ارتش صهیونیستی نتوانسته ادعای خود را مبنی بر وجود تونل‌های حماس در گورستان‌های غزه که به این بهانه مورد هتک حرمت و تخریب قرار گرفت، ثابت کند.

 ارتش اسراییل نتوانست ادعای تخریب گورستان‌های غزه را ثابت کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک هفته پس از انتشار گزارش سی‌ان‌ان از تخریب و نابودی دست کم ۱۶ گورستان در غزه توسط نیروهای صهیونیست، فرماندهان آنها در بازدیدی سه ساعته از گورستان بنی سهیلا و اطراف آن نتوانستند ادعای خود را مبنی بر وجود تونل‌های حماس ثابت کنند. سی ان ان هیچ مدرکی در آنجا پیدا نکرد.

خبرنگار سی ان ان گفت: یک حفره تنها چیزی است که پس از حفاری ارتش اسرائیل در ضلع غربی قبرستان بنی سهیلا، در نزدیکی خان یونس در جنوب غزه، باقی مانده است و ادعا می‌کند که یک تونل حماس مستقیماً از محل عبور کرده و نیروهای حماس از اینجا به نیروهای اسرائیلی حمله کرده‌اند.

در عوض، ارتش صهیونیستی تصاویری از هواپیماهای بدون سرنشین ارائه کرد که دو ورودی تونل دیگر - که یکی از آنها خبرنگار سی ان ان وارد آن شد - در نزدیکی قبرستان را نشان می‌داد. سی‌ان‌ان با استفاده از فیلم‌های فیلم‌برداری شده روی زمین و همچنین تصاویر ماهواره‌ای، ورودی‌های تونل را موقعیت‌یابی کرد و متوجه شد که هیچکدام در محوطه گورستان نیستند.

فرماندهان ارتش صهیونیستی از نشان دادن تونلی که به گفته آنها در داخل گورستان بوده خودداری کردند و گفتند که ماشین آلات حساسی در زیر زمین وجود دارد و سازه ناپایدار است.

یکی از سخنگوهای ارتش صهیونیستی گفته بود ویدئویی منتشر خواهد کرد تا نشان دهد تونل حماس در زیر قبرستان وجود دارد ولی این کار تا الان انجام نشده است.

ارتش صهیونیستی همچنین در جستجوی اسیران به حداقل یک قبرستان آسیب رسانده و اجساد را مورد هتک حرمت قرار داده است

کارکنان پزشکی بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه نیز مدعی شده‌اند که سربازان اسرائیلی پس از پایان حمله به بیمارستان، از بولدوزر برای بیرون آوردن اجساد مدفون در حیاط بیمارستان استفاده کردند. طبق قوانین بین‌المللی، حمله عمدی به یک قبرستان می‌تواند جنایت جنگی باشد، مگر در شرایط بسیار محدودی که آن مکان به یک هدف نظامی تبدیل شود.

خبرنگار سی‌ان‌ان همچنین بیش از دوجین مرد فلسطینی را دید که چشم‌بند و پای برهنه داشتند، دست‌هایشان را از پشت بسته بودند. این مردان زانو زده یا نشسته روی زمین مرطوب و سرد توسط ارتش اسرائیل در غزه بازداشت شده بودند. سربازان اسرائیلی در حالی که چهره‌هایشان توسط کلاهک پوشیده شده بود، در اطراف آنها نگهبانی می‌دادند. برخی از مردان به نظر می رسید که از نظر جسمی خسته شده بودند، سرهایشان در حال افتادن و تاب خوردن بود و سعی می‌کردند زانو بزنند.

با وجود دمای ۱۰ درجه سانتیگراد (۵۰ درجه فارنهایت) به نظر می رسید که این مردان چیزی بیش از روپوش سفید یکبار مصرف نپوشیده بودند. ارتش اسرائیل گفت این افراد برای بازجویی بیشتر منتقل می شوند.

آنها مدعی شدند مردانی که روز شنبه از آنها فیلمبرداری شده بود از غزه آورده شده بودند و در شرف انتقال به "اتوبوس گرم شده" بودند! که سی ان ان از صحنه فیلمبرداری کرد. مشخص نیست این افراد چه مدت در بیرون به این شکل بازداشت شده‌اند. اتوبوسی در همان نزدیکی منتظر بود، اما سی‌ان‌ان نمی‌توانست تأیید کند که این افراد چه زمانی سوار اتوبوس شدند، زیرا یک سرباز اسرائیلی در محل به سی‌ان‌ان دستور داد تا ظرف چند دقیقه محل را ترک کند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید