جاذبه های طبیعی مازندران بسیار تماشایی و زیبا هستند از این رو با ما همراه باشید و بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید.

بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از اصلی ترین دلایل شهرت مرداب هسل، رنگ منحصر به فرد آن است.

این تالاب، بسته به فصل به رنگ های مختلفی از جمله نارنجی، قرمز و سبز در می آید و همین موضوع، آن را به سوژه جذابی برای عکاسی تبدیل می کند و حتی باعث شده به آن لقب مرداب صورتی را بدهند.

گفته می شود این رنگ های خاص و کمتر دیده شده به خاطر جلبک هایی هستند که درون مرداب وجود دارند.

توجه داشته باشید که در سالهای اخیر به دلیل ورود ماهی‌ها به آب مرداب، تمامی خزه‌های سبز خوراک آن‌ها شد و متاسفانه تغییرات رنگ مرداب دیگر خیلی ملموس و قابل مشاهده نیست.

آشنایی با مرداب هسل

ایران کشوری زیبا و غنی از جاذبه های طبیعی است. هر استان از ایران گنجینه ای از آثار و جاذبه های تاریخی و طبیعی را دارد که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

یکی از این استان های غنی از جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی استان مازندران است. استان مازندران از جمله استان های زیبا و سرسبز ایران است.

این استان با داشتن جاذبه های طبیعی و طبیعتی بکر و چشم نواز به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران تبدیل شده است.

بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید

استان مازندران همانند سایر استان های شمالی ایران از نظر جذب گردشگر بسیار موفق بوده است و رمز این موفقیت قطعا داشتن طبیعت زیبا و منحصر به فرد آن است.

جاذبه های متعددی که در این استان وجود دارد هر کدام به تنهایی می تواند تجربه های بی همتا محسوب گردد.

بسیاری از این جاذبه ها به قدری بکر هستند که بیشتر گردشگران هنوز نام آن را نشنیده اند. یکی از جاذبه های تقریبا بکر و بسیار زیبای مازندران مرداب هسل است.

هسل در لغت و در زبان محلی به معنای آب راکد است.

این مرداب در دل جنگل مشعل قرار دارد و در فصل های مختلف رنگ های مختلفی را به نمایش می گذارد که شاید زیبایی آن در وصف نگنجد.

برای طی مسیری از جنگل مشعل به کفش و لباس مناسب نیاز است. غذا و آب نیز باید به همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید شب را در همین محل بگذرانید بهتر است چادر و پتو با خود به همراه داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که مهمتر از همه این ها بودن کسی است که با مسیر آشنایی دارد.

از آنجاییکه این مرداب زیاد در بین گردشگران شناخته شده نیست، هیچ زمانی شلوغ نیست و گردشگران به راحتی می‌توانند از آن بازدید کنند.

طبیعت و جلوه این مرداب در تمام فصول جذاب است و در هر فصلی رنگی از آن به چشم میخورد و به همین دلیل گردشگران برای بازدید از این مرداب به هیچ وجه محدود نیستند، تنها از لحاظ شرجی هوا باید در نظر داشت که در بهار شرجی هوا کمتر خواهد بود.

برای رفتن به مرداب هسل ابتدا با اوتومبیل در جاده چالوس حرکت کنید و بعد از پلیس راه به سمت اولین فرعی در سمت چپ وارد شوید.

این مسیر که جاده جنگلی و خاکی است به روستای سینوا منتهی می گردد. باقی مسیر نیز که حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه است، باید پیاده طی گردد تا به مرداب هسل برسید.

بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید

فاصله چالوس تا مرداب هسل

از جاده چالوس که می‌گذرید آنقدر زیبایی‌های جاده درگیرتان می‌کند که ممکن است از دیدن زیبایی پنهانی در دل جنگل غافل شوید. صحبت از مردابی رنگین در میان انبوه درختان است.

به نظر می‌رسد دیدار از مرداب تنهای جنگل ماجراجویی جالبی باشد، پس اینبار در جاده چالوس توقف کنید و مسیر خود را به سمت بوستان جنگلی فین تغییر دهید.

مرداب هسل حدود ۱۰ کیلومتر با شهر چالوس فاصله دارد.

مسیر رسیدن به هسل خود حکایت دیگری است. گذشتن از میان درختان و طبیعت بکر جنگل‌های مشعل تجربه ای است که در قاب خاطراتتان تا همیشه باقی خواهد ماند.

صدای گوش نواز پرندگان از میان جنگل و شعله‌های آفتاب از میان شاخ و برگ درختان شما را به پیمودن ادامه این مسیر مصمم می‌کند.

در بخش‌هایی از جنگل آسمان دیده نمی‌شود چرا که درختان انبوه وسر به فلک کشیده آنچنان سر بر هم آورده‌اند که گویا آسمان دیگری را به رنگ سبز رقم زده‌اند.

یکی از زیبایی‌های این مسیر جنگلی این است که در هر فصلی تابلوی نقاشی جدیدی پیش روی مهمانان خود قرار می‌دهد.

به یمن جاده خاکی ایجاد شده در جنگل پیمایش این مسیر برای گردشگران آسان شده است. راه خاکی جنگلی را پیش بگیرید و ادامه دهید. بعد از حدود ۴۵ دقیقه کم کم مرداب از پشت درختان جنگلی رخ می‌نمایاند.

مرداب بیضی شکل هسل در وسط انبوه درختان قرار گرفته است. قبل از نزدیک شدن به مرداب، زمین چمن وسیعی را می‌بینید که درختان پر تعداد مانند دیوار و دژی استوار دور تا دور آن را فرا گرفته‌اند.

بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید

اگر در پاییز به مرداب سربزنید با فرشی از برگ در اطراف مرداب روبرو خواهید شد؛ فرشی مملو از برگ‌های رنگارنگ که مرداب با آن به مسافران خوشامد می‌گوید.

جلبک‌های رنگین به قطر نیم سانت روی مرداب خود نمایی می‌کنند. جلبک‌هایی که زیر نور آفتاب قرار گرفته‌اند به رنگ‌های نارنجی و قرمز هستند و جلبک‌هایی که در سایه سار درختان بوده اند رنگ سبز پوشیده‌اند.

با پرتاب سنگی در مرداب کرختی و رکود از تن مرداب رخت بر می‌بندد. اما این نیز فقط دقایقی خواب مرداب تنها را آشفته می‌کند. مرداب هسل همچنان آرام و بی حرکت است گویی فقط می‌نگرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید