۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 55473393

ساخت ویلایی ایده‌آل با کمترین زمان برای بسیاری مطلوب است پس همراه باشید و درباره سریع ترین روش ساخت ویلا بدانید.

سریع ترین روش ساخت ویلا

سلام نو پلاس: آیا به دنبال ساخت ویلا در سریعترین زمان ممکن و باکیفیت بالا هستید؟ حتما راه هایی برای رسیدن به این خواسته وجود دارد!

در میان مردم ایران به خانه‌هایی که از چهار طرف نما داشته باشند و یا سقف آن‌ها شیب‌دار باشد، ویلا گفته می‌شود.

این نوع خانه‌ها بیشتر در مناطق شمالی کشور و یا در مناطق ییلاقی ساخته می‌شوند.

در این دوره‌ی زمانی مردم با وجود گسترش شهرنشینی و برج‌سازی، همچنان به ویلا و ساخت آن تمایل نشان داده و به دنبال بهترین روش و کم‌هزینه‌ترین راه برای ساخت ویلای محبوب خود هستند.

برخی از ساخت ویلا هدفی اقصادی داشته و به دنبال کسب سود از این اقدام هستند.یعنی با بعد از ساخت ویلا قصد فروش و یا اجاره‌ی آن را دارند. اما دسته‌ی دیگری هم صرفا برای مقاصد شخصی برای ساخت ویلا اقدام می‌کنند. آن‌ها فقط به دنبال مکانی برای خوش‌گذرانی در یک شهر و منطقه‌ی ییلاقی هستند تا در فصولی خاص در کنار خانواده و دوستان وقت بگذرانند.

ساخت ویلا ارزان

برای ویلا سازی ارزان در هر شهری ، در گام اول به شما پیشنهاد می‌کنیم فارغ از فکر اینکه چه میزان سرمایه‌ای در حال حاضر در اختیار دارید، بنشینید و با حوصله به هزینه‌های این پروسه از ابتدا تا پایان کار فکر کنیم و آن‌ها را روی کاغذ بیاورید.

سریع ترین روش ساخت ویلا

هزینه‌هایی که از اولین مرحله ساخت ویلا همراه شما خواهند بود. مانند: هزینه مربوط به خرید زمین، هزینه مربوط به مصالح مورد نیاز برای ساخت، هزینه مربوط به مهندسین و استادکاران و سایر هزینه‌هایی که در پروژه ساخت ویلا انتظارتان را می‌کشند.

۱.زمین ویلا:

قدم اول برای ساخت ویلا در واقع خرید زمین است.

شما می‌توانید با خرید یک زمین با ابعادی جمع و جورتر، عملی هوشمندانه برای داشتن یک ویلای ارزان است و به شما کمک می‌کند در همین ابتدای کار بخش قابل توجهی از سرمایه‌تان برای خرید زمینی بزرگ از دست ندهید.

سعی کنید به هنگام خرید زمین ، زمینی را انتخاب کنید که هزینه ساخت و سازتان در آن در نیمه‌های کار شما را از ساخت ویلا جا نگذارد .

۲.ابعاد ساختمان ویلا:

اگر سرمایه‌تان محدود است و می‌خواهید اقدام به ساخت ویلا کنید. و یک ویلای ارزان برای خود بسازید.

بهتر است از هرگونه هزینه اضافی بکاهید . یعنی هزینه و سرمایه‌ای که در اختیار دارید را صرف نیازهایتان کنید نه صرف تجملات اگر از همین ابتدا به این موارد در پروژه ساخت دقت نداشته باشید.

در میانه راه متوجه خواهید شد که کلاف کار از دستتان در رفته است و بودجه زیادی را نیز از دست داده‌اید .

۳.محوطه سازی ساده تر:

از جمله هزینه‌های دیگری که در ویلا سازی ارزان با آن روبرو خواهید بود هزینه مربوط به محوطه سازی ویلا است . اما شما یک ویلای ارزان می‌خواهید.

در خصوص محوطه سازی در مقاله‌های بسیاری از جوانب مختلفی صحبت کردیم.

سریع ترین روش ساخت ویلا

حال می‌دانیم که یکی از چیزهایی که ویلای شما خصوصاً در شمال کشور را به نما و جلوه بیشتری می‌آورد، اجرای محوطه سازی در فضای باغ یا حیاط ویلا است، زیرا این فرصت را می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت‌تر، زمان بیشتری را در فضای خارجی ویلای خود سپری کنید و به اندازه کافی از هوا و منظره اطراف ویلایتان لذت ببرید.

اما به طور منطقی و واقع‌بینانه این را هم باید در نظر داشت که هزینه‌های مربوط به محوطه سازی یک ویلا هزینه‌های قابل توجهی هستند.

ساخت ویلا در باغ

به این موضوع توجه داشته باشید که برای ساخت ویلا در باغ، شما تنها نباید روی ساخت خانه و کاشت درختان و گل ‌و گیاه تمرکز داشته باشید. باغ ویلا، ظرفیت‌ های بسیار شگفت‌انگیزی دارد و شما می‌توانید با استفاده از این ظرفیت ‌ها زیبایی باورنکردنی را به خانه خودتان بیاورید.

برای مثال آلاچیق‌ های گوناگون، یک استخر کوچک، میز و صندلی ‌ها برای میل کردن عصرانه در فضای آزاد جزو آن دسته از اکسسوری هایی می‌باشند که می‌توانند تا حد بسیار زیادی فضای ویلای شما را دوستانه‌تر کنند.

با توجه به کوچک‌تر شدن فضا ها، تولید کنندگان در حال حاضر محصولات خود را مطابق نیاز مشتریان تولید میکنند.

امروزه، شما هم می‌توانید از آلاچیق ‌های کوچک بهره ببرید و هم استخر هایی که طراحی می‌شوند در اندازه ‌های متفاوت نیاز شما را برطرف میکنند. اگر فضای کافی دارید، می‌توانید حتی یک زمین بازی کوچک برای کودکان خودتان طراحی کنید.

توجه به جهت تابش نور، نکته بسیار مهمی می‌باشد که در دسته نکات اصلی معماری هنگام ساخت ویلا در باغ قرار میگیرد.

شما برای این ‌که بتوانید از تمامی ظرفیت ‌های ویلای خود بهره ببرید، باید به زاویه طلوع و غروب خورشید دقت داشته باشید.

سریع ترین روش ساخت ویلا

معمولاً باغ ویلا ها در فضای بازی ساخته می‌شوند و هیچ ‌گونه ساختمان بلندی در اطراف آن‌ ها وجود ندارد. به‌ همین دلیل، شما باید تلاش کنید که در این شرایط ساختمان خودتان را طوری بسازید که نور آفتاب شما را اذیت نکنند و در طول روز به ‌صورت کاملاً مناسب خانه شما را در بر بگیرد.

علاوه‌ بر این موضوع، گل ها و گیاهانی که شما آن‌ ها را در باغچه خود کاشته‌اید نیز به نور خورشید نیاز دارند. شما می‌توانید بخش آفتاب‌گیر ویلای خودتان را به باغچه و بخش سایه آن را به آلاچیق، استخر، مبلمان، زمین بازی اختصاص دهید.

شاید دقت به زاویه طلوع و غروب خورشید، تنها یک روز زمان شما را بگیرد، اما می‌تواند برای یک عمر شما را از انجام هر گونه اقدام اضافه‌ای راحت کند.

به ‌طور کلی ساخت ویلا در باغ پروژه‌ای بسیار لذت‌ بخش اما در برخی موارد هزینه‌ بر است. خوشبختانه با توجه به پیشرفت ‌های موجود در تکنولوژی و فناوری، گزینه ‌های متفاوتی پیش روی شما وجود دارند.

این گزینه ها می‌توانند به شما کمک کند در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کنید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از خانه ‌های پیش ‌ساخته، با کمترین سرمایه موجود، یک باغ ویلای زیبا بسازید.

از این ‌موضوع مطمئن باشید که خانه‌ های پیش ‌ساخته امروزه، کیفیت بسیار منحصر به‌ فردی دارند و می‌توانند نیاز شما را به یک خانه‌ی زیبا، مستحکم، و ایمن برطرف سازند.

خانه‌ های پیش‌ ساخته معمولاً به دلیل ویژگی ‌های منحصر به ‌فردشان، در برابر عوامل محیطی مانند زلزله بسیار مقاوم هستند و می‌توانند امنیت شما را به‌ طور کامل تضمین کنند.

هزینه ساخت ویلا

برای برآورد هزینه ساخت ویلا باید موارد متعددی از جمله موقعیت قرارگیری زمین ، سطح شیب، نوع کاربردی حال حاضر زمین ، میزان خاک برداری و مسیرهای دسترسی (خاکی یا آسفالته ) در گام اول مورد بررسی قرار بگیرد.

لازم بذکر است اقلیم و آب و هوا و زمان شروع بکار عملیات ساختمانی از عوامل موثر در برآورد هزینه ساخت ویلا است چرا که در بعضی از مناطق کوهستانی با شروع بارندگی و فصل سرما عملیات ساختمانی به کندی پیش میرود و باعث افزایش هزینه‌های اجرایی برای کارفرما خواهد شد.

سریع ترین روش ساخت ویلا

کار در مناطق سردسیر کمی مشکل خواهد بود چرا که در نحوه استفاده از متریال مثل بتن‌های زودگیر و چسب بتن جهت گیرایی سریع‌تر سیمان یا ضدیخ بتن که همگی بر افزایش هزینه‌های اجرایی موثر خواهند بود اثر میگذارد.

برای برآورد یک پروژه ساختمانی ، متراژ بنا یکی از عوامل بسیار مهم در تخمین هزینه‌ها و ساخت خانه ویلایی است. به عنوان مثال اگر قصد طراحی ویلا تریبلکس ( سه طبقه ) را دارید و ارتفاع هر طبقه را بلندتر از واحدهای آپارتمانی معمول می‌خواهید (ارتفاع یک واحد آپارتمانی در حدود ۲.۷۰ الی ۳ متر است ) پس قطعاً نیاز به آسانسور خواهید داشت و می‌بایست در برآورد هزینه ساخت ویلا این مورد را لحاظ کنید.

نوع اسکلت ویلا از جمله فلزی، بتنی یا پیش‌ساخته (مثل سازه‌های ال اس اف) یا حتی ساختمان‌های چوبی در تخمین هزینه‌های ویلا بسیار موثر است.
عموماً اکثر ساختمان‌های مسکونی و ویلایی رایج در ایران از اسکلت بتنی و فلزی استفاده می‌کنند. این دو نوع سازه از نظر زلزله و استحکام ارجحیتی نسبت به یکدیگر نخواهند داشت و هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

اما سازه بتنی در حال حاضر نسبت به فلزی مقرون به صرفه‌تر است به طوریکه هزینه تمام‌شده آن در حدود ۲۵ درصد کمتر است به همین خاطر محبوبیت بیشتری دارد البته سبک طراحی ویلا و نوع محاسبات سازه در ابعاد و مشخصات تیر و ستون‌ها بسیار موثر است. با توجه به این موضوع محاسبات سازه باید بهینه شده باشد و فاصله بین ستون‌ها و ابعاد آن در بهترین حالت ممکن قرار بگیرند.

هزینه ساخت ویلا فلت

هزینه ساخت ویلا فلت سنتی از متری ۸ میلیون تومان

هزینه ساخت ویلا یک طبقه بتنی از متری ۱۰ میلیون تومان

هزینه ساخت خانه فلت فلزی از متری ۱۲ میلیون تومان

هزینه ساخت خانه یک طبقه ال اس اف پیش ساخته از متری ۱۰ میلیون تومان

سریع ترین روش ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا دوبلکس

هزینه ساخت ویلا دوبلکس سنتی از متری ۹ میلیون تومان

هزینه ساخت ویلا دو طبقه بتنی از متری ۱۲ میلیون تومان

هزینه ساخت خانه دوبلکس فلزی از متری ۱۴ میلیون تومان

هزینه ساخت خانه دو طبقه ال اس اف پیش ساخته از متری ۱۲ میلیون تومان

هزینه ساخت ویلا تریبلکس

هزینه ساخت ویلا تریبلکس سنتی از متری ۱۰ میلیون تومان

هزینه ساخت ویلا سه طبقه بتنی از متری ۱۲ میلیون تومان

هزینه ساخت خانه تریبلکس فلزی از متری ۱۴ میلیون تومان

هزینه ساخت خانه سه طبقه ال اس اف پیش ساخته از متری ۱۳ میلیون تومان

سریع ترین روش ساخت ویلا

سریع ترین روش ساخت ویلا اسکلت فلزی است شاید این روش را دیده یا شنیده باشید، ویلاهای کوچیک ویلاهای پیش ساخته ای هستند که می توان آنها را به صورت سازه های آماده از کارخانه خریداری کرد و در مدت زمان کوتاهی در محل پروژه نصب کرد.

بسیاری از افراد برای خرید ویلای شخصی در شمال با بودجه محدود مالی مواجه هستند. بسیاری از پیمانکاران نیز به دنبال طرح هایی هستند که هزینه های ساخت و ساز را برای آنها کاهش دهد.

استفاده از سریع ترین روش ساخت ویلا دارای مزایایی میباشند که عبارتند از :

۱- زمان کوتاه برای ساخت:

یکی از مزایای ویلای سریع این است که در مدت زمان کوتاهی می توانید پروژه ساخت ویلا را به پایان برسانید.

برای ساخت ویلاهای پیش ساخته بسته به مدل پروژه و سازه ها، معماری ویلا و امکاناتی که در اختیار است.

حدود ۳ تا ۴ ماه طول می کشد تا پروژه به پایان برسد. به طور کلی از مرحله ابتدایی تا آخرین مرحله ساخت ویلا به روش سنتی ممکن است حداقل یک سال، پروژه شما طول بکشد.

سریع ترین روش ساخت ویلا

همانطور که مشاهده می کنید، ویلاهای پیش ساخته در کارخانه ساخته شده اند و شما فقط کافیست آنها را به محل پروژه حمل کنید. در کارخانه، شرایط آب و هوایی یا عوامل دیگر هیچ تأثیر منفی در روند ساخت سازه های پیش ساخته برای ویلای سریع ندارند.

حمل و نقل سازه ها برای ویلای کانکسی تا محل پروژه، دو یا سه روز بیشتر طول نمی کشد. این ویژگی ها برای پروژه های انبوه، امتیاز مثبتی محسوب می شود.

اگر در محل پروژه ساخت ویلای کانکسی ، سایر کارهای ساختمانی نظیر لوله کشی، هموار کردن مسیرهای رفت و آمد. آماده کردن زمین برای ساخت، کابل کشی و اتصالات برق و تلفن، محوطه سازی و اخذ مجوزها صورت گیرد.

ادامه مراحل ساخت ویلا کانکسی به سرعت قابل انجام است . این کارهای متفرقه در عرض چند هفته به پایان می رسد و شما می توانید پروژه خود را به سرعت تمام کنید .

۲-مدیریت بهتر هزینه ها:

یکی دیگر از مزایای ویلای سریع برای ساخت و ساز، مدیریت بهتر هزینه‌های پروژه است. برای پروژه های ساخت ویلا در شمال ، شما یک زمین خریداری کرده اید. و باید هزینه ‌های مجزا را به شرکت پیمانکاری ساخت بدهید تا از صفر تا ۱۰۰ پروژه را برای شما اجرا کنند.

بنابراین هزینه خرید زمین و هزینه ساخت ویلا ، دو قسمت مجزا را به شما تحمیل می کند.

هزینه های ساخت و ساز ویلا به سبک سنتی در شمال با توجه به قیمت روز مصالح ساختمانی و قیمت متراژ زمین محاسبه می شود . بنابراین می توان انتظار داشت که این هزینه ها قابل توجه است .

بر خلاف شرایط فوق، اجرای پروژه با سریع ترین روش ساخت ویلا، بسیاری از هزینه های شما را کاهش می دهد. مثلاً نگرانی ‌هایی درباره تأمین مصالح ساختمانی را نخواهید داشت.

سریع ترین روش ساخت ویلا

قیمت مصالح ساختمانی از پروژه شما حذف می شود. به جای آن، هزینه هایی را برای خرید ویلا کانکسی اختصاص می دهید که از نظر قیمت مقرون به صرفه است.

سازه های پیش ساخته یا همان ماژول ها از کارخانه به صورت آماده و از پیش ساخته شده به محل پروژه شما منتقل می‌ شوند . بنابراین ضایعات ساختمانی ندارید و مهمتر، اینکه به کارگران اضافی برای ساخت و ساز نیاز نخواهید داشت.

هزینه اجرای این پروژه ها هم به صورت ساعتی یا ماهانه برای مونتاژ سازه محاسبه می شود . تمام این موارد نشان می‌دهد که با ویلای پیش ساخته، امکان مدیریت بهتر تمام هزینه ها وجود دارد.

۳- دوام و پایداری و استحکام بالا:

یکی دیگر از مهم ‌ترین مزایای که نشان می دهند سریع ترین روش ساخت ویلا می تواند بهترین انتخاب برای جایگزین شدن به جای ویلاهای سنتی باشد.

دوام و استحکام فوق ‌العاده بالای آنها است . طبق گزارش ها، خسارت‌ های زیادی به ویلا های ساخته شده در نزدیکی طبیعت در کشورهای مختلف وارد می شود که ناشی از سست بودن سازه است.

وزش بادهای شدید ، طوفان یا طغیان رودخانه ها ، زمین لرزه و تغییرات شدید جوی ، خطراتی هستند که سازه ها را تهدید می کنند.

ویلای پیش ساخته، سازه های مقاوم هستند که در برابر این تغییرات و آسیب ‌ها دوام و استحکام بالایی دارند.

ویلای سریع از ماژول ها و کانال هایی ساخته شده است که ذاتاً سخت و محکم هستند و می توانند یک اسکلت بسیار بادوام را برای سازه شما فراهم کنند. ویلاهای پیش ساخته نسبت به سازه های چوبی قدیمی ، مقاومت بهتری دارند.

سریع ترین روش ساخت ویلا

۴- قابلیت بازسازی برای ویلا پیش ساخته:

یکی دیگر از مهمترین مزایای سریع ترین روش ساخت ویلا ، امکان بازسازی ویلا است. اگر تصمیم دارید قسمت های مختلف ویلای خود را بازسازی کنید. و آن را به سبک رویایی خود تغییر دهید. برای ویلای کانکسی و ویلای پیش ساخته ، این کار به راحتی امکان پذیر است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید