جزیره قشم گردشگران بسیاری جذب می‌کند، با ما همراه باشید و درباره دره ستارگان قشم؛ جاذبه ای خیره کننده و خارق العاده بدانید.

دره ستارگان قشم؛ جاذبه ای خیره کننده و خارق العاده

سلام نو _ سرویس گردشگری: آنچه که به عنوان دره ستارگان یا ستاره ها از آن یاد می شود، دره ای فرسایش یافته در قلب جزیره قشم است که عمقی حدود ۱۵ متر دارد و با شگفتی هایی کم نظیر بینندگانش را به حیرت وا می دارد.

طبیعت جنوب ایران در ضلع شمالی جزیره و در نزدیکی روستای برکه خلف، عارضه زمین شناسیِ عجیب خود را به نمایش گذاشته است. کافیست روستای برکه خلف را پشت سر بگذارید و مسیر خاکی کوتاهی را طی کنید تا به ورودی این دره شگفت انگیز برسید.

قدم به دره که می گذارید، کم کم تندیس های غول پیکر نمایان می شوند و شما را احاطه می کنند. هر کدام شان شکلی منحصر به فرد دارند و در هر لحظه چهره ای خاص به خود می گیرند.

فاصله دره ستارگان تا قشم

آدرس: جزیره قشم، روستای برکه خلف

برای رسیدن به دره ستاره ها به سمت جنوب شهر قشم و سپس به سمت غرب حرکت کنید تا پس از ۵ کیلومتر تابلوی دره ستاره ها و روستای برکه خلف را در سمت راست خود ببینید.

سپس وارد جاده فرعی سمت راست خود شوید تا به روستای برکه خلف برسید. کمی آن طرف تر از آن روستا یک جاده خاکی شما را به ابتدای دره و محل فروش بلیت و پارکینگ آن می رساند.

اگر قصد بازدید از یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری قشم را دارید بدون شک دره ستارگان همان جایی است که میبایست در سفر به قشم به آن سر بزنید، این دره از سنگ هایی با ظاهری عجیب تشکیل شده است که سن آنها را به بیش از دو میلیون سال پیش تخمین زده اند.

دره ستارگان قشم؛ جاذبه ای خیره کننده و خارق العاده

دره ستارگان قشم یکی از بخش های مهم ژئوپارک قشم به شمار می رود که حتی از سازمان های جهانی نیز برای حفظ آن تلاش هایی صورت میگیرد.

با بازدید از این جاذبه شگفت انگیز این امکان را خواهید داشت تا از جنگل های حرا، غار نمک، تنگه چاهکوه، بام قشم، زیستگاه لاک پشت ها و موزه سنگ نیز بازدید کنید.

بازدید ازاین جاذبه شگفت انگیز این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا از یکی از کم نظیرترین جاذبه های گردشگری در جهان بازدید کنید. مخروط های نوک تیز، ستون های عظیم و دیوارهای بلند این دره چیزی نیست که بتوان هر جایی آنرا یافت.

دره ستارگان قشم در شب

دره ستارگان با صخره‌های باشکوه و رمزآلود خود، سکوت و آرامشی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد که می‌توانند تا ساعت‌ها غرق در این شاهکار آفرینش شوند.

علاوه بر این، در شب‌های مهتابی سکوت همه جا را فرامی‌گیرد و درست مانند کویر که احساس می‌کنید، ستاره‌ها دست‌یافتنی هستند، آسمان و ستاره‌های پرنور بالای این دره، نزدیک به زمین به نظر می‌رسند.

دره‌ ستارگان واقعا مملو از ستاره است و در شب‌هایی که از هوای ابری و غبارآلود خبری نیست، ستاره‌ها به‌حدی زیاد هستند که حس می کنید با درزا کردن دست می‌توانید آن‌ها را بچینید.

این تنها شباهت دره ستارگان به کویر نیست و اکثر تندیس‌های آن خاکی هستند و کلوت‌های کویر لوت را در ذهن تداعی می‌کنند. برخلاف اعتقاد اهالی که شب‌ها به دره نمی‌روند، گردشگران می‌توانند شب‌های بسیار دلنشینی را در این دره تجربه کنند.

دره ستارگان قشم؛ جاذبه ای خیره کننده و خارق العاده

گشت‌وگذار: در دره ستارگان، مسیر تردد با سنگ‌ریزه مشخص شده است تا راهتان را گم کنید. مسیرهای باریک و پهنی در گوشه‌وکنار دره‌ها و ستون‌ها وجود دارد که با نظم خاصشان هر بیننده‌ای را به حیرت وامی‌دارند. اگر مسیر سنگ‌چین را ادامه دهید، به دو صخره بزرگ در ورودی دره می‌رسید که ظاهری مثل یک دروازه‌ بزرگ دارند.

تندیس‌های این دره به اشکال مختلفی از فیل و تمساح تا عقاب و... به نظر می‌رسند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. همچنین ستون‌های بلند، تیغه‌ها و مخروط های نوک‌تیز در دره ستارگان خودنمایی می‌کنند که رد فرسایش روی آن‌ها کاملا مشهود است.

درزهایی نیز در برخی از این دیواره‌ها وجود دارد که ظاهری جذاب و در عین حال ترسناک دارند و شما را محو تماشای خود می‌کنند.

بهترین زمان برای رفتن به دره ستارگان

پاییز و زمستان، بهترین فصل بازدید از دره ستارگان است؛ زمانی که آب‌وهوای مساعدی در جزیره وجود دارد. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در بهار نیز هوا معتدل می‌شود و می‌توانید سفر خود را برای آن زمان برنامه‌ریزی کنید.

از آنجا که این زیبایی‌های طبیعی در طول میلیون‌ها سال شکل گرفته، باید قدر آنچه در اختیار ما است، بدانیم و ضمن تمیز نگه‌داشتن این محل، با احتیاط رفتار کنیم؛ زیرا خاک دره سست است و با بی‌مبالاتی به‌راحتی در معرض تخریب قرار می‌گیرد.

برای بازدید از دره ستاره ها بهتر است از اواخر مهر تا اواسط اردیبهشت راهی قشم شوید.

بهار: در دو ماه ابتدایی این فصل، قشم آب و هوای نسبتا معتدلی دارد اما در خرداد ماه گرمای هوا به شدت افزایش می یابد.

دره ستارگان قشم؛ جاذبه ای خیره کننده و خارق العاده

تابستان: گرمای هوای قشم در فصل تابستان به اوج خود می رسد اما یکی از زیباترین جشن های ساکنان این جزیره به نام نوروز صیاد در اواخر تیر برگزار می شود که می تواند بهانه ای برای سفر به قشم باشد.

پاییز و زمستان: با شروع ماه آبان، بازار سفر به قشم داغ می شود و این مسئله تا اواخر زمستان نیز ادامه دارد. در این فصول می توانید پرندگان مهاجر و دلفین ها را نیز ببینید که از قشم به عنوان مامن امنی برای خود استفاده می کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید