استاندار زنجان گفت:‌ اختیارات استانداران باید افزایش یابد چراکه این امر برای رفع مشکلات استان به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن بسیار مهم است.

درخواست یک استاندار: اختیارات استانداران افزایش پیدا کند

به گزارش سلام نو، محسن افشارچی روز یکشنبه در اجلاس سراسری بسیجیان زنجان با اشاره به اینکه تمرکز قدرت بر مبنای پول نفت در دستگاه‎‌هاست، افزود: امروز ساختار اختیارات عمودی است و استانداران قدرت عمل ندارند، هرچند با رئیس جمهور صحبت شده است که این موضوع حل، اختیار عمل، بیشتر و یک سری مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸ درصد از اقتصاد استان مربوط به بخش صنعت است، اضافه کرد: همچنین ۱۵ درصد مربوط به بخش کشاورزی و بقیه هم مربوط به خدمات است.

استاندار زنجان با تاکید بر انجام کارهای پژوهشی به صورت دقیق گفت: باید در این حوزه جدی وارد عمل شویم؛ هرچند خودمان واقف به قضیه هستیم که ۹۰ درصد کارهای پژوهشی به نتیجه نمی رسد.

وی با بیان اینکه مشکلات جدی‎تری در استان داریم که باید به آنها رسیدگی شود، افزود: یکی از این موضوعات بهره‌‎وری است؛ یعنی در حوزه بهره‌وری منابع اصلا شرایط خوبی نداریم.

افشارچی با اشاره به اینکه گاها شاهد؛ اتلاف آشکار منابع هستیم، اضافه کرد: برای مثال همین سیب زیردرختی که زمین ریخته شده مقدار زیادی انرژی و آب برای آن صرف شده است که اینطور هدر می‌‎رود و دورریز می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه بخشی از این موضوع مربوط به مباحث فرهنگی است که در این حوزه باید با روستائیان صحبت شود، افزود: سال گذشته طرحی ارائه شد که یک سری کنتورهایی که می توان نسبت مصرف برق و آب را از آن طریق اندازه‌گیری کرد؛ نصب شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه زنجان هفت چاه عمیق داریم و کل درختان و فضای سبز با آن آبیاری می شود، گفت: چند سال قبل برای صرفه‌جویی در مصرف آب تعداد زیادی لوله کوچک خریداری شد و وسط تابستان یکی از چاه‌ها خاموش شد و جریان به حدی رسید که در مردادماه یکی از چاه‌‎ها مورد نیاز قرار نگرفت و دانشگاه زنجان به یک دانشگاه سبز تبدیل شد.

استاندار زنجان گفت: با این حساب برای استفاده بهتر از منابع ما به یک نهضت در حوزه کشاورزی نیاز داریم که اگر این کار انجام نشود به سمت نابودی خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه گاها شاهد این هستیم که صنعتگران می‌‎گویند، واردات موجب می‌شود که ما نتوانیم تولیدات خود را بفروشیم، افزود: واردات برای مردم ارزان‌تر است؛ به همین خاطر سراغ واردات می‌روند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز بخش خصوصی در حال بزرگتر شدن است، گفت: به همین نسبت منابع ما تحت فشار می‌رود؛ اما از این جنس تحقیقات باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب ۱۸ دستگاه داریم که هرکدام راه خود را می‎‌روند، افزود: چه اتفاقی می افتد که یک برنامه منسجم درباره عفاف و حجاب داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه ساختار جمهوری اسلامی بر اساس شیر نفت و سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته است، گفت: همه به سمت این ساختار رفته‌اند و به صورت مستمر یک ردیف بودجه شکل گرفته است و از آن استفاده می‌کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه علت شکل گیری این ساختار این است که متناسب با شکل‌گیری یک سری وزارت خانه یک سری دستگاه در استان‎‌ها تشکیل شده است، اضافه کرد: ساختار تزریق بودجه به این شکل است که ۸۵ درصد از بودجه به ستاد وزارت خانه رفته و فقط ۱۵ درصد به استان‌‎ها می‌رسد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید