هرمز از زیباترین جزیره‌های جنوب ایران است از این رو با ما همراه باشید و درباره دره سکوت؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در هرمز بدانید.

دره سکوت؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: اسم این جزیره بی دلیل سکوت نیست. آرامش و سکوتی که در این دره جریان دارد، دلیل نامگذاری آن را قوت می بخشد. مقدار زیادی نمک در این دره وجود دارد که نیروهای منفی را جذب خود کرده و بازتاب صدا را خنثی می کند.

تبرزن نام دیگر این دره است که به این دلیل به این نام هم خوانده می شود که در گذشته مردم با تبر از دل تپه و کوه سنگ نمک بیرون می آورند. صخره ای شکل گرفته از نمک به نام الهه نمک انتهای دره قرار دارد که همان بدو ورود چشمان بازدیدکننده را خیره می سازد.

الهه نمک ساختاری سست و حفره های زیادی دارد. اگر قصد نزیکی به آن را دارید، حتما کفش های خود را درآورده و مواظب باشید. افتادن در فقط یکی از حفره ها باعث می شود که آسیب ببینید.

دره سکوت در هرمز

اگر از هیاهوی زندگی ماشینی خسته شده‌اید، اگر در ماه مبالغی را صرف حضور در کلاس‌های مدیتیشن، مشاوره، ماساژ درمانی و کارگاه‌های رفع اضطراب می‌کنید، باید به شما بگوییم که سفر به دره سکوت جزیره هرمز می‌تواند یک نسخه شفابخش برای شما باشد.

دره سکوت؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در هرمز

وقتی وارد این دره می‌شوید، حس یک ترس دلچسب همراه با آرامشی مطلق به شما دست خواهد داد. چنانچه به دنبال علت این سطح از بی‌صدایی دره هستید، خوب است بدانید که نمک، خاصیت جذب آلودگی‌های صوتی را دارد. ازاین‌رو وجود کوه‌های نمک و شوره‌زارها سبب شده است تا همه چیز برای یک استراحت مطلق در دره سکوت جزیره هرمز فراهم باشد.

اگر اهل مطالعه مطالب عمومی باشید، قطعا شنیده‌اید که سنگ نمک، ساطع‌کننده انرژی مثبت، آرام‌بخش و از بین برنده استرس است. به همین دلیل حضور شما در دره سکوت برای چندین ساعت، احساس بسیار خوشایندی به شما خواهد بخشید.

جزیره هرمز روی یک گنبد نمکی شکل گرفته است و یکی از معروف‌ترین کوه‌های نمک این حوالی، الهه نمک است. اگر دوست دارید بدانید چرا این کوه به چنین نامی شهرت یافته است، باید بگوییم که این پدیده طبیعی که حاصل فرسایش باد و نمک است، چنان ابهتی دارد که در نظر اول قطعا توجهتان را به خود جلب خواهد کرد.

این کوه در دل دره سکوت جزیره هرمز مانند الهه‌ای قد برافراشته است و بلورهای نمک آن در رنگ‌های متفاوت، دامنه‌اش را پوشانده‌اند. در زیر این کوه، آبی جریان دارد که بستر آن بلور و شن‌های نارنجی رنگ است که به زیبایی و عظمت الهه نمک افزوده است.

خاک سرخ جزیره هرمز، حس و حال قدم گذاشتن روی مریخ را به شما می‌بخشد. همان‌قدر که اگر وارد سیاره‌ای دیگر شوید، دلهره‌ای شیرین می‌گیرید و تعجب می‌کنید، در دره سکوت جزیره هرمز نیز همین تجربه را خواهید داشت.

زیبایی‌های دره سکوت

نمک‌های این دره به حدی سفت و سخت هستند که این محدوده به عنوان دره تبرزن نیز شناخته می‌شود. زیرا قدیمی‌ترها می‌گویند در گذشته با تبر نمک‌ها را از دامنه‌ کوه‌ها جدا می‌کردند.

دره سکوت؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در هرمز

از طرفی وجود مقادیر قابل توجهی از سنگ نمک و کانی‌ها، این دره را به دره انرژی معروف کرده است. کافی است چند ساعت در این دره گشت و گذار یا استراحت کنید، تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را روی روح و روانتان حس کنید. حس دلچسبی که تا همیشه با شما خواهد بود و بازدید از این دره را به یکی از بهترین تجربه‌های تفریحی زندگی‌تان تبدیل می‌کند.

این دره اینقدر عجیب و غریب است که حتی خاکش خوردنی است! بله! درست شنیدید. محلی‌ها از خاک دره سکوت جزیره هرمز، سوراغ می‌پزند و یک نان پرطرفدار تولید می‌کنند. هرگاه برای بازدید از دره سکوت رفتید، از دستفروش‌های اطراف حتما این نان معروف را تهیه و نوش جان کنید.

ضمنا دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که جزیره هرمز در جهان به موزه کانی‌ها شهرت دارد. بنابراین این جزیره منحصربه‌فرد، برای زمین شناسان تمام دنیا یک جاذبه علمی و گردشگری است.

دره سکوت؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در هرمز

دره سکوت یکی از جلوه های شگفت انگیز هرمز به حساب می آید که از بلورها و گنبد نمکی تشکیل شده است. سنگ نمک انرژی بسیار مثبتی دارد و به همین دلیل حضور و قدم زدن در این دره، انرژی مثبت طبیعت را برای‌تان به ارمغان می‌آورد و پس از مدتی حضور در این مکان احساس خوبی خواهید داشت.

به دلیل همین حس خوب است که به این محل، دره انرژی نیز می گویند. از طرف دیگر نمک امواج و صدا را به خود جذب می کند و باعث می شود تا در این مکان سکوتی خاص حکمفرما باشد. به همین دلیل است که نام دره سکوت را برای این نقطه از جزیره هرمز انتخاب کردند. وجود سنگ های نمک بسیار سخت و جداسازی آنها با استفاده از تبر در گذشته، باعث شده تا نام دیگر این مکان دره نمک تبرزن باشد.

دره سکوت؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در هرمز

کف دره، رودخانه فصلی نمکی با رنگ‌های طلایی و نارنجی جریان دارد که اگر دست خود را در آن قرار دهید، به سبب اشباع بالای نمک، لایه ظریفی از بلور نمکی روی دست تان شکل می‌گیرد. یکی از دیدنی ترین بخش های این دره، یک گنبد نمکی است که با آب باران صیقل خورده و به زیبایی سر برافراشته است؛ این گنبد را با نام الهه فیروزه ای می شناسند.

همچنین در قسمتی از این دره یک غار نمکی وجود دارد که در گذشته محل مراقبه مردم بومی هرمز بوده ولی امروز به عنوان یک جاذبه گردشگری می توانید از آن دیدن کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید