پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید عمل‌های پایه‌ای که برای آنها تعرفه دولتی در بیمه پایه تعریف شده است با عنوان بیمه تکمیلی با پرداخت چندین برابر پول به پزشک تحت عنوان بیمه تکمیلی انجام شود.

پزشکیان: بیمه‌های تکمیلی زیرمیزی هستند که به صورت روی میز پرداخت می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به الزام بیمارستان‌ها برای قرارداد مستقیم با بیمه‌های تکمیلی مربوط می‌شد، بیان کرد: بیمه‌های تکمیلی همان زیر میزی هستند که رومیزی شده‌اند. بنده به عنوان جراح یک عمل را که در بیمه پایه تعریف شده است قبول نمی‌کنم و به جای آنکه عمل را با ۱۰ میلیون تومان انجام دهم در بخشی دیگر با عنوان بیمه تکمیلی با ۱۰۰ میلیون تومان عمل را انجام می‌دهم. با عنوان بیمه تکمیلی چهار برابر به من پول داده می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه اظهار کرد: امروز شاهدیم که بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان میلاد خدمات آمریکایی ارائه می‌دهد اما در شهرستان‌ها حتی خدمات اولیه هم ارائه نمی‌شود. این مسیر درستی نیست که ما داریم طی می‌کنیم. به عبارتی دیگر کسانی که خلاف قانون تعرفه درست کرده‌اند و خلاف قانون از مردم پول می‌گیرند ما با آنها قرارداد می‌بندیم و چندین برابر برخلاف تعرفه دولتی به آنها پول می‌دهیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون بیمه تکمیلی همان زیرمیزی است که به صورت رومیزی داده می‌شود. یک جراح قلب یا جراح عمومی به جای آنکه با تعرفه دولتی عمل را انجام دهد با عنوان بیمه تکمیلی انجام می دهد و چندین برابر به آن پول می‌دهیم. این امر منجر به خالی شدن صندوق‌های بیمه می‌شود. بیمه تکمیلی باید غیر از بیمه پایه باشد. عمل‌هایی که در بیمه پایه برای آنها تعرفه دولتی تعریف شده است چرا باید با تعرفه دیگر و برخلاف قانون و با نرخ بالاتر انجام شود.

پزشکیان ادامه داد: علت نابسامانی حاکم در حوزه درمانی کشور همین تناقض‌هایی است که ما ایجاد کرده‌ایم و باید جلوی آن گرفته است.

در نهایت نمایندگان با این بند از لایحه برنامه هفتم مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید