در میان جاذبه‌های طبیعی ایلام، بازدید از منطقه جنگلی ششدار ایلام را از دست ندهید.

بازدید از منطقه جنگلی ششدار ایلام را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: تفرجگاه جنگلی ششدار یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین تفریحگاه‌های شهر ایلام است که در ۵ کیلومتری این شهر قرار گرفته و به دلیل زیبایی‌های طبیعت در فصول بهار و پاییز و نیز نزدیکی به منجل، از دیگر تفرجگاه‌ها و جاهای دیدنی ایلام، به یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری تبدیل شده است.

کوه قلاقیران که از آن به عنوان نماد ایلام یاد می‌شود، در این منطقه از کشور قرار گرفته است.

آشنایی با منطقه جنگلی ششدار

تفرجگاه جنگلی ششدار در ۵ کیلومتری شهر ایلام و در کنار کوه قلاقیران در مسیر جاده ایلام – کرمانشاه واقع شده است و یکی از پر طرفدارترین تفرجگاههای استان ایلام است.

این ناحیة تفریحی به خاطر مجاورت با شهر ایلام و نزدیکی به یکی دیگر از تفریحگاه های زیبای طبیعی به نام منجل ، مورد استفادة وسیع مردم و دوستداران طبیعت به ویژه درایام فصول بهار و پاییز قرار می گیرد.

در حد فاصل بین این تفریحگاه و ناحیة منجل ، چشمه سارها و باغات زیبای سلطان آباد قرارگرفته است.

کوه معروف قلاقیران که از آن به عنوان نماد شهر و استان ایلام یاد می شود دراین ناحیه قرار دارد.

در کنار کوه قلاقیران، مناظر بکر و دیدنی وجود دارد که از لحاظ طبیعی بسیار بکر و دست نخورده می باشد.

بازدید از منطقه جنگلی ششدار ایلام را از دست ندهید

این مناطق با نام پارک جنگلی ششدار شناخته می شوند.البته تلفظ صحیح این کلمه شیش دار بوده که در گذر زمان به ششدار تغییر یافته است.

شیش دار در واقع به معنی جنگل انبوه می باشد. منجل یکی از تفرجگاه های مشهور استان ایلام است که در جوار پارک جنگلی ششدار قرار دارد.

این همجواری سبب شده تا افراد زیادی برای بهره مندی از فضای ششدار، به آن سفر کنند.بهار در پارک جنگلی ششدار بسیار زیباست.

این منطقه در فصل بهار آکنده از بوی شکوفه درختان خودرو است. سر سبزی سبزه زاران ششدار، روح آدمی را جلا می بخشد.

حیات وحش این پارک جنگلی نیز شامل حیوانات متعددی می شود.

اما برخی از مسافران، پاییز را مناسب ترین فصل در بین سایر فصول، برای سفر به پارک ششدار می دانند.

تنوع رنگ این منطقه در پاییز همچون تابلوهای نقاشی است. چشمه سارهای زیادی در ششدار وجود دارند که زیبایی و جذابیت آن افزوده است.

نزدیک بودن پارک جنگلی ششدار به شهر ایلام یکی از مزایای آن است.

گردشگران و مسافران زیادی پس از گذراندن اوقاتی از روز در این منطقه، برای استراحت و اقامت به هتل های شهر ایلام باز می گردند.

آنها همچنین می توانند پس از یک طبیعت گردی جذاب در پارک جنگلی زیبای ششدار، برای تهیه سوغاتی های شهر ایلام نظیر حلوای خرما یا شاتیه، بژی برساق، رون دان و کله کنجی به مراکز خرید در سطح شهر بروند.

بازدید از منطقه جنگلی ششدار ایلام را از دست ندهید

ویژگی‌های درجه یک منطقه جنگلی ششدار

دامنه‌های کوه و جنگل‌های این منطقه پر از درخت‌های بلوط هستند؛ البته اگر کمی از قسمت مرکزی جنگل فاصله بگیرید، درخت‌های بادام هم به چشمتان خواهند خورد. پوشش جانوری این منطقه حیواناتی مثل گرگ، کفتار، سنجاب، بز، شغال و گراز را هم در خود جای داده است.

استان ایلام از آن دسته جاهایی است که در فصل‌های مختلف آب‌وهوای معتدل دارد. اگر از قدم برداشتن بین برگ‌های نارنجی و زرد درخت‌ها در پاییز لذت می‌برید و خش‌خش آن‌ها زیر پاهایتان حس خوبی دارد، پاییز را برای گردش در این منطقه انتخاب کنید.

اما اگر دوست دارید با بوی شکوفه‌های درخت بلوط شوق جوانه زدن درخت‌ها را حس کنید، بهار بوم نقاشی زیبایی از طبیعت را با این جنگل به شما هدیه خواهد داد.

روزهای گرم تابستان هم بهترین فرصت هستند تا به تماشای این پارک جنگلی بنشینید و روح خود را جلا دهید. همانطور که متوجه شدید می‌توانید هر چهار فصل سال با توجه به علاقه خود این مقصد را انتخاب کنید.

هیچ تفریحی به‌اندازه قدم زدن در جنگل‌های بکر لذت‌بخش نخواهد بود. بنابراین اگر تصمیم گرفتید به پارک جنگلی ششدار ایلام بروید یک جفت کفش راحت را با خود به همراه داشته باشید و از آن برای قدم برداشتن در این جنگل زیبا استفاده کنید.

اگر اهل کوهنوردی هستید دامنه‌های کوه قلاقیران را برای بالا رفتن از ارتفاعات و تماشای این منظره انتخاب کنید. مطمئن هستم لذتی در ذهن شما به ثبت می‌رساند تا در اولین فرصت باز هم به این منطقه سر بزنید.

بازدید از منطقه جنگلی ششدار ایلام را از دست ندهید

اگر بعد از وصف این زیبایی‌ها تصمیم گرفتید به سمت پارک جنگلی ششدار ایلام حرکت کنید، باید این مسیر را در پیش بگیرید.

اگر قصد سفر و لذت از جاهای دیدنی ایلام را دارید راه‌های مختلفی وجود دارد تا شما را به این استان برساند. مناسب‌ترین مسیر از سمت کرمانشاه است که در این صورت از بخش شمال‌شرقی ایلام وارد خواهید شد.

این مسیر کوتاه‌تر است و در مدت کم به مقصد می‌رسید؛ اما راه پرپیچ‌وخمی در انتظارتان است. اگر حوصله سفر در پیچ‌وخم‌های تند را ندارید، مسیر دوم که از شهر اسلام آباد غرب عبور می‌کند، انتخاب خلوت‌تر و بازتری نسبت به مسیر کرمانشاه است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانیم و همیشه برای ایران RS ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    بسیار زیبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید