۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 55458372

اجاره کردن ویلا به صورت روزانه به ظاهر کاری ساده به نظر می‌آید اما نکات قابل توجهی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره اجاره ویلا در تهران یک روزه بدانید.

اجاره ویلا در تهران یک روزه

سلام نو پلاس: شرایط اجاره ویلا یا سوئیت شخصی با انواع دیگر اقامتگاه اندکی متفاوت است؛ از این جهت که ارگان و صنف مشخصی برای نظارت روی آنها وجود ندارد و فرد ناظر در واقع خود شما هستید و باید تمام موارد لازم را بررسی کنید؛ بنابراین، اگر در اجاره ویلا یا سوئیت شخصی دقت لازم را به خرج ندهید، ممکن است این مسئله برایتان خسارت ایجاد کند. به عنوان نمونه، بسیار پیش آمده که افراد بعد از پرداخت هزینه و هماهنگی با مالک، وارد ویلا شده‌اند، امّا امکانات لازم را دریافت نکرده‌اند و پس از آن مالک هزینه را برنگردانده است یا اصلا ملکی در کار نبوده است.

قوانین اجاره ویلا

تقریبا همه با قوانین هتل‌ها مانند Check in و Check out کردن، هزینه کنسلی، حداکثر ظرفیت مجاز افراد در هر اتاق و ... آشنایی داریم؛ این قوانین در اجاره سوئیت و ویلاهای شخصی هم وجود دارد، اما با کمی تفاوت. همانطور که در هر هتل ممکن است برخی از این قوانین (مانند بازپرداخت هزینه کنسلی) متفاوت باشد، در اجاره ویلا و سوئیت نیز این موارد وجود دارد.

اجاره ویلا در تهران یک روزه

با این اختلاف که امکان دارد تمامی قوانین در اجاره نامه‌ها مکتوب نشده باشد، بنابراین مهم است که پیش از اجاره هر نوع اقامتگاه شخصی، یک سری از مسائل را بین صاحب ملک و خودتان شفاف کنید. برای مثال چندی از قوانین و نکات مهم اجاره ویلا که باید از آن آگاه باشید عبارتند از:

به طور کامل درباره هزینه کنسلی اجاره ملک، چه از جانب شما و چه از طرف صاحب ملک پرس و جو کنید.

پیش از توافق رسیدن با صاحب ملک در قیمت اجاره ویلا، در صورت کم شدن نفرات از کاهش هزینه یا استرداد مبلغ، سوال کنید.

اگر ویلا یا سوئیت شما شامل تجهیزات مختلفی مانند استخر، ماشین لباسشویی، کولر گازی و... می‌شود اطمینان حاصل کنید که این تجهیزات سالم هستند و در صورت عیب و نقص امکان تغییراتی در توافق نامه وجود داشته باشد.

ضمن آگاهی از زمان ورود و تخلیه (همانند چک این – چک اوت) درباره نیم‌ شارژهای ورود و خروج نیز به توافق برسید تا در صورت تخلیه دیرتر یا زودتر از زمان موعد، وضعیت مشخصی داشته باشید.

اجاره ویلا در تهران یک روزه

در برخی از ویلا و سوئیت‌ها امکان به همراه داشتن حیوان خانگی، استعمال دخانیات، مهمانی گرفتن وجود ندارد. این شرایط را هم در صورت لزوم از صاحب ملک جویا شوید.

نکات مهم در اجاره ویلا روزانه در تهران

تعداد اتاق خواب

یکی از مهم‌ترین عواملی که هر مکانی را برای اقامت خود انتخاب می‌کنیم، پیدا کردن مکانی است که بتوانیم شب را آنجا گذرانده و استراحت کنیم پس شاید بتوان گفت اصلی‌ترین امکاناتی که برای اجاره سوئیت مبله باید به آن دقت کنید تعداد اتاق خواب‌ها است.

شاید برای قرار کاری شما تنها یک اتاق کافی باشد اما اگر به صورت خانوادگی یا با دوستان خود سفر می‌کنید به خاطر داشته باشید که سوئیت‌ شما با تعداد نفرات شما همخوانی داشته باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که اجاره سوئیت مبله در تهران برای کسانی که به صورت جمعی (بیش از ۴ نفر) سفر می‌کنند یکی از مقرون به صرفه ترین روش‌ها است. با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان دریافت که اجاره یک سوئیت بزرگ برای ۵ نفر در مدت زمان ۴ روز به مراتب اقتصادی‌تر از اجاره هتل است.

اجاره ویلا در تهران یک روزه

همچنین حریم خصوصی شما در سوئیت بسیار بیشتر از هتل خواهد بود و حتی می‌توانید از مهمان‌های خود پذیرایی کنید.

امکانات آشپزی و یخچال

اگر دوست دارید سفر ارزان و کوتاهی به تهران داشته باشید یا در سفر کوتاه خود دوست و یا همکاری را برای وعده غذایی دعوت کنید، اجاره سوئیت مبله‌ای که امکانات آشپزی داشته باشد بسیار ضروری می‌نماید.

آپارتمان‌ها به علت نوع و متراژ ساخت معمولاً به نسبت سوئیت‌، آشپزخانه‌های بزرگ‌تری داشته، فضا و امکانات بیشتری برای آشپزی و انجام کارهای مربوطه وجود دارد. اما برخی از سوئیت‌ها نیز امکانات آشپزی را تمام و کمال در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند.

البته ممکن است داشتن آشپزخانه و یا حتی ماشین لباسشویی و ظرفشویی در قیمت نهایی سوئیتی که قصد اجاره آن را دارید تاثیر گذار باشد اما به شما قول می‌دهم اگر بیش از ۳ روز در تهران اقامت دارید و دوست دارید آشپزی کنید سوئیت‌هایی که امکانات آشپزی دارند برای شما بهترین گزینه هستند. پس توجه به این نکته را جدی بگیرید.

اجاره ویلا در تهران یک روزه

پارکینگ

سفر با ماشین شخصی برای شما آسایش و راحتی زیادی ایجاد می‌کند خصوصاً در تهران که شهر بزرگی است و رفت و آمد در آن بدون وسیله شخصی گاهی ملال آور و پرهزینه خواهد بود. به طور قطع کسی دوست ندارد با امنیت اتومبیلش به ویژه در سفر ریسک کند.

هر سانحه برای خودروی شما در سفر می‌تواند سختی‌ها و هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند. با نظر به این نکات سعی کنید هنگامی که با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید برای اجاره سوئیت مبله در تهران به پارکینگ‌ دار بودن واحد حتماً دقت فرمایید.

دسترسی آسان به مترو و اتوبوس

اگر با اتومبیل شخصی به تهران سفر نمی‌کنید و یا قصد دارید در مناطق پر ازدحام از شهر جایی برای اجاره پیدا کنید، در نظر داشته باشید مکانی که برای اجاره سوئیت مبله در تهران انتخاب می‌کنید به ایستگاه‌های مترو یا BRT نزدیک باشد تا زمانی که صرف رسیدن به این ایستگاه‌ها می‌کنید صرفه‌جویی شود.

اجاره ویلا در تهران یک روزه

همچنین نزدیکی به ایستگاه مترو و یا پایانه‌های مسافربری برای پیدا کردن آدرس در شهر شلوغی مانند تهران حکم طلا را دارد. به خاطر داشته باشید ترافیک سنگین در برخی مسیرها در تهران و کمی جای پارک در این مناطق استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در برخی موارد ناگزیر می‌کند.

مثلاً رفتن به بازار یا خیابان‌های اطراف آن که خانه بسیاری از اماکن تاریخی و فرهنگی تهران است با وسیله نقلیه شخصی امکان پذیر نخواهد بود و صرفاً از طریق مترو به آنها دسترسی خواهید داشت.

امکانات تفریحی

این روزها زندگی بدون اینترنت معنا ندارد. کار و تفریح عموم انسان‌ها در سطح بالایی به اینترنت وابسته است. یکی دیگر از امکانتی که می‌توانید برای اجاره سوئیت مورد نظر خود لحاظ کنید دسترسی به اینترنت پرسرعت است.

وجود تلویزیون، باربیکیو، تراس و استخر نیز می‌تواند کیفیت ساعاتی را که در سفر کوتاه خود در منزل به سر می‌برید را بالا ببرد. همچنین اگر برای ملاقات دوستان و اقوام و یا برگزاری مهمانی دست به اجاره سوئیت مبله می‌زنید این امکانات اهمیت ویژه‌ای دارند.

اجاره ویلا در تهران یک روزه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید