۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 55476677

بندر انزلی پارک‌های جالبی دارد از این رو همراه باشید تا بدانیم بهترین پارک انزلی کجاست.

بهترین پارک انزلی کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک جنگلی انزلی با درختان تنومند و وسعت ۱۳ هکتاری از جاذبه‌های گردشگری پر بازدیدی است که در ورودی شرقی جاده رشت به انزلی قرار دارد.

این پارک جنگلیِ جدیدالتاسیس، تحت نظارت شهرداری در قسمت ورودی شهر ساخته شده که مسافران می‌توانند برای ساعاتی به گشت‌وگذار در این جنگل بپردازند و از امکاناتی همچون زمین بازی کودکان، آلاچیق، سرویس بهداشتی و ویژگی‌هایی مانند آب‌وهوای دل‌انگیز، منظره دل‌نشین و امنیت مناسب آن استفاده کنند.

داخل پارک رستوران نیست اما نگران نباشید در اطراف پارک رستوران‌های متعددی وجود دارد. به‌علاوه می‌توانید از فروشگاه صنایع‌دستی این پارک سوغاتی‌های متنوعی برای اقوام و دوستان خود تهیه کنید.

بهترین پارک انزلی؛ پارک جنگلی بندر انزلی

پارک جنگلی بندر انزلی یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز بندر انزلی و استان گیلان است که در جاده رشت به انزلی واقع شده است و هر ساله عده زیادی از مسافران و بومیان گیلانی به این طبیعت زیبا و بکر می‌آیند و سیزده‌به‌در یا آخر هفته را در کنار دوستان و خانواده می‌گذرانند.

بهترین پارک انزلی کجاست؟

در این پارک جنگلی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود اکثر مسافران حداقل یک بار هم که شده به این پارک سر بزنند.

در قسمت ورودی این پارک نمایشگاهی از صنایع دستی استان گیلان برپاست که می‌توانید غذاها، شیرینی‌ها و دیگر صنایع دستی این شهر و استان را ببینید و با آن‌ها آشنا شوید.

اکثر درختان پارک جنگلی قدمتی دیرینه دارد و بسیار مرتفع و تنومند هستند، به طوری که کارشناسان می گویند حدود ۴۰۰ سال از عمر برخی از این درختان می گذرد.

گونه های حیوانی جنگل اشبلا نیز در نوع خود بی نظیر هستند و از جمله آن ها می توان به آهو، گراز، خرس قهوه ای، قوچ اشاره نمود.

وجود چنین جاذبه ها و ویژگی های بی نظیری موجب شده که این پارک جنگلی نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب نماید.

طبیعت زیبا و درختان تنومند و سر به فلک کشیده آن در کنار آب و هوای مطبوع و فوق العاده اش محیطی ایجاد نموده که برای تفریح و استراحت بی نظیر است.

به همین دلیل بومیان گیلانی و گردشگران فراوانی برای تعطیلات آخر هفته این پارک را انتخاب می کنند.

در جنگل اشبلا که مساحتی حدود ۵ هکتار دارد گونه های گیاهی و جانوری متعددی زندگی می کنند.

از ۷۶ نوع گونه گیاهی که در این پارک جنگلی وجود دارد ۲۱ گونه چوبی و سایر گونه ها علفی هستند.

بهترین پارک انزلی کجاست؟

محل قرارگیری پارک جنگلی بندر انزلی

پارک جنگلی بندر انزلی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز استان گیلان به شمار می‌رود که شهرداری بندر انزلی برای استراحت و آسایش حال مسافران و گردشگران خود در نظر گرفته است.

این پارک یکی از دیدنی‌های بندر انزلی محسوب می‌شود که در جاده رشت به سمت انزلی و ورودی شرقی شهر واقع شده است و پذیرای شما علاقه‌مندان به طبیعت و فضای سبز است.

در استان گیلان جاده رشت به بندر انزلی واقع شده است و گردشگران به راحتی می توانند با استفاده از اتوبوس ها و تاکسی های برون شهری به بازدید از آن بروند.

بازدید از پارک جنگلی اشبلا در تمامی روزهای سال امکان پذیر است و برای ورود به آن هیچگونه هزینه ای از بازدید کنندگان دریافت نمی شود.

از این رو گردشگران می توانند در هر ساعتی از روز به راحتی به بازدید از آن بروند و از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرند.

بازدید از این پارک جنگلی زیبا در هر فصلی از سال بسیار لذت بخش است اما در فصل بهار و پاییز برگ ریزان جنگل اشبلا منظره ای فوق العاده زیبا و خیره کننده دارد، از این رو اکثر گردشگران در این فصول به بازدید از آن می روند.

در مقابل این پارک مسجدی احداث شده است که گردشگران به راحتی می توانند از امکانات آن نیز استفاده نمایند و سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنند.

امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در پارک جنگلی بندر انزلی برای راحتی حال مردم فراهم شده است که باعث می‌شود در سفر به انزلی برای گشت و گذار در این پارک ترغیب شوید.

بهترین پارک انزلی کجاست؟

این پارک با فضایی آرامش بخش با آب و هوای مطبوع، محل مناسبی برای پیک نیک در آخر هفته به شمار می‌رود.

آلاچیق‌هایی در این پارک تعبیه شده است که می‌توانید در آن استراحت کنید و ساعاتی را به گپ و گفت با دوستان یا خانواده خود سپری کنید؛ علاوه بر آن کودکانتان می‌توانند در زمین بازی این پارک، ساعت‌ها به بازی مشغول شوند و اوقات مفرحی را بگذرانند.

اگر قصد خرید صنایع دستی استان گیلان را دارید، در قسمت ورودی پارک جنگلی بندر انزلی یک نمایشگاه صنایع دستی برپاست که در آن می‌توانید انواع آثار هنری بومی و صنایع دستی مردم گیلان را خریداری کنید و سوغاتی به یاد ماندنی برای دوستان و خانواده خود ببرید.

در بخشی از این نمایشگاه، غرفه‌هایی نیز می‌بینید که در آن انواع آجیل و خشکبار، شیرینی‌ها، عسل و سایر اجناس و اقلام مورد نیاز مردم به فروش می‌رسد.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید