مازندران جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیزی دارد همراه باشید و جاهای دیدنی فریدونکنار را از دست ندهید

جاهای دیدنی فریدونکنار را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: فریدونکنار یکی از خوش آب و هواترین و توریستی ترین شهرستان های استان مازندران است که در بخش شرقی استان مازندران جای گرفته و به واسطه طبیعت زیبایی که در خود دارد، گردشگران زیادی را در تمام طول سال به سمت خود جذب می کند.

فریدونکنار از بخش شمال خود به دریای خزر، از شرق به شهرستان بابلسر، از غرببه شهرستان محمود آباد و از جنوب به شهرستان های بابل و آمل منتهی می شود.

شهرستان فریدونکنار جزء شهرهای ساحلی استان مازندران بوده و یکی از زیباترین سواحل شمالی کشور را دارد.

بسیاری از گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، برای گردش خود به دنبال جاهای دیدنی فریدونکنار هستند تا بتوانند گردشی بسیار لذت بخش در این شهرستان را تجربه کنند.

فریدونکنار کجاست

شهر فریدونکنار در کناره جنوبی دریای خزر بین بابلسر و محمودآباد واقع شده و از طرف جنوب به شهرستان آمل متصل است.

ارتفاع متوسط این شهر جلگه‌ ای از سطح آب‌ های آزاد حدود 12متر است. وضعیت آب و هوایی این شهر مانند دیگر نقاط شمال کشور معتدل است.

جاهای دیدنی فریدونکنار را از دست ندهید

بندرگاه فریدونکنار

یکی از مهمترین و معروف ترین جاهای دیدنی فریدونکنار بندرگاه فریدونکنار می باشد که ساخت آن در طی لایحه ای در مجلس در سال 1369 تصویب گردید.

در سال 1374 عملیات ساخت این بندرگاه شروع شد. اسکله ها و موج شکن های این بندرگاه در سال 1381 ساخته شدند.

شناخت مرز مجاز دریایی این بندرگاه به مدت 5 سال به طول انجامید تا بتواند با نام شرکت راهبران این بندر فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند.

بندرگاه فریدونکنار علاوه بر آن که یکی از مهمترین منابع اقتصادی این شهر را تشکیل می دهد.

ساحل فریدونکنار

همیشه یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری شهرهای شمالی و جنوب کشور، ساحل آن شهر می باشد.

یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری فریدونکنار، ساحل فریدونکنار می باشد.

این ساحل دارای طول 8 کیلومتر بوده و از ویژگی های آن می توان به کم عمق بودن، شیب ملایم و داشتن بستر شنی برای تفریحات ساحلی و شنا اشاره کرد.

جالب است بدانید تابستان های هرسال طرح سالم سازی دریا را برگزار می کنند تا این ساحل به یکی از بهترین سواحل شمالی کشور برای تفریح و گردشگری تبدیل شود.

ساحل فریدونکنار که یکی از مناطق دیدنی فریدونکنار شمرده می شود، دارای پلاژهای آقایان و بانوان بوده تا گردشگران بتوانند به راحتی از شنا کردن در دریای خزر لذت ببرند.

اما توجه داشته باشید برای شنا در این دریا حتما نکات ایمنی را رعایت نمایید تا خطر و یا مشکلی به وجود نیاید.

جاهای دیدنی فریدونکنار را از دست ندهید

همچنین همراه داشتن لوازم ضروری و لباس اضافه را فراموش نکنید.

اگر به فریدونکنار رفتید و قصد بازدید از این ساحل را داشتید، می توانید برای دسترسی به آن از خیابان امام به سمت میدان ماهی حرکت کنید. به این میدان که برسید دریا را می توانید مقابل خود مشاهده کنید.

دامگاه پرندگان فریدونکنار

دامگاه پرندگان فریدونکنار به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی فریدوکنار شناخته می شود که بالغ بر 87 گونه پرنده مهاجر را در خود جای داده و آن ها را تحت پوشش خود قرار داده است.

این دامگاه در مساحتی به حدود 46 هکتار پدید آمده و به عنوان مناسب ترین محیط زندگی برای پرندگاه مهاجر آبزی از آن یاد می شود.

این دامگاه در زمان پهلوی ساخته شده و پرندگانی همچون پرستوی دریایی، اردک سفید، بوتیمار کوچک، طاووسک، بلوطی، چنگر نوک سرخ، چنگر، اردک بلوطی و… را در خود نگهداری می کند.

سوغات فریدونکنار

علاوه بر صنایع دستی فریدونکنار، این شهر سوغاتی‌های خوشمزه نیز دارد. بسیاری از این سوغاتی‌های خوشمزه در اغلب شهرهای مازندران یافت می‌شود و شمال ایران عجین شده‌اند.

در سفرتان به فریدون‌کنار این سوغات را نباید فراموش کنید. از مهم‌ترین سوغاتی‌های خوشمزه این منطقه می‌توان به برنج شمال، ماهی‌های دریای خزر، نان‌های محلی و همچنین خاویار اشاره کرد.

از گذشته بافت انواع پارچه‌های پشمی، نخی و ابریشمی در فریدونکنار رواج داشته است.

جاهای دیدنی فریدونکنار را از دست ندهید

برای دوخت کت‌های زنانه از پارچه‌ای به نام الیجه استفاده می‌شد.

این پارچه نوعی پارچه ابریشمی است. برای دوخت پالتوهای مردانه و زنانه نیز از پارچه‌های پشمی استفاده می‌کردند که بسیار مناسب منطقه فریدونکنار بود.

نوعی پارچه خنک و لطیف نیز در این منطقه بافته می‌شد که به شمد معروف است.

این پارچه امروزه به عنوان روانداز در فصل‌ها گرم استفاده می‌شود و یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های فریدونکنار محسوب می‌شود.

هنر گلیم بافی جزو بارزترین و قدیمی‌ترین صنایع دستی فریدونکنار محسوب می‌شود که زیبایی و جذابیت آن قابل وصف نیست.

طرح‌های نظیر اشکال هندسی با رنگ‌های متنوع مانند سرمه‌ای، قرمز، کرم، نارنجی و سبز توسط هنرمندان این منطقه بر روی گلیم‌ها بافته می‌شوند.

طرح‌های این گلیم‌ها اغلب از طبیعت اطراف و پیرامون الهام گرفته شده‌اند. گلیم فریدونکنار به دلیل نوع نخ مورد استفاده و همچنین طرح‌ها آن منحصربه فرد و بی‌نظیر هستند.

این گلیم‌ها در اندازه‌ها مختلف بافته می‌شوند و گردشگران علاقه‌ای ویژه‌ای به آن دارند.

پیچاندن و زیر و رو بافتن رشته‌های گیاهی در ابعاد و شکل‌های مختلف، به صورت نقش‌دار یا ساده توسط دست را حصیر بافی می‌نامند.

در حصیر بافی فریدونکنار از نوعی حصیر به نام کوب استفاده می‌کنند که با آن انواع زیلوها بافته می‌شود. صنایع حصیری فریدونکنار از جذاب‌ترین سوغاتی‌های این مکان به شمار می‌آید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید