استان گیلان جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره ۳ جاذبه طبیعی در تالش که باید دید، بدانید.

۳ جاذبه طبیعی در تالش که باید دید

سلام نو _ سرویس گردشگری: تالش، نام خود را از قوم تالش گرفته است و به استناد منابع و شواهدی بسیار، بازمانده اقوام کادوس باستان و از همسایگان دیرین قوم گیل به حساب می‌آید. این شهر از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود می‌شود.

تالش از سه جهت به کوه‌های تالش (ادامه رشته‌کوه‌های البرز) و از طرف دیگر به دریای خزر منتهی شده است. جاذبه‌های طبیعی این شهرستان هر ساله تعداد بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

آبشار زمرد حویق

آب و هوای این شهر مرطوب و معتدل است و شما در هر فصلی که به آن سفر کنید، با زیبایی های طبیعت رو به رو می شوید؛ در فصل بهار با گل های رنگا رنگ که در کل محیط شهری و اطراف آن قرار دارند رو به رو می شوید، در فصل تابستان با مزرعه های سبز برنج که بوی برنج تازه، هوش از سر شما را می پراند را می بینید، در فصل پاییز با کشاورزانِ در حال درو و طبیعتی با رنگ نارنجی و قرمز مواجه می شوید.

در فصل زمستان هم اکثر اوقات این شهر بارانی است و شما می توانید در همان حال که دارید باران را تماشا می کنید ، خود را به یک فنجان قهوه دعوت کنید.

آبشار زمرد در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر حویق قرار دارد.

۳ جاذبه طبیعی در تالش که باید دید

این آبشار در روستایی بسیار کوچک که حدود ۱۱ خانوار دارد، با همین نام واقع شده است. این آبشار در فصل بهار و تابستان، گردشگران زیادی را جذب خود می کند و یکی از مکان های مورد علاقه کوهنوردان است.

آب این آبشار از ییلاقات برزوبگ، زری، زرگری، توئل ، کته چولی و آترانماری سرازیر می شود و به آبشار زمرد می رسد. در این منطقه دو آبشار نزدیک به هم قرار دارد که به آن ها آبشار های دوقلو می گویند و یکی از این آبشار ها پر آب و بزرگ و دیگری کم آب و کوچک تر است . ارتفاع آبشار بزرگ حدود ۱۵ متر است.

لازم به ذکر است که دسترسی به آبشار اصلی به دلیل وجود جلبک و لغزش کمی مشکل است و بهتر است احتیاط کنید.

علاوه بر این، این ییلاقات از آب و هوای بسیار خوب و خنک، چمن زار و دشت برخوردارند که شما می توانید در بهار و تابستان، آن جا را مقصد گردش خود قرار دهید و از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

برای رسیدن به این آبشار، باید از شهر حویق به طرف کوهستان ، یعنی به سمت جنوب حرکت کنید و بعد از گذشتن از چند روستا ، به روستای زمرد می رسید. مسیر رسیدن به آبشار بدون تابلو و علائم است و شما باید از راهنمایان محلی کمک بگیرید.

کل مسیر ۱۰ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن خاکی است و ۲ کیلومتر آن دارای شیب و سنگ می باشد.

شما با ۲۰ دقیقه پیاده روی ، به این مکان زیبا و بکر می رسید. شما باید خودروی خود را در روستای فتح اله محله پارک کنید و باقی راه را پیاده روی کنید و از تماشای طبیعت زیبا نهایت لذت را ببرید.

پیشنهاد می کنیم با خود خوراکی و آب به همراه داشته باشید؛ زیرا در طول این مسیر هیچ مغازه ای وجود ندارد. علاوه بر این کوله پشتی ، عینک آفتابی، کلاه برای روز های گرم و برای روز های سرد هم لباس های گرم به همراه داشته باشید.

ییلاق شاه رسول تالش

شاه رسول یا به زبان (محلی شرسو) ییلاقی زیبا در دل کوه های تالش منطقه ای زیبا و سرسبز که شش ماه اول سال بعد از گرم شدن هوا محل استراحت و در واقع تفرجگاه جلگه نشینان تالش است که بعد از پایان کشت محصول برنج تا زمان برداشت در آن ساکن و کوچ نشینی میکنند و یکی از جاهای دیدنی تالش شناخته میشود.

۳ جاذبه طبیعی در تالش که باید دید

مسیر اول از کنار دانشگاه پیام نور به طرف کوهستان که مسیری زیبا جنگلی و بکر است که حدودا چهل کیلومتر می باشد.

که در مسیر باید از ییلاقات زیبای چوله خونی هیمر هرشوندشت باید عبور کرد. مسیر دوم از راه ییلاقات ریک است که مسیری زیبا و باز می باشد و چون ساکنان ییلاقات ریک دائمی هستند راه با کیفیت و در مسیر مناطق مسکونی زیبا وجود دارد در این مسیر هم از ییلاقات ایربو، سیوخونی باید گذر کرد تا به شاهرسول رسید که حدودا سی و هفت کیلومتر است.

قلعه سلسال

قلعه سلسال قلعه‌ای بر فراز کوه در روستای قلعه بین در ۱ کیلومتری لیسار است و از جمله دیدنی های تالش به شمار می‌آید. بنای اولیه قلعه در دوران ساسانیان و قبل از اسلام بوده‌ است ولی دوران اوج استفاده از این کهن‌دژ در دوره ظهور اسماعلیه بوده‌ است آخرین بازسازی قلعه مربوط به اوایل دوران صفوی است.

قلعه صلصال را بر روی صخره ای در ابعاد ۴۰ در ۵۰ متر مربع ساخته‌اند و داری دو قسمت خارجی و داخلی است، قسمت خارجی قلعه محوطه‌ای نسبتا وسیع بوده که از سنگ‌های رودخانه‌ای برای ساخت آن استفاده شده، قسمت داخلی شامل ارگ قلعه، اقامتگاه فرمانروای وقت، آب انبار، جایگاه نگهبانی، سرویس‌های بهداشتی، شبکه آب‌رسانی و درگاه اصلی آن است.

۳ جاذبه طبیعی در تالش که باید دید

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 0
    تاریخی تالش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید