اگر به دنبال تجربه‌ای ناب از طبیعت‌گردی در شمال ایران هستید، بازدید از این مرداب شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

مرداب دیوک؛ طبیعتی بکر و دست‌نخورده

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است آیا تابه‌حال نام مرداب دیوک در دل جنگل‌های سرسبز کلاردشت به گوشتان خورده است؟

مرداب دیوک، نگینی در دل جنگل‌های سرسبز شمال ایران، در شهرستان کلاردشت استان مازندران، جاذبه‌ای بکر و منحصر به فرد است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این مرداب، گویی از دل افسانه‌ها بیرون آمده و با طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند.

مرداب دیوک کجاست؟

مرداب دیوک در نزدیکی روستای پیمبور در شهرستان کلاردشت، استان مازندران، واقع شده است. این مرداب بکر و بی‌نظیر، با درختان تنومند و کهنسال و خزه‌های سبز پوشیده، گویی از دل فیلم‌های رازآلود بیرون آمده است.

دسترسی دشوار، طبیعتی دست‌نخورده

به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر، بافت طبیعی مرداب دیوک تاکنون دست‌نخورده باقی مانده است. یکی از شگفت‌انگیزترین ویژگی‌های این مرداب، تنه درختان تنومندی است که به‌صورت افقی در سطح آب پراکنده شده‌اند. در برخی مواقع، مه غلیظی بر مرداب سایه می‌افکند و فضایی وهم‌آلود و رازآلود را به وجود می‌آورد.

هشدار! مراقب باشید!

هنگام بازدید از مرداب دیوک، مراقب مارهای سمی و خطرناکی باشید که در اطراف آن زندگی می‌کنند. همچنین، رد پاهایی از گرگ در این منطقه مشاهده شده است، بنابراین هرگز در تاریکی شب و به‌تنهایی به این مکان سفر نکنید.

گیاهان و جانوران مرداب دیوک

علاوه بر مارها، گزنه نیز در اطراف مرداب دیوک به وفور می‌روید. تماس این گیاه با پوست، سوزش، خارش و التهاب را به همراه دارد. همچنین، از خوردن قارچ‌های این منطقه خودداری کنید؛ زیرا تشخیص سمی بودن یا نبودن آن‌ها دشوار است.

مرداب دیوک؛ طبیعتی بکر و دست‌نخورده

تفریحات در مرداب دیوک

مرداب دیوک به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌اش، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کلاردشت تبدیل شده است. از جمله تفریحات موجود در این منطقه می‌توان به پیاده‌روی در طبیعت، عکاسی، پیک‌نیک و کمپینگ اشاره کرد.

جاذبه‌های اطراف مرداب دیوک

در سفر به مرداب دیوک، می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی دیگر منطقه مانند جنگل‌های اطراف، تخت سلیمان، رودخانه سردآب رود، دریاچه ولشت و علم‌کوه نیز دیدن کنید.

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان برای بازدید از مرداب دیوک، فصل بهار و تابستان است که می‌توانید از آب‌وهوای مطبوع و زیبایی طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

تجهیزات ضروری

به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و عدم وجود امکانات رفاهی، لازم است با تجهیزات کامل مانند کفش مناسب پیاده‌روی، لباس گرم، کوله پشتی، چادر، کیسه‌خواب، غذا و آب آشامیدنی به این منطقه سفر کنید.

مسیر دسترسی

برای دسترسی به مرداب دیوک، از جاده چالوس به سمت کلاردشت حرکت کنید. پس از رسیدن به شهر مرزن‌آباد، به سمت کلاردشت و سپس در مسیر عباس‌آباد به راه خود ادامه دهید. با طی‌کردن حدود ۵ کیلومتر در مسیر عباس‌آباد، به سه‌راهی پیشنبور خواهید رسید. از این سه‌راهی به سمت راست و در مسیر روستای پیشنبور حرکت کنید.

مرداب دیوک با طبیعت بکر و رمزآلود خود، تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت‌گردی در شمال ایران را برای شما رقم خواهد زد.

مرداب دیوک؛ طبیعتی بکر و دست‌نخورده

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید