لرستان دیدنی‌هی بسیاری دارد در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: تنگه هلت پلدختر در لرستان یک اثر طبیعی به شمار می رود و در طول زمان پدید آمده است.

جالب است بدانید جاذبه ی زیبایی که هم اکنون مشاهده می کنید نتیجه گذر میلیون سال آب رودخانه از قله یک کوه در بین سنگ های کوه است که تنواسته میان کوه را بشکافند و مسیری را برای خودش فراهم آورد.

به عقیده ی کارشناسان در سال های گذشته ورودی تنگه به شکل سد یا دریاچه ی بوده و پس از آمدن سیلاب، آب مسیر خود را باز کرده و بعد از آن بخش ورودی تنگه نمایان شده است.

تنگه محبوب هلت

تنگه هلت یا تنگه هلد یکی از تنگه‌های افسانه‌ای استان لرستان است که در در میان سنگ‌های سترگ و صخره‌های بلند جای گرفته است. از داخل این تنگه رودخانه‌ای جریان دارد که با عبور خود بر عظمت و بزرگی هلت افزوده و سیمایی جادویی به آن بخشیده است.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

تنگه هلت در طی زمان و در اثر فرسایش‌های آبی به وجود آمده است. وجود چشمه‌ها و آب‌های جاری، موجب تغییر شکل لایه‌های رسوبی و آهکی شده و به مرور زمان و در اثر عبور آب، این دره شگفت انگیز به وجود آمده است. باید گفت که تا سال‌های اخیر ورودی تنگه هلت در زیر آب قرار داشت و دسترسی به آن ممکن نبود. در اثر سیلاب‌ها مسیر این تنگه باز و این مکان شگفت‌انگیز هویدا شد.

طول تنگه هلت حدود چهار کیلومتر است و چنانچه با سرعت متوسط حرکت کنید تقریبا ۱٫۵ تا دو ساعت زمان می‌برد تا این دره را بپمایید و همین مدت نیز طول می‌کشد تا این مسیر را برگردید. عمق آب تنگه هلت گاهی تا ۱٫۵ متر نیز می‌رسد.

تنگه هلت به نام‌های تنگ هلت، تنگه هلد و تنگ هلد نیز شناخته می‌شود. واژه هلت نام یکی از طایفه‌های لر به اسم نجف‌وندها است که در منطقه هلد لرستان زندگی می‌کنند. مردمان محلی این خطه این تنگه اعجاب‌آور را هلد نامیده‌اند.

  • تمامی وسایل الکترونیکی که ضد آب نیستند شامل دوربین، پاور بانک، موبایل اگر گوشی موبایل تان ضد آب نیست و برای ثبت خاطرات تان در تنگه توانایی تهیه دوربین ضد آب را ندارید اصلا نگران نباشید؛ شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار ارزان یک عدد کاور ضد آب گوشی تهیه کنید و با خیال راحت تر تلفن همراه تان را به تنگه ببرید.
  • وسایل نوک تیز و فلزی مانند چاقو، چنگال و حتا عینک های طبی یا دودی و کلاه های آفتاب‌گیر.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

  • سعی کنید از بردن خوراکی به تنگه خودداری کنید چرا که هم باعث خیس شدن مواد خوراکی و هم کثیف شدن تدریجی رودخانه می شود. در صورت نیاز خوراکی هایی با بسته بندی های کوچک با خود همراه داشته باشید، در یک نوبت آنها را مصرف کنید و زباله شان را با خود به بیرون از تنگه ببرید. بهتر است قبل از شروع پیمایش یک میان وعده سبک مصرف کنید.

فاصله خرم آباد تا تنگه هلت

یکی از زیباترین شهرهای ایران عزیزمان خرم آباد است که به دلیل جاذبه های متنوعی که دارد می تواند برای هر گردشگری با هر سلیقه ای مناسب باشد. در این شهر می توانید از آبشارهای بسیار دیدنی و هیجان انگیز تا مکان های تاریخی را دیدن کنید و از سفرتان به این منطقه نهایت لذت را ببرید.

تنگه هلت پلدختر در لرستان از جاذبه های طبیعی خرم آباد است که در شهرستان پلدختر قرار دارد.

این جاذبه دارای شرایط آب و هوایی خنک و دلچسب است و یک مقصد عالی برای کسانی که می خواهند سفری هیجان انگیز و متفاوت را تجربه کنند.

در دل این طبیعت وحشی نیازی نیست که حتما وسایل کامل برای طبیعت گردی داشته باشید بلکه با حداقل امکانات هم می توانید سفری منحصر به را داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که لازمه ی این سفر داشتن آمادگی جسمانی بالا می باشد چرا که مسیر کمی طولانی و آب تنگه سرد است.

آدرس: ایران، استان لرستان، شهرستان پلدختر، آزادراه خرم آباد- اندیمشک، مابین تونل خرگوشان 1 و2

از لاین خرم آباد-اندیمشک تا انتهای تونل خرگوشان 1 حرکت کنید. بعد از بیرون آمدن از تونل و قبل از وارد شدن به تونل خرگوشان 2، بریدگی خاکی وجود دارد. آنجا پارک کنید، سپس سراشیبی خاکی را صد قدم به سمت پایین بروید تا به ورودی تنگه برسید.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

مسافت 106 کیلومتر

فاصله زمانی 1 ساعت و 36 دقیقه

براساس سرعت میانگین 100 کیلومتر بر ساعت

اواخر مرداد ماه بهترین زمان برای بازدید از تنگه هلت است. به دلیل نزدیکی استان لرستان به بخش جنوبی کشور، گرمای طاقت فرسای فصل تابستان مانع از لذت سفر می شود. بنابراین می توان گفت اواخر تابستان به دلیل مایل شدن تابش نور خورشید و گرمای کافی و فصل تعطیلات زمان مناسبی برای سفر است.

بهار و تابستان: در حالت کلی زمان مناسب برای بازدید از جاذبه های طبیعی که تفریحات آبی نیز شامل آنها می شود در فصول گرم بهتر است. بازه زمانی اردیبهشت تا اواخر شهریور ماه زمان تقریبا مناسبی برای بازدید به شمار می رود.

پاییز و زمستان: به دلیل قرار گیری تنگه در مسیر رودخانه پر آب و خروشان زال با افزایش ریزش های جوی در فصول سرد امکان طغیان رودخانه وجود دارد. بنابراین تلاش کنید سفر خود را حداقل تا اواخر تابستان به انجام برسانید و به هیچ عنوان در فصل پاییز و زمستان اقدام به سفر نکنید.

محبوب ترین جاذبه طبیعی پل دختر کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید