مردانی که در محل کار دچار استرس و فشار شغلی می شوند در مقایسه با افرادی که این فشارهای روانی را ندارند، دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی‌اند.

تاثیر مرگبار استرس بر سلامتی قلب

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، جالب است بدانید، تاثیر عوامل استرس‌زا بر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مشابه چاقی است. به گزارش «ایندیپندنت» نتایج این پژوهش با عنوان «کیفیت و نتایج قلبی عروقی» در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد. ماتیلد لاوین‌، نویسنده اصلی این پژوهش، می‌گوید: «استرس و فشار شغلی در محیط‌های کاری وجود دارد که در آن کارکنان با ترکیبی از خواسته‌های شغلی زیاد و کنترل کم بر کارشان مواجه‌اند.» خواسته‌های زیاد در کار عبارت‌اند از حجم کار زیاد، ضرب‌الاجل‌های فشرده و مسئولیت‌های متعدد. کنترل کم هم به این معنی است که کارمند در تصمیم‌گیری و نحوه اجرای وظایفش اختیارات چندانی ندارد.

فشار شغلی و بیماری قلبی


محققان برای اندازه‌گیری فشار شغلی و وجود تعادل میان تلاش‌ و پاداش در شرکت‌کنندگان از پرسش نامه‌هایی استفاده کردند. آن‌ها اطلاعات مربوط به بیماری‌های قلبی را هم با توجه به پایگاه‌ داده‌های سلامتی موجود بررسی کردند. مردانی که با فشار شغلی و نبودن تعادل تلاش‌/‌پاداش مواجه شدند، در مقایسه با مردانی که این فشارهای روانی را نداشتند، ۴۹ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند.

نتایج این پژوهش نشان داد مداخلات با هدف کاهش عوامل استرس‌زا در محیط کار به‌ویژه برای مردان موثر است و البته می‌تواند برای زنان هم پیامدهای مثبتی داشته باشد. چرا که این عوامل استرس‌زا با سایر مشکلات شایع سلامتی مانند افسردگی مرتبط‌اند. کریستین مک‌اینیس، درمانگر ازدواج و خانواده در کالیفرنیا، که در این پژوهش شرکت نداشت، گفت: «مردان باید ارتباطاتی خارج از محل کار پیدا کنند تا استرس شان را کاهش دهد.»

او همچنین افزود: «زنان هم تحت درجات بالایی از فشار کاری قرار می‌گیرند اما از طریق‌ دوستی‌های نزدیک و حمایت ،آرامش می‌یابند و راهی برای تخلیه فشارها به دست می‌آورند.» مک‌اینیس افزود: «استرس درونی‌شده، مشکلات سلامتی مانند دیابت و بیماری قلبی را در پی دارد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید