۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 55467845

جاذبه های گردشگری و طبیعی شمال ایران پر شمار است با ما همراه باشید و درباره عجیب ترین تالاب گیلان بدانید.

عجیب ترین تالاب گیلان

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر می‌خواهید یکی از بهترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری را ببینید، سراغ تالاب استیل آستارا بروید.

این منطقه زیبا آن‌قدر جذاب و دوست‌داشتنی است که در سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از پنج مناطق گردشگری برتر در استان گیلان شناخته شده است.

این تالاب با نام‌های تالاب هستیل، تالاب درختان شناور و دریاچه متحرک هم شناخته می‌شود. هنگامی که به تماشای این تالاب می‌نشینید، انگار که یک نقاشی سه‌بعدی و زیبا را از آب و درخت مشاهده می‌کنید.

تصویر درختان سرسبز و پرتراکم که در آب زلال تالاب افتاده است، آن‌قدر زیباست که نمی‌توانید از آن چشم بردارید.

آب این تالاب همچون آینه‌ای در دل طبیعت است که زیبایی‌های اطراف خود را در آن منعکس می‌کند.

تالاب استیل کجاست

تالاب استیل در استان گیلان، حدود ۷ کیلومتری جنوب مرکز شهر آستارا، کنار جاده‌ اصلی تالش قرار دارد.

برای رسیدن به تالاب استیل ابتدا به آستارا سفر کنید. از این شهر به‌سمت جنوب حرکت کنید و خودتان را به جاده آستارا-رشت برسانید.

بعد از طی حدود پنج کیلومتر به تالاب خواهید رسید.

عجیب ترین تالاب گیلان

یک جاده‌ کمربندی دورتادور تالاب کشیده شده که با طی آن چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد. برای ورود می‌توانید از قسمت شمالی اقدام کنید.

برای رفتن به تالاب استیل، لازم است خود را به آستارا برسانید.

برای رفتن از تهران به آستارا با خودروی شخصی می‌توانید به کرج بروید و سپس با رفتن به جاده کرج- قزوین از شهرهای کوهین، منجیل، رودبار، رشت و تالش عبور کنید و خود را به آستارا برسانید.

برای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توانید اتوبوس را انتخاب کنید. هر روزه اتوبوس‌های زیادی از تهران به مقصد آستارا حرکت می‌کنند.

البته فرودگاه اردبیل نیز حدود یک ساعت با آستارا فاصله دارد که اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید، می‌توانید به اردبیل رفته و از آنجا راهی آستارا شوید.

تالاب استیل امکانات چندانی ندارد و تنها آلاچیق‌هایی برای گردشگران و محلی برای شستن ظروف در آن در نظر گرفته شده است. همچنین امکان قایق‌سواری در تالاب وجود دارد.

تالاب استیل محیطی بکر است که تفریحات محدودی را در آن می‌توان تجربه کرد. می‌توانید با کرایه قایق‌های پدالی یا موتوری، در تالاب گشت‌وگذار کنید.

همچنین اگر اهل عکاسی هستید، بی‌شک سوژه‌های متعددی برای عکاسی خواهید یافت، از آب‌ ساکن تالاب گرفته تا درختان توسکا. برای بازدیدهای خانوادگی و دوستانه نیز پیک‌نیک را توصیه می‌کنیم.

زیراندازی پهن کنید و روزی را با شادی و آرامش در جوار تالاب استیل سپری کنید.

عجیب ترین تالاب گیلان

عجایب تالاب استیل

وارد آستارا که می‌شوید، دیدنی‌ها کم نیستند؛ اما تالاب استیل آستارا چیز دیگری است. این تالاب با ۱۳۸ هکتار مساحت، ۱۳ متر پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته است.

آب شیرین این تالاب از باران تأمین می‌شود و ممکن است چشمه‌های اطراف هم در افزایش میزان آب آن مؤثر باشند.

در همین محدوده کوچک بیش از ۸۰ نوع گیاه و جانور در خطر انقراض وجود دارند که اگر دست نجنبانید و آن‌ها را نبینید، ممکن است هیچ گاه این گونه‌ها را به تماشا ننشینید.

جنگل‌های سرسبز اطراف تالاب در این محیط آینه مانند به زیبایی منعکس می‌شوند.

احساس می‌کنید زمینی آینه مانند جلوی رویتان است. البته در داخل این تالاب پر از ماهیان کپور و اردک ماهی است که پرندگان مهاجری که از دیگر کشورها و مناطق قطبی به این ناحیه می‌آیند از این آبزیان تغذیه می‌کنند.

می‌توانید در تالاب قایق‌سواری کنید و از قایق‌های پدالی یا موتوری برای دیدن قسمت‌های مختلف تالاب و یک گردشگری بی‌نظیر بهره ببرید. در جوار این تالاب کمپ بزنید و زیبایی‌های آن را با آرامش نگاه کنید.

صدای پرندگان و هوای مطبوع منطقه آن‌قدر شما را جذب خود می‌کند که هیچ گاه از دیدن آن سیر نمی‌شوید و می‌توانید در نهایت آرامش در کنار بنشینید. می‌توانید در عمق تخیلات خود فرو بروید و به صدای طبیعت گوش دهید.

البته سوپرمارکت، رستوران و هتل‌هایی هم در نزدیکی شما واقع شده‌اند که برای راحتی گردشگران فراهم آمده‌اند. پس می‌توانید از این امکانات هم بهره ببرید تا گردشگری راحت‌تری در تالاب استیل آستارا داشته باشید.

عجیب ترین تالاب گیلان

طبیعت و جنگل سر به فلک کشیده اطراف این تالاب خود منطقه‌ای بکر و زیباست که می‌توانید برای جنگل نوردی از آن بهره ببرید.
پارک تالاب استیل یا عباس‌آباد هم جای مناسبی برای کمپ زدن و استراحت است.
در نزدیکی این تالاب باغ پرندگان آستارا قرار دارد. این باغ پر از پرندگان مختلفی است که برخی از آن‌ها را هیچ گاه ندیده‌اید.

محیط داخلی این باغ هم آن‌قدر زیباست که احساس می‌کنید به یک بهشت پا گذاشته‌اید. به خصوص صدای پرندگان که در این باغ قرار گرفته‌اند بر زیبایی آن افزوده است.

  • تالاب استیل ۱۳ متر پایین‌تر از سطح دریاهای آزاد قرار دارد.
  • تالاب استیل درمجموع ۱۳۸ هکتار مساحت دارد.
  • آب تالاب استیل از نوع شیرین است.
  • منبع آب این تالاب از بارش‌های باران است و به اعتقاد مردم منطقه، بخشی از آن نیز از چشمه‌های بستر آن تامین می‌شود.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید