افسون علیمردانی فعال اجتماعی در برنامه «با ضیا» با اجرای علی ضیا در مورد پرونده معروف آرمان و غزاله صحبت کرد.

ناگفته‌های از پرونده آرمان و غزاله بعد سال‌ها + فیلم

به گزارش سلام نو، آرمان عبدالعالی و غزاله شکور دو عاشقی بودند که اولین بار در کشور ترکیه باهم آشنا شدند و این رابطه در ایران هم ادامه پیدا کرد در نهایت اسفند سال ۱۳۹۲ بود که آرمان در یک جر و بحث با غزاله و در یک خشم لحظه‌ای باعث قتل این دختر جوان می‌شود.

آرمان بعد از قتل جسد را به کمک چمدان در سطل زباله رها می‌کند و حالا ۸ سال است زندان می‌باشد و تاکنون هیچ سرنخی از کشف جسد هم بدست نیامده است.

ساعت ۱۰ شب ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ پدر و مادر غزاله هراسان و نگران با مراجعه به کلانتری ۱۰۳ گاندی خبر ناپدید شدن دخترشان را به پلیس می دهند پدر غزاله به پلیس اعلام می کند غزاله از ساعت ۳ ظهر برای مراجعه به پزشک پوست در خیابان ظفر از خانه خارج شده و تابحال برنگشته و تلفن همراهش هم خاموش است پلیس بعد از بررسی ها متوجه می شود غزاله بعد از ترک مطب به دیدار آرمان رفته است.

 دو روز بعد از گم شدن غزاله ، روز ۱۴ اسفند آرمان توسط پلیس آگاهی احضار شده و مدعی می‌شود: دو روز پیش غزاله با من تماس گرفته اما به خانه ما نیامده است و من هم در طول روز در اتاق برادر کوچکم بخاطر مصرف داروی ضد آلرژی فصلی خواب بودم.

در ادامه بعد از تکنیک ها و ادله پلیسی ، آرمان به حرف می آید و می گوید: بعد از تماس غزاله منتظر شدم مادرم از خانه بیرون برود سپس غزاله به خانمان آمد ، بعد از گفتگو او را بدرقه کردم و در را بستم اما ناگهان صدای جیغش را شنیدم غزاله به خاطر خیس بودن پله ها ، سر خورده و صورتش خونریزی داشت ، او را به داخل آوردم اما مرده و نفس نمی کشید به دورش کیسه زباله کشیدم و با چمدان چرخدار به میدان مینا بردم و به سطل زباله انداختم سپس برگشته و خون موجود در راه پله ها را پاک کردم.

آرمان در بازجویی بعدی با اعتراف صریح به قتل «غزاله» جزئیات بیشتری ارائه می کند : وقتی غزاله به منزلمان آمد باهم بحث کردیم ، غزاله راجع به گذشته حرف می زد و دلش برای گذشته ها تنگ شده بود و من نمیخواستم به گذشته برگردم اجازه ندادم حرف بزند ، او مرا هل داد و من هم او را هل دادم که سرش به میله تخت خورد ، من هم سرش را دو دستی گرفتم و چند بار به میله تخت کوبیدم سپس میله بارفیکس را برداشتم و با آن نیز پنج ضربه به سرش زدم ، بعد او را در چمدان چرخدار گذاشتم و به سطل زباله انداختم.

آرمان ۱۰ ماه بعد در جلسه  ۱۴ دی ۱۳۹۳ دادگاه منکر هر گونه قتل شد و مجددا فوت غزاله را عجله وی برای رفتن و سقوط از پله ها اعلام کرد با این حال شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ، آرمان را مقصر قتل غزاله دانست و او را به قصاص محکوم کرد بعد از تایید حکم قصاص توسط دیوان عالی ، حکم به اجرای احکام فرستاده شد اما شهریور ۱۳۹۵ ریاست قوه قضائیه برای بررسی بیشتر جلوی اعدام را گرفت.

در ۸ اسفند ۱۳۹۷ جلسه صلح و سازش با حضور خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد و اولیای دم گذشت خود را منوط به معرفی محل اختفای جسد اعلام کردند بعد از فرصت داده شده بار دیگر به دلیل عدم کشف جسد غزاله ، روز ۱۱ دی ۱۳۹۸ تاریخ اجرای حکم قصاص آرمان تعیین شد آن روز آرمان در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت تا اینکه در آخرین لحظه پدر و مادر غزاله دوباره به آرمان یک ماه فرصت دادند محل جسد فرزندشان را اعلام کند.

در فرصت ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۹۸ وکلای آرمان اسناد جدیدی را به دادگاه ارائه دادند و دو قاضی که رای به قصاص داده بودند تصمیم گرفتند بار دیگر او محاکمه شود وکلای آرمان مدعی بودند بعد از تاریخ قتل ، برای غزاله در دانشگاه محصل تحصیل برگه مرخصی صادر شده و دفترچه بیمه اش هم تمدید شده است با استعلام صورت گرفته مشخص شد هم درخواست مرخصی و هم تمدید دفترچه بیمه توسط خانواده غزاله صورت گرفته است نه خود غزاله.

بعد از آن آرمان برای بار دوم اینبار توسط قضات دادگاه کیفری ۱ استان تهران ، برای قتل غزاله مجرم تشخیص داده و به قصاص محکوم شد بعد از فرجام خواهی دوباره پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد و ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ حکم اعدام وی تایید شد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید