جاذبه‌های طبیعی ایران شگفت‌انگیز هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره دریاچه چورت؛ جاذبه ای بی همتا در مازندران بدانید.

دریاچه چورت؛ جاذبه ای بی همتا در مازندران

سلام سرویس گردشگری: دریاچه چورت دریاچه‌ای کوچک در انبوه جنگل‌های مازندران است و یکی از بهترین مقاصد برای تور طبیعت‌گردی به شمار می‌رود.

دریاچه‌ای که با وجود وسعت کم، آینه تمام قدی است از تمام افسون‌هایی که طبیعتی بکر می‌تواند در خود جای دهد.

حوالی صبح که مه رقیقی روی سطح آب پرسه می‌زند و صدای آواز پرندگان به‌آرامی به گوش می‌رسد، آرامش آن دوچندان می‌شود.

دریاچه چورت یا «میانشه» همیشه زیبا و دیدنی است؛ اما بهار و به‌ویژه پاییز آن حکایت دیگری دارد. پاییز دریاچه چورت سمفونی رنگ‌ها است. برای آشنایی با این دریاچه زیبا در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه دیدنی چورت

این دریاچه، حدود ۵.۲ هکتار وسعت دارد. چورت در محاصره ی درختان سبز خوشرنگ و جنگل های انبوه است و همین موضوع باعث منحصر بفرد شدن چشم انداز آن شده است.

وجود ماهی های زیاد و متنوع در این دریاچه یکی از ویژگی های اصلی آن است؛ علاوه بر این، هوای مه گرفته، صدای حیوانات مختلف و پرندگان و جاده ای خاکی که از میان این درختان می گذرد، بر فضای مرموز این دریاچه اضافه کرده است و باعث شده تا به یکی از مسیرهای مورد توجه گردشگران ماجراجو تبدیل شود.

دریاچه چورت یکی از بیشمار دریاچه های ایران و یکی از زیباترین آنهاست که حتی مدت کمی قدم زدن در کنار آن می تواند آرامش خاصی را به شما هدیه دهد. این دریاچه قدمت زیادی ندارد اما به دلیل وجود اکوسیستمی از درختان سرسبز و طبیعت بکر در اطرافش، جایی شناخته شده است.

چورت در محاصره ی درختان سبز خوشرنگ و جنگل های انبوه است و همین موضوع باعث منحصر بفرد شدن چشم انداز آن شده است.

دریاچه چورت؛ جاذبه ای بی همتا در مازندران

وجود ماهی های زیاد و متنوع در این دریاچه یکی از ویژگی های اصلی آن است؛ علاوه بر این، هوای مه گرفته، صدای حیوانات مختلف و پرندگان و جاده ای خاکی که از میان این درختان می گذرد، بر فضای مرموز این دریاچه اضافه کرده است و باعث شده تا به یکی از مسیرهای مورد توجه گردشگران ماجراجو تبدیل شود.

خوبی سفر به این نقطه ی زیبا از ایران و گذراندن حتی چند ساعتی در آن این است که وقتی آن را ترک کنید، با یک حال و هوای عالی این کار را می کنید و تنها چیزی که برایتان می ماند یک حس خوب است و این برای افرادی که از انواع هیاهو ها خسته شده اند و دوست دارند کمی آرامش نصیب خود کنند و یا به دنبال تمدد اعصاب هستند، بهترین گزینه است. یک کار خوب، چادر زدن در فضای اطراف دریاچه است که آرامش بی مانندی را نصیبتان می کند.

دریاچه چورت همیشه زیباست، اما فصل بهار با سرسبزی بی‌حدوحصری که به طبیعت دریاچه می‌بخشد و نیمه اول پاییز با جشنواره‌ای از زیباترین رنگ‌ها در چشم‌انداز دریاچه بهترین فصل‌ها برای سفر به این دریاچه هستند.

در اینجا امکان ماهیگیری برایتان وجود دارد. فقط یادتان باشد در این مکان شنا نکنید که ممکن است خطر هایی داشته باشد.

البته تورهایی وجود دارد که اگر علاقه‌مند به این گونه سفر کردن باشید، شرکت در یکی از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این صورت می‌توانید با نقاط بیشتری به همراه فرهنگ بومی مردم منطقه هم آشنا شوید.

مسیر دریاچه چورت با ماشین

آدرس دریاچه چورت: دریاچه چورت به وسعت ۲٫۵ هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

دریاچه چورت؛ جاذبه ای بی همتا در مازندران

مسیر دسترسی از ساری

برای رسیدن به این دریاچه از ساری، پس از طی حدود ۲۳ کیلومتر به‌سمت جنوب و روستای تاکام، بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید. این مسیر را حدود ۱۵ کیلومتر ادامه دهید تا به روستا برسید.

فاصله روستا تا دریاچه حدود ۱۰ کیلومتر است و از مسیرهای مختلفی می‌توانید به آن برسید. برای عبور از این مسیرها می‌توانید از راهنمایان محلی کمک بگیرید.

همچنین می‌توانید این مسیر را با استفاده از نیسان پشت سر بگذارید که به‌راحتی در روستا پیدا می‌شود.

مسیر دسترسی از سمنان

برای دسترسی از مسیر سمنان ابتدا با طی مسیر ۲۵ کیلومتر به‌سمت شمال به شهر شهمیرزاد می‌رسید. از شهر شهمیرزاد مسیر جاده را به‌سمت ساری طی کنید، پس از طی مسافت تقریبی ۱۵۰ کیلومتر و گذشتن از فولاد محله، کیاسر و بلافاصله بعد از پلی که از روی رودخانه می‌گذرد به ورودی جاده روستای چورت و پس از طی مسافت ۱۵ کیلومتر به روستای چورت می‌رسید. فاصله این روستا تا دریاچه ۱۰ کیلومتر و خاکی است.

فرقی نمی کند که از کجای این سرزمین راهی دریاچه چورت شوید، در هر صورت مسیر، بخشی از جاذبه های سفر شما خواهد بود.

در این مسیر از میان درختان سر به فلک کشیده عبور می کنید و در میانه های راه به روستایی به نام چورت می رسید که جلوه خیال انگیزی را به دور از دود و دم شهر و دغدغه های آن پیش روی تان قرار می دهد؛ چیزی شبیه به یک تابلوی نقاشی. خانه های روستایی با گلدان های رنگارنگ که کوه های سبزی در پس زمینه آنها به چشم می خورد. آسمان آبی تر از هر زمان دیگری است و دیگر رنگ های خاکستری شهر در آن دیده نمی شود.

دریاچه چورت؛ جاذبه ای بی همتا در مازندران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید