بازدید از روستاهای اطراف تهران برای گشت و گردی یک روزه بی‌نظیر است به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره روستای جالب و دیدنی رندان بدانید.

روستای جالب و دیدنی رندان / روستاگردی در اطراف تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای رندان روستایی است در دامنه کوه های شمالی پایتخت و در ۲۰ کیلومتری تهران؛ این روستا با اینکه فاصله کمی با تهران دارد اما هنوزبکر و دست نخورده باقی مانده است. جمعیت این روستا کم می باشد که بیشتر به دامداری و باغداری اشتغال دارند.

تاریخچه روستای رندان

رندان در پای کوه قرار گرفته است و درختانش چنان به شکوفه نشسته‌اند که این روزها، وقتی از دور به آنها نگاه می‌کنی، به نظرت می‌آید برفی سپید و صورتی، روی شاخه‌ها را پوشانده است. اهالی این روستا روزگارشان را بیشتر با باغداری و دامداری می‌گذرانند و روستا با باغ‌هایی پر از درختان سیب، هلو، گیلاس و آلبالو احاطه شده است.

این روستا هنوز به سرنوشت خیلی از روستاهای شمال کشور گرفتار نشده است، آنجا هنوز بافت سنتی‌اش را حفظ کرده و کوچه پس کوچه‌هایش از رفت و آمد غریبه‌های شهری شلوغ نشده‌اند، نه کسی بنفشه‌ها وآویشن‌ها و ختمی‌هایش را لگدمال کرده است و نه چنارها و زبان‌گنجشک‌های بلند را به بهانه ویلاسازی بریده‌اند.

روستای رندان، هنوز بکر و معصوم است و همین ویژگی است که باعث می‌شود به شما نشانی‌اش را بدهیم تا کنار آبشار مغرورش دمی ‌بیاسایید و به دور از هیاهوی شهر، استراحت کنید.

آبشار رندان در ارتفاع حدود ۲۲۰۰ متر از سطح دریا واقع بوده و فاصله آن از روستا حدود ۲ کیلومتر است. برای رسیدن به آبشار نیاز به کمتر از یک ساعت پیاده‌روی در مسیری نسبتاً هموار و کم شیب در امتداد رودخانه رندان دارید.

روستای جالب و دیدنی رندان / روستاگردی در اطراف تهران

در این مسیر، هر از گاهی باید از روی پل‌های چوبی و سنگی عبور کرده و اگر رودخانه پر آب باشد، گاهی باید مسیر خود را با عبور از روی سنگ‌های کف رودخانه ادامه دهید. گاه از کنار باغ‌های گیلاس و آلبالو عبور کرده و گاه از پای صخره‌های کوچک و بزرگ… نکته هیجان انگیز مسیر آنجاست که تا چند دقیقه پایانی، آبشار را نمی‌بینید.

در انتهای مسیر، با پشت سر گذاشتن یک شیب نسبتاً تند، آبشار زیبای رندان در آن‌سوی دره به یکباره نمایان می‌شود. در روزهای گرم تابستان می‌توانید پای آبشار رفته و صورت خود را به نوازش‌های دل‌پذیر قطرات ریز آب بسپارید.
آبشار رندان آبشاریست زیبا و پر آب به ارتفاع تقریبی ۴۰ متر که در ارتفاعات شمال‌شرق روستای رندان واقع است. برای رسیدن به این آبشار باید از داخل روستا در جهت شرق (دره سمت راست روستا) وارد مسیر دره شده و در خلاف جهت رودخانه به سمت بالا حرکت کنید.

پس از حدود یک ساعت پیاده روی در مسیری کم شیب و نسبتا هموار به آبشار رندان خواهید رسید.

از معروفترین دیدنی‌های این روستا آبشار رندون است که در فاصله ۲ کیلومتری شرق روستا قرار گرفته و در فصل بهار و تابستان بازدیدکنندگان مشتاق را به‌سمت خود می‌کشاند.

قله لوارک نیز که در بالای آبشار قرار دارد و مقصدی جذاب برای کوهنوردان است که برای رسیدن به آن حتما باید با تجهیزات کامل و راهنما راهی شوید.

روستای جالب و دیدنی رندان / روستاگردی در اطراف تهران

فاصله تهران تا روستای رندان

برای رسیدن به آبشار و روستای رندان باید ابتدا در شمال غربی تهران به‌سمت روستای رندان حرکت کنید. این روستا در مسیر جاده کن-سولقان قرار گرفته است و از تهران در حدود ۵۰ دقیقه فاصله دارد. مسیر دسترسی به این جاده از بلوار کوهسار آغاز می‌شود. اگر از غرب تهران به‌سمت جاده امامزاده داوود و سولقان می‌روید، با وارد شدن به بزرگراه تهران-شمال نیز به میانه این جاده خواهید رسید. در این صورت شما مسافت کمتری طی می‌کنید.

دسترسی به ورودی جاده‌های کوهسار و بزرگراه تهران-شمال از طریق اتوبان همت میسر است؛ پس با توجه به محل اقامت خود، بهترین راه به‌سمت بزرگراه همت غرب را انتخاب کنید. در اتوبان همت پس از دیدن خروجی شهران به مسیر کندرو وارد شوید تا به ورودی جاده کوهسار برسید. از ابتدای جاده کوهسار تا روستای رندان ۲۶ کیلومتر راه پیش رو دارید. پس از پیمودن حدود ۱۸ کیلومتر تابلوی روستای رندان را سمت چپ جاده خواهید دید و با ورود به جاده فرعی و پس از طی مسافتی ۶ کیلومتری به این روستا می‌رسید.

برای بازدید از آبشار رندان باید مسیری یک ساعته را پیاده روی کنید. این مسیر شیب ملایم دارد و از میان رودخانه می‌گذرد؛ اما پیمودن آن نیاز به آمادگی بدنی بالا ندارد. مسیر پیاده روی به‌سمت این آبشار از شمال شرقی روستای رندان و کوچه آبشار آغاز می‌شود و شما را به دره رندان می‌رساند. در طول این مسیر تلفن همراه آنتن ندارد.

در طول مسیر دره رندان صخره‌های مرتفع اطراف شما را پوشانده‌اند و چند غار زیبا در این راه مالرو به چشم می‌خورند. در میانه راه آبشار رندان دیده نمی‌شود و پس از گذشتن از شیبی تند در ۱۰۰ متری انتهای مسیر، ناگهان منظره آبشار پیش روی شما قرار می‌گیرد.

روستای جالب و دیدنی رندان / روستاگردی در اطراف تهران

در سمت چپ این آبشار تخته سنگی بزرگ قرار دارد که به آبشار و دره رندان مشرف است. در فصل کم آبی رودخانه می‌توانید شیب تند انتهای مسیر را دور بزنید و با عبور از رودخانه از سمت دیگر آن به آبشار رندان برسید. در طول این مسیر چشمه طبیعی وجود ندارد و آب رودخانه و آبشار قابل شرب نیست. برای بالا رفتن از آبشار، مسیر پاکوب سمت چپ را انتخاب کنید.

آدرس آبشار رندان: بزرگراه همت غرب، بلوار کوهسار، جاده امامزاده داوود، بعد از روستای سولقان، روستای رندان، آبشار رندان

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید