پریوش نظریه بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در برنامه با ضیا با مجری گری علی ضیا گفت یک روز ۱۲ تا مرده در غسالخانه تهران شسته است.

شستن مرده‌ها توسط بازیگر زن مشهور سینما و تلویزیون در غسالخانه بهشت زهرا + فیلم

به گزارش سلام نو، پریوش نظریه متولد بهمن ۱۳۴۸ در گچساران، بازیگر است.

او فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر اسلامی است، تجربه ساخت فیلم و مستند را دارد، وی همچنان در زمینه عکاسی هنری بطور جدی فعالیت می‌ کند و تابحال چندین نمایشگاه برگزار کرده است گچساران از شهرهای جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی فعالیت خود را از دوران دانشجویی در تئاتر شروع کرد.

پریوش نظریه از سال ۱۳۶۹ وقتی ۲۱ ساله بود با فیلم عروس حلبچه به کارگردانی حسن کاربخش بطور حرفه ای وارد عرصه هنری در سینما شد، در سال ۷۰ بازی در نمایش کولی را تجربه کرد .نحوه انتخاب شدنش برای فیلم عروس حلبچه به این شکل بود که گروه سازنده از بین دانشجویان دانشگاه بازیگران این فیلم را انتخاب کردند که پریوش نظریه هم از این طریق وارد این فیلم شد.

در سال ۱۳۷۴ با فیلم پدر به کارگردانی مجید مجیدی درخشید و توانست در همان اوایل شروع کار حرفه ای خود سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر آن سال بدست بیاورد.

نظریه با بازی در نقش زنی میانسال به عنوان شخصیت محوری سریال مدینه در رمضان سال ۹۳ بازی قابل تحسینی از خود ارائه کرد که موجب شهرت وی شد.

پریوش نظریه متاهل است و یک دختر بنام آناهیتا دارد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید