۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 55471556

جاذبه‌های طبیعی ایران هر گردشگری را به شور و اشتیاق می‌آورد از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چشمه بوچیر کجاست.

چشمه بوچیر کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: تنگه بوچیر هرمزگان از دو قسمت معروف به چله بالا و چله پایین دارد. طول این دره از نقطه ورود تا آبگیر انتهای آن در حدود ۱,۰۰۰ متر است و هرچه چه جلوتر بروید عمق دره بیشتر می‌شود.

برای طی کردن این دره در بیشتر جاها باید شنا کنید که عمق برخی نقاط بسیار زیاد است و به ۸۰۰ متر هم می‌رسد. آبی که وارد تنگه می‌شود گرم است، اما آب داخل آن سرد و خنک بوده و دمای آب نیز بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد که این دما در فصول مختلف سال ثابت است.

چشمه چله بوچیر هرمزگان

چشمه و آبشار بوچیر از جمله نقاط زیبا و منحصر به فرد روستای بوچیر می‌باشد که در در شرق شهرستان پارسیان واقع شده است.
وجود درهای باریک و پراب که حدودا ۵۰ متر میشود وجود قندیل‌های زیبا، اب سرد و چشم اندازهای طبیعی، بکر بودن زیبایی این چشمه را دوچندان نموده است .

آنچه باعث ابهت این چشمه شده عبور کردن از تنگهای عمیق پر اب بدون داشتن جای استراحت است که هر بیننده باید شناگر خوبی باشد ویا از جلیقه یا تیوپ استفاده نمایدتا بتواند ازاین مسیر رد شود – البته با قایقهای بادی هم میتوان رفت اما با شنا عبور کردن صفای دیگری دارد .

آبشار بسیار زیبا و بیاد ماندنی هم در این روستا قراردارد که ،شاید باورتان نشود که در شهرستان پارسیان،دهستان بوچیر،روستای بوچیر چنین جایی باشد.

چشمه بوچیر کجاست؟

که همه ساله و بیشتر اوقات در فصل گرم تابستان از استان هرمزگان و دیگر استانهای کشورهموطنان عزیزمان به دور از هیاهوی سیاست در دل طبیعت میگذرانند.

زیبایی ، جذابیت و طبیعت بکر آن خیره کننده است.

فاصله از روستا تا غار ۵ کیلومترخاکی کوهستانی میباشد. تقریبی ۸۰۰متر آب ورودی غار عمیق میباشد.بعد از گذر از آب عمیق وارد دهانه غار میشوید که تا ته غار نیز حدودا ۱۰۰۰ مترفاصله دارد. دمای داخل بین ۱۰تا ۲۰درجه-آب ورودی گرم و آب داخل سرد است.

پایان غار آب چک زیادی وجود دارد که به آن زیبایی خاص میدهد که تغذیه کننده آب استخر طبیعی آن است و لذت رسیدن به پایان غارشنا کردن در آب سرد آن میباشد. توجه داشته باشید در صورتی که قصد رفتن دارید حتما با راهنمای محلی ،شورا و دهیاری هماهنگ باشید.

  • اگر تصمیم گرفتید از تنگه بوچیر هرمزگان دیدن کنید، توصیه می‌کنیم در قالب تورهای گردشگری که مجوز لازم را دارند به این مکان سفر کنید یا حداقل از راهنماها و مردمان محلی کمک بگیرید.
  • اگر مهارت لازم و کافی در شنا و صخره‌نوردی ندارید به تنگه بوچیر نروید چراکه به‌محض رسیدن به این محل باید در حوضچه‌های پر آب که عمق برخی از آن‌ها زیاد است شنا کنید و حتی برای عبور از صخره‌ها و مکان‌های باریک دره با طناب رد شوید که این کار نیازمند آمادگی جسمانی است. البته با استفاده از قایق بادی نیز از برخی قسمت‌ها می‌توانید عبور کنید.
  • وسایل ضروری که برای دره‌نوردی در چله بوچیر به آن احتیاج دارید و باید به‌همراه داشته باشید. این وسایل شامل: طناب، کفش مناسب، لباس ضدآب، جلیقه نجات و کلاه ایمنی است.

مسیر چشمه بوچیر

در 20 کیلومتری غرب بوچیر، چهواز قرار دارد و در 10 کیلومتری غرب بوچیر، حمیران واقع شده است.

این تنگه از مرکز استان یعنی بندرعباس تقریبا 330 کیلومتر فاصله دارد. برای بازدید از این روستا بهتر است ابتدا خود را به عسلویه برسانید. بهترین راه برای رسیدن به عسلویه استفاده از هواپیماست.

چشمه بوچیر کجاست؟

همه روزه پروازهایی از تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به مقصد عسلویه برقرار بوده و مسافران می‌توانند به کمک این پروازها به مقصد برسند. راه بعدی برای رسیدن به عسلویه استفاده از اتوبوس است. شما می‌توانید با ماشین شخصی نیز خود را به عسلویه برسانید.

بعد از آن که به شهر عسلویه رسیدید، کافی است تا از خروجی شرقی این شهر خارج شوید. این شهر 120 کیلومتر تا تنگه بکر بوچیر فاصله دارد و شما دو ساعته به آن خواهید رسید.

در مسیر شرقی عسلویه شما از کنار فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس خواهید گذشت و پس از آن به ترتیب به چاه مبارک، سواحل سهمو جنوبی، بندو، برکه دکان، عمانی، میلکی، فومستان، پارسیان، دمتیر جنوبی، بهده و چهواز خواهید رسید.

تقریبا بیست دقیقه بعد از رسیدن به چهواز به روستای بوچیر و خروجی تنگه می‌رسید. برای بازدید از این تنگه منحصر به فرد می‌توانید از تور بوچیر نیز استفاده کنید.

این تنگه تماشایی عمق 50 متری دارد و این عمق بالا سبب شده است تا در فصول گرم سال نیز هوایی معتدل و حتی خنک داشته باشد. شاید پیاده‌روی در منطقه در گرمای تابستان کمی اذیت‌کننده باشد اما بسیاری از گردشگران این زمان را برای سفر انتخاب می‌کنند.

به طور کلی اگر می‌خواهید در زمان بازدید از منطقه، چشمه‌ها و آبشار پر آب باشد تا بتوانید مسافتی را به سمت تنگه بوچیر هرمزگان شنا کنید، بهتر است تا از اواخر اسفند تا اواخر شهریور به این منطقه سفر کنید.

نگران گرمای هوا نباشید زیرا خنکای آب تنگه علاوه بر این که خستگی را از تن شما در خواهد آورد، به تعدیل دمای بدن شما نیز کمک خواهد کرد. در مجموع مسیر تنگه نسبت به اطراف آن بسیار خنک‌تر است.

چشمه بوچیر کجاست؟

در فصل پاییز و زمستان روی صخره‌های اطراف ممکن است قندیل‌هایی را ببینید که به جذابیت مسیر می‌افزاید. بیشتر طبیعت‌دوستان اسفند و فروردین را برای سفر به این جاذبه دیدنی انتخاب می‌کنند تا هم دمای هوا قابل تحمل باشد، هم رودها پر آب باشند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید