاشته است. این اثر روز یکشنبه گذشته بیست و هشتم آبان‌ماه در یک حراجی به مبلغ بیش از دو میلیون دلار فروخته شده است. 

این کلاه به طور دقیق‌تر به مبلغ ۱.۹۳۲ میلیون یورویی (۲.۱ میلیون دلار) فروخته شده و با این حساب رکوردی را برای کلاه‌های نظامی دو گوشه ناپلئون به ثبت رسانده است.

1393672_orig

کلاه معروف با نشان معروف ناپلئون که در حراج روزهای گذشته حدود دومیلیون دلار فروخته شد

ماجرای کلاه دوگوش ناپلئون

اما ماجرای کلاه دو گوش یا دوشاخ ناپلئون چیست؟ گفته می‌شود که امپراتور فرانسه حدود ۱۲۰ کلاه از این مدل داشته است. 

طبق گفته خانه حراج «Osenat» در «Fontainebleau» که این کلاه را به فروش رسانده، از میان صد و بیست کلاه مذکور تنها شانزده عدد باقی مانده است و بیشتر آن‌ها در حال حاضر به دلیل اهمیت تاریخی در موزه‌ها نگهداری می‌شوند 

گفتنی است این کلاه که جنس آن از نمد است، بخشی از مجموعه متعلق به صنعتگر فرانسوی ژان لوئیس نویزیز بوده که روز یکشنبه به فروش رسیه است.

این کلاه به طور دقیق‌تر از نمد آبی سیاه ساخته شده و با کاکل سه رنگ یا رز نظامی تزئین شده است. 

نگاهی دقیق‌تر به تاریخچه کلاه ناپلئون

اعتقاد بر این است که ناپلئون این کلاه خاص را در اواسط سلطنت خود بر سر می‌گذاشت. او در سال ۱۸۱۵، در بازگشت به فرانسه از تبعید خود در آلبا، نشان کوکاد را روی کلاه خود نصب کرد. 

ژان پیر اوسنات، مسئول حراج، پیش از فروش گفت: مردم کلاه ناپلئون بناپارت را را همه جا تشخیص دادند. او به رویترز گفته: ناپلئون همیشه کلاه را با گوشه‌هایش با شانه‌هایش هماهنگ می‌کرد، در حالی که اکثر مردم در آن زمان آن را با گوشه‌های جلو به عقب می‌پوشیدند. این کلاه تا آن حد نزد معاصران ناپلئون شناخته شده بوده که وقتی آن را در میدان جنگ می‌دیده‌اند می‌دانستند چه کسی در جنگ حضور دارد. موضوع دیگر اینکه ناپلئون در تنهایی هم این کلاه را به سر داشته یا آن را در دست می‌گرفته است که با این حساب می‌توان گفت کلاه مذکور نماد امپراتوری ناپلئون است. 

گفته می‌شود در سال ۲۰۱۸ نیز نسخه دیگری از این کلاه در یک حراجی در لیون فرانسه به قیمت بیش از ۴۰۰۰۰۰ دلار فروخته شده است. 

طبق گفته خانه حراج «De Baecque» و تحقیقات انجام شده ناپلئون همواره دوازده کلاه یک مدل داشته و هر کدام از آن‌ها میانگین سه سال عمر داشته‌اند.

57889253

 خواکین فینیکس در نقش ناپلئون در فیلم اکران نشده ریدلی اسکات

شهرت دوباره ناپلئون در آستانه اکران فیلمی درباره او

ناپلئون در سال ۱۸۰۴ خود را امپراتور فرانسه اعلام کرد و تأثیر ماندگاری بر کشور به عنوان یک رهبر و حاکم نظامی گذاشت و جنگ‌هایی را علیه بسیاری از قدرت‌های اروپایی آن زمان به راه انداخت. پس از شکست از بریتانیا در نبرد واترلو در سال ۱۸۱۵، برای دومین بار از سلطنت کناره‌گیری کرد و به جزیره دورافتاده سنت هلنا در اقیانوس اطلس جنوبی تبعید شد و در سال ۱۸۲۱ در آنجا درگذشت. 

از دیگر اقلامی که در این حراج به نمایش گذاشته شد، ست روشویی ناپلئون بود. این فروش در حالی صورت می‌گیرد که فیلم ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس در نقش امپراتور کوچک این هفته اکران می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید